Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2020

Το κλείσιμο των σχολείων, οι ευθύνες της κυβέρνησης και η εξ αποστάσεως

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ  ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ  ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.

Συλλόγου «ο Μακρυγιάννης» - http://arpamakrygianni.blogspot.gr/

2020_11_15

 

Η κυβερνητική πολιτική οδήγησε στο δεύτερο lockdown

Η πολιτική απόφαση της κυβέρνησης ήταν και είναι να μην πάρει ουσιαστικά μέτρα για την υγεία του λαού μπροστά στο - αναμενόμενο - δεύτερο κύμα της πανδημίας.

 Άφησε και αφήνει το Δημόσιο Σύστημα Υγείας αθωράκιστο, δεν πήρε και δεν παίρνει μέτρα για την αποφυγή του συνωστισμού στα ΜΜΜ, ούτε για την ουσιαστική προστασία των εργαζομένων στους χώρους δουλειάς.

Εκμεταλλεύεται την πανδημία για να περάσει αντεργατικά μέτρα περιορισμού των πολιτικών, κοινωνικών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων και σε αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις σε όλους τους τομείς, αξιοποιώντας την υγειονομική κρίση.

Η πολιτική αυτή ήταν αδύνατο να αντιμετωπίσει την πανδημία. Τα αποτελέσματά της είναι ήδη ορατά. Η διαρκής και υποκριτική επίκληση της ατομικής ευθύνης των πολιτών, δεν μπορεί να κρύψει τις βαρύτατες ευθύνες της κυβέρνησης, η οποία, ουσιαστικά ομολογώντας την αποτυχία της, μπροστά στο ανερχόμενο δεύτερο κύμα της πανδημίας, αποφάσισε νέα «τυφλά» οριζόντια μέτρα νέου σκληρού lock down. 

 

Η πολιτική της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ έκλεισε τα σχολεία


Η απόφαση για κλείσιμο των σχολείων ήρθε αναπόφευκτα, γιατί δεν πήραν

κανένα μέτρο για την υγεία και την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών. Γιατί όλο το προηγούμενο διάστημα, υπηρετώντας την πολιτική των περικοπών και της υποβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης, δεν υλοποίησαν τα αυτονόητα: 15 μαθητές στο τμήμα, δωρεάν τεστ για εκπαιδευτικούς και μαθητές, σχολιατρικές υπηρεσίες, ενίσχυση του προσωπικού καθαριότητας.

Αντίθετα, με εξόφθαλμα αντιεπιστημονικές εκθέσεις των κυβερνητικών λοιμωξιολόγων, πρόβαλλαν την εξωφρενική άποψη ότι 25 μαθητές στο τμήμα έχουν τις ίδιες πιθανότητες διάδοσης του ιού με 15 μαθητές στο τμήμα. Υποστήριξαν ότι τα σχολεία δεν είναι εστίες μετάδοσης της πανδημίας και τώρα ισχυρίζονται ότι τα κλείνουν για να μην υπάρχει κινητικότητα των γονιών!

 

Στηρίξαμε και θα στηρίζουμε πάντα τους μαθητές μας

 

Η περσινή εμπειρία απέδειξε σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές, ότι η ζωντανή εκπαίδευση δεν αντικαθίσταται από κανένα είδος εξ αποστάσεως επικοινωνίας. Στηρίξαμε τους μαθητές μας με όποιο μέσο και όποιο τρόπο επέλεξε κάθε εκπαιδευτικός, με αλληλεγγύη και αλληλοβοήθεια, με συνεργασία υποδειγματική ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και τους συλλόγους διδασκόντων. Οικοδομήσαμε ισχυρές σχέσεις αλληλεγγύης και συνεργασίας με τους μαθητές μας και τους γονείς τους που αποτελούν σημαντική παρακαταθήκη. Απέναντι σε ένα Υπουργείο Παιδείας που όχι μόνο δεν έκανε απολύτως τίποτε για να υποστηρίξει το έργο μας αλλά επιχείρησε να αξιοποιήσει την εξ αποστάσεως για να προωθήσει τα δικά της αντιεκπαιδευτικά σχέδια. Να θυμηθούμε τις πλατφόρμες της ασύγχρονης που έπεφταν ή σέρνονταν; Τα τάμπλετ και τα λάπτοπ που εξαγγέλθηκαν και ποτέ δεν δόθηκαν; Τις αντιφατικές εγκυκλίους για την ύλη;

Θα στηρίξουμε και τώρα τους μαθητές μας με τους τρόπους και τα μέσα που επιλέγει κάθε συνάδελφος ανάλογα με τις ανάγκες και τις δυνατότητες των μαθητών του. Δεν θα εφαρμόσουμε οδηγίες και πρακτικές που είναι εξαιρετικά επιζήμιες για τα παιδιά. Δεν θα καθηλώσουμε τους μαθητές μας τρεις και πλέον ώρες μπροστά από οθόνες υπολογιστών. Θα πράξουμε ότι θεωρούμε παιδαγωγικά και διδακτικά σωστό.

