Σάββατο 9 Μαΐου 2020

Για το άνοιγμα των σχολείων_Όροι και προϋποθέσεις

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ  ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ  ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.

Συλλόγου «ο Μακρυγιάννης» - http://arpamakrygianni.blogspot.gr/

2020_05_09

Τα σχολεία να ανοίξουν μόνο αν πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις για την προστασία της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών

Επιστροφή στην «κανονικότητα» υπόσχεται σταδιακά η κυβέρνηση της Ν. Δ.  Ανάμεσα στα μέτρα επιστροφής περιλαμβάνεται και το σταδιακό άνοιγμα των σχολείων. Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του πρωθυπουργού Κυρ. Μητσοτάκη,  αυτό θα γίνει σε τρεις φάσεις: στην πρώτη (11 Μάη) θα επανέλθουν οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου, στη δεύτερη (18 Μάη) οι υπόλοιποι μαθητές των Λυκείων και Γυμνασίων και στην τρίτη (ενδεχόμενα 1 Ιουνίου) θα ανοίξουν τα Δημοτικά  Σχολεία και τα Νηπιαγωγεία.

Σε αντίθεση με την περιβόητη από τα ενορχηστρωμένα ΜΜΕ «υπευθυνότητα» της κυβέρνησης και την «άδολη» αυστηρότητά της στην απαγόρευση των συναθροίσεων και συνδικαλιστικών κινητοποιήσεων, σχεδιάζει να ανοίξει τα σχολεία χωρίς να έχει μεριμνήσει για τους απαραίτητους όρους προστασίας ούτε των παιδιών ούτε των εκπαιδευτικών.

Θεωρούμε αυτονόητο ότι η όποια απόφαση για το άνοιγμα των σχολείων πρέπει να υπαγορεύεται από αμιγώς επιστημονικά δεδομένα τα οποία θα πρέπει να

έχουν μια διαχρονική σταθερότητα και συνέπεια και να μην αλλάζουν ανάλογα με  τις πολιτικές στοχεύσεις του Υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης. Επίσης τα μέτρα προστασίας θα πρέπει να καθορίζονται και αυτά με απόλυτα επιστημονικό τρόπο και το κράτος και οι δήμοι να αναλάβουν εξ ολοκλήρου το κόστος.

Αξίζει να σημειώσουμε επίσης ότι μέχρι τώρα το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν έχουν κάνει τίποτα ουσιαστικό για τη στήριξη των μαθητών και των οικογένειών τους. Για τις οικογένειες που έχασαν τις δουλειές τους, για τις οικογένειες που δεν έχουν φαγητό και σταμάτησαν την παροχή των σχολικών γευμάτων που έπαιρναν. Για τις οικογένειες που δεν έχουν τον αναγκαίο εξοπλισμό και σύνδεση στο διαδίκτυο για να επικοινωνήσουν και πηγαίνουν σε φίλους και συγγενείς για να έχουν πρόσβαση. Για τα παιδιά των «πίσω θρανίων», τα παιδιά με αναπηρία, με μαθησιακές δυσκολίες και τα προσφυγόπουλα που βλέπουν σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες την απόσταση από τους άλλους συμμαθητές τους να μεγαλώνει. Που τους έταξαν ότι θα τους δώσουν laptop ή tablet  και μετά τους κορόιδεψαν. Τώρα τους λένε ότι θα τους δώσουν tablet αλλά θα είναι δανεικό και αν χαλάσει θα το πληρώσουν και από πάνω. Όλα αυτά είναι υπαρκτά με τραγικό τρόπο πολλές φορές, αλλά κρυμμένα επιμελώς πίσω από τη βιτρίνα των ακριβοπληρωμένων τηλεοπτικών σποτ σε σπίτια βορείων προαστίων και των στημένων συνεντεύξεων των υπουργών της κυβέρνησης. Εμείς οφείλουμε να τα αναδείξουμε και να παλέψουμε για την επίλυσή τους.

