Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2020

Η εκπαιδευτική συγκυρία και η εξ αποστάσεως «εκπαίδευση»

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ  ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ  ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.

Συλλόγου «ο Μακρυγιάννης» - http://arpamakrygianni.blogspot.gr/

 

2020_10_23

Η εκπαιδευτική συγκυρία και η εξ αποστάσεως «εκπαίδευση»

 

Συναδέλφισσες,  συνάδελφοι,

     Το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση της Ν.Δ σε καμία περίπτωση δεν ενδιαφέρονται ουσιαστικά για τη στήριξη του Δημόσιου σχολείου. Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να κάνουν επικοινωνιακού χαρακτήρα κινήσεις για να μας πείσουν ότι όλα λειτουργούν κανονικά και η κυβέρνηση κάνει τα πάντα ή τέλος πάντων ό,τι καλύτερο μπορεί. Αυτά τα χαρακτηριστικά έχει η περιβόητη κανονικότητα της κυβέρνησης των «αρίστων» και της «αξιοκρατίας» και βασικός σκοπός τους είναι η εφαρμογή του νεοφιλελεύθερου δόγματος στην εκπαίδευση αλλά και στους υπόλοιπους τομείς.

     Η πραγματικότητα είναι όμως διαφορετική και την ξέρουμε πολύ καλά εμείς οι εκπαιδευτικοί: Αύξησαν τους μαθητές ανά τμήμα από 22 σε 25, δεν πήραν κανένα ουσιαστικό μέτρο προστασίας για μαθητές και εκπαιδευτικούς, παρά μόνο τη χρήση της μάσκας και το …παγουρίνο, δεν γίνονται δωρεάν και επαναλαμβανόμενα τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, το μάθημα συνεχίζει να γίνεται σε ακατάλληλες τις περισσότερες φορές σχολικές αίθουσες, οι οποίες δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να φιλοξενήσουν 25 μαθητές. Η εκπαίδευση αντιμετωπίζεται ως περιττό

κόστος και η ευθύνη της λειτουργίας της μετατοπίζεται στην «ατομική ευθύνη» εκπαιδευτικών και γονιών.

     Όσον αφορά τις οδηγίες που έστειλε το ΥΠΑΙΘ και ο ΕΟΔΥ  για την αντιμετώπιση της πανδημίας του ιού covid 19, δεν είναι αυτές που ενδείκνυνται αλλά αυτές που τους βολεύουν. Όταν υπάρξει κρούσμα κλείνει το τμήμα και οι μαθητές του τμήματος με τον/τη δάσκαλο/ δασκάλα του τμήματος μπαίνουν σε καραντίνα  15 ημερών.  Οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων καθώς και οι εκπαιδευτικοί του ολοήμερου όμως συνεχίζουν τη δουλειά τους στο σχολείο κανονικά, παρόλο που είχαν έρθει και αυτοί σε επαφή με το τμήμα που είχε το κρούσμα!!! Μιλάνε για σταθερές ομάδες μαθητών, όταν δεν έκαναν τίποτα για να υπάρξουν σταθερές ομάδες και είναι αδύνατο να υπάρξουν με την τωρινή λειτουργία του σχολείου.  Ουσιαστικά τα σχολεία ξεκίνησαν τη λειτουργία τους με συνειδητή κυβερνητική επιλογή την «ανοσίας της αγέλης» και τη λογική «βλέποντας και .. όπου μας βγάλει»

     Η εκπαιδευτική  λειτουργία και οι εργασιακές συνθήκες βάλλονται περισσότερο από κάθε άλλη φορά. Στο στόχαστρο μπαίνει το διδακτικό ωράριο μέσω εντολών ή «παραινέσεων» για «απασχόληση» μαθητών στα κενά και γίνεται προσπάθεια εφαρμογής εγκυκλίων για υποχρεωτική παραμονή στο σχολείο μετά το τέλος του διδακτικού ωραρίου. Το πλαίσιο αυταρχισμού και απαξίωσης της αξίας της εργασίας συμπληρώνουν οι απαράδεκτες τρίμηνες συμβάσεις αναπληρωτών, που επιβεβαιώνουν ότι η ελαστική εργασία και η ημιανεργία αποτελούν κεντρική πολιτική επιλογή της κυβέρνησης.

     Ήθελαν να κάνουν και εκλογές με ηλεκτρονικές κάλπες αλλά το εκπαιδευτικό κίνημα πέτυχε σημαντική νίκη και τις ακύρωσε στην πράξη. Καθοριστική συμβολή στη νίκη αυτή είχε η στάση μας: Από την αρχή, ξεκάθαρα και χωρίς περιστροφές είπαμε ότι δε συμμετέχουμε.