 

Το υπουργείο Παιδείας βρίσκεται σε μια εικονική – σύγχρονη και ασύγχρονη – πραγματικότητα

 

Το ΦΕΚ 5044/14-11-2020, για την «τηλεκπαίδευση» δείχνει ότι το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει καμιά συναίσθηση της εκπαιδευτικής πραγματικότητας, των αναγκών και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των παιδιών, ειδικά στις μικρότερες ηλικίες.

Και μόνο η δήλωση για υποχρεωτική καθημερινή σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε 4χρονα και 5χρονα παιδιά του Νηπιαγωγείου φανερώνει ότι όχι απλά δεν κατανοούν την εκπαιδευτική πραγματικότητα, αλλά ότι είναι επικίνδυνοι!

Επίσης:

·        Η ανατροπή του κανονικού ωρολογίου προγράμματος στην

εξ αποστάσεως διδασκαλία και μεταφορά του από τις 14:00 έως τις 17:00 αποκαλύπτει ότι δεν υπάρχει καν η δυνατότητα το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο να υποστηρίξει την εξ αποστάσεως.

·        Είναι αδύνατον και ακραία αντιπαιδαγωγικό, να καλεί το

ίδιο το Υπουργείο «Παιδείας» μικρούς μαθητές 4 έως 12 ετών μπορούν να παρακολουθούν εκπαιδευτική τηλεόραση από τις 9 το πρωί …και στις  2 (ανάμεσα σε μεσημεριανό φαγητό και ξεκούραση) να συνδέονται για 3 ώρες για σύγχρονη εξ αποστάσεως μόνο και μόνο επειδή το πρωί το σύστημα «δεν τους αντέχει»!

·        Η εξ αποστάσεως την άνοιξη είναι σύγχρονη και ασύγχρονη,

ενώ το φθινόπωρο υποχρεωτικά σύγχρονη. Μάλλον πάει ανάλογα με την εποχή!

·        Η σύγχρονη εξ αποστάσεως την άνοιξη προτείνεται για δυο ή

το πολύ τρία 2ωρα την εβδομάδα, το φθινόπωρο κάθε μέρα 5ωρο, κι όποιος αντέξει!

·        Την άνοιξη η ύλη δεν προχωράει, το φθινόπωρο προχωράει

κανονικά! Ας μας πουν οι συντονιστές πώς μπορεί να δικαιολογηθεί αυτό; Με ποια παιδαγωγικά κριτήρια; Η παιδαγωγική στην υπηρεσία της πολιτικής σκοπιμότητας!

·        Οι μαθητές/τριες που δεν έχουν τεχνικό εξοπλισμό, είναι

…αόρατοι! Δεν ενδιαφέρεται για αυτούς το Υπουργείο «Παιδείας». Κυκλοφορεί μόνο αναίσχυντα ψέματα που αναμασούν οι τηλεοπτικές εκπομπές, για δεκάδες χιλιάδες τάμπλετ που δήθεν έχουν μοιραστεί… Είναι προφανές ότι η κυβέρνηση αδιαφορεί πλήρως για τους πιο αδύναμους…

·        Οι οικογένειες με 2 ή 3 παιδιά, με οικιακή σύνδεση που δε

«σηκώνει», με γονείς που πιθανόν την ίδια στιγμή να εργάζονται εξ αποστάσεως, είναι άλλοι αόρατοι για το Υπουργείο «Παιδείας». Δε θα αναλύσουμε το ανέκδοτο της «παρακολούθησης» του μαθήματος μέσω σταθερού τηλεφώνου.

·        Οι εκπαιδευτικοί, που δεν έχουν δικό τους εξοπλισμό, γιατί

τις ίδιες ώρες, άλλα μέλη της οικογένειας πρέπει να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για μάθημα ή τηλεεργασία, είναι οι άλλοι…ανύπαρκτοι.


Απαιτούμε τώρα από την κυβέρνηση να ανοίξει άμεσα τα σχολεία με ασφάλεια!