Το άνοιγμα των σχολείων είναι πολύ σημαντικό πρωτίστως για τους μαθητές. Η παρατεταμένη καθήλωσή τους μπροστά σε οθόνες τους έχει στερήσει τη μαθητική τους ρουτίνα και την κοινωνικοποίηση με τους υπόλοιπους συμμαθητές τους. Τα παραπάνω είναι πολύ σημαντικά  για κοινωνικούς και ψυχολογικούς λόγους. Το παιδί που αποκόπτεται από το σχολείο χάνει και τον κοινωνικό του ρόλο καθώς η ηλικιακή του ομάδα παύει να ταυτοποιείται με την χαρακτηριστική της δραστηριότητα και το ρόλο της. Αποκόπτεται από αυτήν την καθημερινή δραστηριότητα που το ρυθμίζει ακόμα και αν συναντά δυσκολίες να ανταποκριθεί κάθε φορά στις υποχρεώσεις του.

Από την άλλη, δεν πρέπει να υπάρχει καμία αγωνία για την «κάλυψη» της χαμένης ύλης, διότι αυτό λύνεται εύκολα με μια αναδιάταξη της ύλης για την επόμενη χρονιά. Επομένως, σε αυτήν τη συγκυρία, η ανάγκη για άνοιγμα των σχολείων αφορά πρωτίστως στην κοινωνική και ψυχολογική παράμετρο και καθόλου στην «κάλυψη» της ύλης. Αυτό πρέπει να είναι ξεκάθαρο.

Όμως, το άνοιγμα των σχολείων πρέπει να συνοδεύεται και από όλους τους απαραίτητους όρους και τις προϋποθέσεις για την ασφάλεια όλων.

1. Μαθητές ανά τάξη: Οι αρχικές οδηγίες του ΕΟΔΥ το Σάββατο 2 Μαΐου ήταν 7 τ.μ ανά άτομο. Άρα σε μια αίθουσα 40 τ.μ μπορούν να υπάρχουν το πολύ 6 άτομα. Μετά άλλαξαν άρον άρον την οδηγία με νεότερη που έλεγε ότι την αναλογία την καθορίζει το Υπουργείο Παιδείας και όχι ο ΕΟΔΥ! Ποια επιστημονικά δεδομένα άλλαξαν μέσα σε λίγες ώρες και ποιοι επιστήμονες άλλαξαν ξαφνικά άποψη; Γιατί σε όλες τις υπηρεσίες υπάρχουν σαφείς οδηγίες για αναλογία ανά τ.μ εκτός από τα σχολεία; Το Υπουργείο Παιδείας δεν μπορεί να παίζει με την υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Πρέπει να υπάρξει σαφής οδηγία με βάση τα τ.μ κατά αναλογία με τις άλλες υπηρεσίες. Όσα σχεδιαγράμματα και να κάνουν το αποτέλεσμα της διαίρεσης 40:7 δεν αλλάζει! Επίσης πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη ότι μεγάλο μέρος των σχολικών αιθουσών είναι σχεδόν ακατάλληλες και από άποψη τετραγωνικών μέτρων και από γενικότερες συνθήκες υγιεινής (εξαερισμός κλπ)

2. Μέσα ατομικής προστασίας: Εξασφάλιση δωρεάν από την πολιτεία κατάλληλων μασκών, γαντιών, αντισηπτικών και ό,τι άλλο είναι αναγκαίο για όλα τα μέλη κάθε σχολικής μονάδας σε καθημερινή βάση.

4. Διαγνωστικά test: Να πραγματοποιηθούν μαζικά δωρεάν test στις σχολικές μονάδες για αποτελεσματική ανίχνευση και προστασία του συνόλου. Τα test να αφορούν όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές πριν ανοίξουν τα σχολεία.

5. Σχολικοί νοσηλευτές: Να υπάρχει σε κάθε σχολική μονάδα σχολικός νοσηλευτής για

να αντιμετωπίζονται από εξειδικευμένο προσωπικό όλα τα θέματα που αφορούν τη υγεία των μαθητών.

