Το Υπουργείο Παιδείας διοργανώνει την
Τετάρτη 25 Οκτώβρη, ημερίδα με θέμα «Νέες
δομές υποστήριξης του Εκπαιδευτικού Έργου» εξαγγέλλοντας ταυτόχρονα την έναρξη «διαλόγου» για το
συγκεκριμένο ζήτημα. Επιπλέον, ανακοινώνει δύο ημέρες πριν, στις εκπαιδευτικές
Ομοσπονδίες ΔΟΕ και ΟΛΜΕ το πρόγραμμα της ημερίδας, το οποίο περιλαμβάνει
τοποθέτηση εκπροσώπου τους – η συμμετοχή τους στη διαδικασία θεωρείται από το
Υπουργείο δεδομένη! Είναι σαφές ότι το
Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί για μία ακόμα φορά να εγκλωβίσει το εκπαιδευτικό
κίνημα σε μια διαδικασία «διαλόγου» και προειλημμένων αποφάσεων, να το
καταστήσει συνένοχο και συνυπεύθυνο στη χάραξη αντιεκπαιδευτικών πολιτικών.
Στην πρόσκληση που έχει αποσταλεί στις
εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες, περιλαμβάνεται και σχετικό κείμενο θέσεων του
Υπουργείου. Σημειώνουμε ότι πρόκειται για ένα κείμενο που δεν φέρει τίτλο και υπογραφή,
δηλαδή, ένα ανεπίσημο κείμενο εργασίας, η τελική διαμόρφωση του οποίου
φιλοδοξεί να συμπεριλάβει ως αρωγούς και συνυπεύθυνους, τους εκπροσώπους των
εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών.
Οι «Νέες δομές υποστήριξης του
Εκπαιδευτικού Έργου» που προωθεί το συγκεκριμένο κείμενο έρχονται να υπηρετήσουν τις αντιδραστικές εκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις
που εμπεδώνονται με το ΠΔ 79 και τις εξαγγελίες για το Νέο Λύκειο, να
υπηρετήσουν το σχολείο των ταξικών φραγμών, των εκπαιδευτικών ανισοτήτων και
των κεντρικών κατευθύνσεων του ΟΟΣΑ και της ΕΕ. Πίσω από τις ηχηρές διατυπώσεις
περί «παιδαγωγικής αυτονομίας», το υπουργείο οικοδομεί συγκεντρωτικές
συγχωνευμένες δομές ιεραρχίας, παραχωρώντας υπερεξουσίες στους Περιφερειακούς
Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου και προωθώντας τους βασικούς άξονες της
εκπαιδευτικής πολιτικής του ΟΟΣΑ για την αυτονομία και την αξιολόγηση.
Όσο αφορά στις εξαγγελίες του ανεπίσημου
κειμένου για κατάργηση του ΠΔ 152 και του θεσμικού πλαισίου της ατομικής
αξιολόγησης υπενθυμίζουμε ότι:
- Το εκπαιδευτικό κίνημα
με σκληρούς αγώνες μπλόκαρε την αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση καταγράφοντας για μία ακόμα φορά μια
ιστορικής σημασίας νίκη και συνεχίζει να αγωνίζεται τόσο για τη συνολική
κατάργηση του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης όσο και
ενάντια στα νέα σχέδια προώθησής της
- Εδώ και δυόμισι χρόνια, η
κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, διατηρεί εν ισχύ το θεσμικό πλαίσιο για την
αξιολόγηση.
- Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας έχουν προχωρήσει και σε άλλες εξαγγελίες για την
εκπαίδευση (20.000 μόνιμοι διορισμοί, καθιέρωση δίχρονης υποχρεωτικής
προσχολικής αγωγής, μείωση της αναλογίας των μαθητών ανά τμήμα στους 22
στην πρωτοβάθμια, 24.000 προσλήψεις αναπληρωτών) τις οποίες όχι μόνο δεν υλοποίησαν αλλά κινήθηκαν σε διαμετρικά
αντίθετη κατεύθυνση στα πλαίσια των συνολικών αντιεκπαιδευτικών
αναδιαρθρώσεων.
- Οι επικλήσεις στην παιδαγωγική αυτονομία και την παιδαγωγική
ελευθερία ηχούν ως κακόγουστο αστείο στα σχολεία που στραγγαλίζονται από
τις πολιτικές οικονομικών περικοπών και ασφυκτιούν από τον κεντρικό έλεγχο
του myschool.
- Ο ΟΟΣΑ στην ενδιάμεση
έκθεση για την ελληνική εκπαίδευση, θέτει, σε αυτή τη φάση, το στόχο της
«εμπέδωσης κουλτούρας αξιολόγησης» η οποία επιτυγχάνεται μέσω της αξιολόγησης στελεχών και της
αυτοαξιολόγησης σχολικής μονάδας.
- Στον υπόλοιπο δημόσιο
τομέα, η κυβέρνηση επιχειρεί, επιστρατεύοντας τον αυταρχισμό και την
αυθαιρεσία, να επιβάλει την ατομική αξιολόγηση. Η αντίσταση ωστόσο των δημοσίων
υπαλλήλων που συμμετέχουν μαζικά στην Απεργία-Αποχή, προκαλεί άγχος και
πανικό στα κυβερνητικά επιτελεία.
Καλούμε τα ΔΣ της ΔΟΕ και
της ΟΛΜΕ να μην συμμετέχουν
σε καμία περίπτωση στη νέα απόπειρα εγκλωβισμού του εκπαιδευτικού κινήματος σε
στημένες διαδικασίες «διαλόγου». Σε διαφορετική περίπτωση καθίστανται συνυπεύθυνοι και συνένοχοι συμπληρώνοντας
στο κάδρο των αντιεκπαιδευτικών επιλογών της κυβέρνησης και τις εκπαιδευτικές
Ομοσπονδίες.
Δεν συνδιαλεγόμαστε – δεν
συνδιαχειριζόμαστε την
αντιεκπαιδευτική κυβερνητική πολιτική. Συνεχίζουμε αταλάντευτα τον αγώνα:
Όχι στην
αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση. Να καταργηθεί όλο το αυταρχικό – αντιδραστικό
θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης, εσωτερικής, εξωτερικής, σχολείων και
εκπαιδευτικών. Κατάργηση της ΑΔΙΠΔΕ. Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική
προαγωγή για όλους τους εργαζομένους. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο
σχολείο.
Δανιήλ Μαρία
Καρυώτης Δημήτρης
Μαριόλης Δημήτρης
Παπαθανασίου Αργύρης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.