 

Να πάρει όλα εκείνα τα μέτρα, προκειμένου να διασφαλίσει την ομαλή δια ζώσης λειτουργία των σχολείων, αφού από ό,τι φαίνεται η κατάσταση σε σχέση με την πανδημία δεν πρόκειται να εξομαλυνθεί τους επόμενους μήνες.

 

Τώρα να υπάρξει σαφές και υλοποιήσιμο πλάνο για:


·        Δωρεάν μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ σε

εκπαιδευτικούς και μαθητές με ευθύνη της πολιτείας. Ενίσχυση των κρατικών δομών για την ιχνηλάτηση των κρουσμάτων.

·        Αραίωση των μαθητών μέσα στις τάξεις. Μείωση του

αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, ώστε να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός των μαθητών μέσα στις τάξεις.  Εδώ και τώρα αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων υποδομών που πληρούν τις προϋποθέσεις να φιλοξενήσουν τάξεις.

·        Ενίσχυση του προσωπικού καθαριότητας προκειμένου τα

σχολεία να καθαρίζονται σε όλη τη διάρκεια της λειτουργίας τους.

·        Πρόσληψη του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού.

·        Άδειες σε όλους τους συναδέλφους που ανήκουν σε

ευπαθείς ομάδες, χωρίς τους περιορισμούς που βάζει η υπουργική απόφαση.

·        Τοποθέτηση του αναγκαίου νοσηλευτικού προσωπικού,

παιδίατροι συνδεδεμένοι με τα σχολεία. Δωρεάν και άμεση πρόσβαση όλων των μαθητών σε όλες τις δημόσιες δομές υγείας (Κέντρα Υγείας, Νοσοκομεία κ.τ.λ.).

 

Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων:


·        Να αποφασίσουν να υλοποιήσουν σε κάθε σχολική μονάδα

άμεσα, καταγραφή όλων των ελλείψεων σε τεχνολογικά μέσα και εξοπλισμό στους μαθητές/τριες. Να καταγράψουμε πόσοι μαθητές και μαθήτριες δεν διαθέτουν υπολογιστή ή ταμπλετ. Να απαιτήσουμε κάλυψη, με ευθύνη και δαπάνη του κράτους, του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.

Δεν είμαστε υποχρεωμένοι να «χαρίσουμε» στο Υπουργείο «Παιδείας» τον προσωπικό μας χώρο, με προσωπικό κόστος, υλικό και ψυχικό. Αξιοποιούμε την παράγραφο 3 του άρ. 4 του ΦΕΚ 5044/14-11-2020 που αναφέρει σαφώς ότι: «Εκπαιδευτικοί οι οποίοι/ες δεν διαθέτουν ηλεκτρονικό υπολογιστή, ταμπλέτα ή έξυπνο τηλέφωνο και εξ αυτού του λόγου αδυνατούν να παράσχoυν εξ αποστάσεως εκπαίδευση, υποχρεούνται να προσέρχονται κατά τις ώρες διδασκαλίας τους στις σχολικές μονάδες, όπου υπηρετούν, οι οποίες συνεχίζουν κανονικά την διοικητική τους λειτουργία, προκειμένου να προσφέρουν τις εκπαιδευτικές τους υπηρεσίες κάνοντας χρήση των υποδομών και του εξοπλισμού που διαθέτει η σχολική μονάδα».

Το πρόγραμμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ο προγραμματισμός και τα μέσα που θα επιλεγούν πρέπει να αποφασίζονται με ευθύνη του Συλλόγου Διδασκόντων και των εκπαιδευτικών.

Να δώσει χρήματα το Υπουργείο «Παιδείας», για να εξασφαλιστεί ότι το σχολικό δίκτυο θα μπορεί να υποστηρίξει εκπαιδευτικούς και μαθητές τις πρωινές ώρες, όπως είναι και το παιδαγωγικά ορθό.

Να υπάρξει μείωση και αναπροσαρμογή της ύλης για όλες τις τάξεις.

 

Ο Σύλλογος και η ΔΟΕ να στηρίξουν ουσιαστικά τους τα μέλη τους

 

·        Να καλύψουν πλήρως συνδικαλιστικά τους Συλλόγους

Διδασκόντων και τους συναδέλφους για να αποφασίσουν οι ίδιοι πώς θα οργανώνουν τη δουλειά τους. Να έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν τη μορφή της εξ αποστάσεως που θεωρούν καταλληλότερη με βάση τις ιδιαιτερότητες και τις παιδαγωγικές ανάγκες κάθε τμήματος αλλά και τις δυνατότητες των μαθητών τους.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.