 

Σχετικά με την παροχή εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης» έχουμε να επισημάνουμε τα παρακάτω:

1.      Πάγια θέση μας είναι ότι δίνουμε και θα δίνουμε τα πάντα για τους μαθητές μας και το σχολείο. Στην περίπτωση που κλείσει τμήμα ή ολόκληρη σχολική μονάδα λόγω κρουσμάτων του ιού covid 19 θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατό για να εξασφαλίσουμε τη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με όρους ισότιμης συμμετοχής όλων των μαθητών μας και χωρίς να παραβιάζονται βασικοί κανόνες ασφάλειας των προσωπικών δεδομένων των μαθητών μας και των εκπαιδευτικών.

 

2.      Τίποτε δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη ζωντανή εκπαίδευση, την ανοιχτή σχολική τάξη. «Η τηλεκπαίδευση, η εξ’ αποστάσεως «εκπαίδευση», σύγχρονη και ασύγχρονη, είναι απλώς εργαλεία. Δεν μπορούν να λειτουργήσουν επαρκώς με παιδαγωγικά και επιστημονικά κριτήρια και να υποκαταστήσουν τη ζωντανή διαδικασία της τάξης (κατάκτηση της γνώσης, αλληλεπίδραση, αλληλοβοήθεια, παραστατικότητα, φυσική/σωματική προσέγγιση κ.ά).

 

3.      Σε καμία περίπτωση δεν αποδεχόμαστε τη ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματός μας (live streaming) από την τάξη και συντάσσουμε ανάλογο πρακτικό σύμφωνα με την απόφαση της ΔΟΕ. 

 

4.      Για να υπάρξει η δυνατότητα παροχής εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης» οφείλει το υπουργείο να εξασφαλίσει δωρεάν τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό και γραμμή διαδικτύου σε όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς. Παρά τα μεγάλα λόγια και τις υποσχέσεις μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει ουσιαστικά τίποτα, παρά μόνο κάποια ελάχιστα tablet που έχουν δοθεί. 

 

5.      Το ΥΠΑΙΘ, η διοίκηση και οι συντονιστές εκπαίδευσης, αν ενδιαφέρονταν πραγματικά για τη μόρφωση των παιδιών του ελληνικού λαού, όφειλαν να ζητήσουν από τους εκπαιδευτικούς να πληροφορηθούν πόσοι από τους μαθητές τους έχουν τη δυνατότητα και τα μέσα να ανταποκριθούν σε εξ αποστάσεως «εκπαίδευση».

 

6.      Η διοίκηση και οι συντονίστριες / συντονιστές εκπαίδευσης οφείλουν να είναι γειωμένοι στη σχολική πραγματικότητα και την καθημερινή παιδαγωγική πρακτική του δημοτικού σχολείου και του νηπιαγωγείου, να στέκονται δίπλα στους εκπαιδευτικούς και να μην ευθυγραμμίζονται με τις κάθε φορά εντολές και τις εγκυκλίους του υπουργείου. Οι οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς οφείλουν να  στέλνονται εγγράφως και ενυπογράφως και να επικαλούνται και το πλήρες νομικό πλαίσιο πάνω στο οποίο βασίζονται.

 

7.      Ο Σύλλογος Διδασκόντων είναι συλλογικό όργανο και αποτελεί καθοριστικό παράγοντα κάθε σχολείου. Έχει τη δυνατότητα να λαμβάνει αποφάσεις και να παρεμβαίνει ουσιαστικά στηρίζοντας τους συναδέλφους για τις επιλογές του στο θέμα της εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης». 

 

8.      Το Υπουργείο βλέπει την κρίση σαν ευκαιρία και επικαλούμενο δήθεν τις ανάγκες των μαθητών επιχειρεί να επιβάλει ένα υβριδικό εκπαιδευτικό μοντέλο στο οποίο παράλληλα με τη ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία θα λειτουργεί και η εξ αποστάσεως «εκπαίδευση». Είναι η επόμενη μέρα ενός νεοφιλελεύθερου, ελεγχόμενου σχολείου στο οποίο θα περνοδιαβαίνουν ανταγωνιστικές αξίες και κερδοσκοπικά συμφέροντα. Οι δε εκπαιδευτικοί θα μπορούν να προσλαμβάνονται και με τρίμηνες συμβάσεις εργασίας. Να ξέρουν όμως ότι δε θα τους το επιτρέψουμε! 

 

Σε συνέχεια των παραπάνω καλούμε το ΔΣ του Συλλόγου και τη ΔΟΕ:

·        Να λάβουν αποφάσεις κατά της υποχρεωτικής εφαρμογής της σύγχρονης εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης» σε περίπτωση κλεισίματος τμημάτων ή σχολείων κατοχυρώνοντας το δικαίωμα της επιλογής για τους συναδέλφους σχετικά με τον τρόπο παροχής εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης» ανάλογα με τα μέσα που διαθέτουν οι εκπαιδευτικοί και οι σχολικές μονάδες, με όρους απόλυτης ισονομίας και καθολικής συμμετοχής των μαθητών.

 

·        Να παρέχουν πλήρη συνδικαλιστική και νομική κάλυψη.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.