6. Καθαριότητα - απολύμανση: Μόνιμοι διορισμοί του αναγκαίου προσωπικού για την καθαριότητα κάθε σχολικής μονάδας. Η καθαριότητα θα πρέπει να γίνεται υποχρεωτικά σε κάθε διάλειμμα και να αφορά όλα τα σημεία με τα οποία έρχονται σε επαφή μαθητές και εκπαιδευτικοί. Ιδιαίτερη μέριμνα θα πρέπει να υπάρξει για την καθαριότητα και την απολύμανση των τουαλετών. Να υπάρξει πρόγραμμα για τη κατασκευή του αναγκαίου αριθμού κατάλληλων τουαλετών σε σχέση με τον αριθμό των μαθητών και εκπαιδευτικών. Απολύμανση κάθε Σαββατοκύριακο των χώρων σχολικών μονάδων από ειδικά συνεργεία απολύμανσης με ειδικά μηχανήματα σύμφωνα με τις επιστημονικές προδιαγραφές. Να δοθούν στο προσωπικό καθαριότητας δωρεάν όλα τα αναγκαία μέσα για την ατομική τους προστασία που χρειάζονται (χειρουργική μάσκα, ολόσωμη ποδιά με μακριά μανίκια, γάντια, γυαλιά) και να μην υποχρεωθούν να τα πληρώσουν από την τσέπη τους.

6. Άδειες ευπαθών ομάδων: Να χορηγηθούν άδειες σε όλους τους συναδέλφους που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες αλλά και σε όσους συναδέλφους δεν ανήκουν αλλά έχουν σοβαρές ασθένειες. Ειδική εξαίρεση μαθητών και άδειες μετ’ αποδοχών εκπαιδευτικών που οι ίδιοι ή συγγενικά πρόσωπα με τα οποία βρίσκονται υπό την ίδια στέγη ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Ειδικές άδειες μετ’ αποδοχών για γονείς που έχουν παιδί που πρέπει να παραμείνει στο σπίτι. Οι αναπληρωτές να έχουν τη δυνατότητα να πάρουν τις ίδιες άδειες με τους μόνιμους συναδέλφους.

7. Ομαλή επάνοδος μαθητών: Να ληφθούν όλα τα αναγκαία μέτρα ψυχοκοινωνικής στήριξης των μαθητών αλλά και των οικογένειών τους με τις απαραίτητες ειδικότητες (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί κ.ά) σε σχολικές μονάδες αλλά και στα Ιατροπαιδαγωγικά κέντρα και στα ΚΕΣΥ.

8. Σίτιση: Να παρέχονται δωρεάν ποιοτικά γεύματα με ευθύνη του κράτους σε  όλους τους μαθητές. Η σωστή και πλήρης διατροφή είναι αναγκαία προϋπόθεση για την συνολική ομαλή ανάπτυξη και την υγεία των μαθητών.

9. Χρηματοδότηση: Έκτακτη γενναία χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό των σχολικών μονάδων για να αντιμετωπίσουν τις αυξημένες ανάγκες που υπάρχουν.

Τα σχολεία δεν είναι πάρκινγκ παιδιών, για να αποδεσμευτούν οι γονείς και να τους στείλει η κυβέρνηση να δουλέψουν!

Η κυβέρνηση όμως για το συγκεκριμένο θέμα  οργανωμένα και συνειδητά αποπροσανατολίζει, μετατοπίζοντας τη συζήτηση από την ευθύνη του κράτους να παρέχει όλες τις προϋποθέσεις, στην ατομική ευθύνη με ατομικό – προσωπικό κόστος που αφορά από το ύψιστο δικαίωμα της ζωής έως το οικονομικό κόστος αγοράς μίας μάσκας και άλλων ατομικών μέσων προστασίας. Με τη χθεσινή τροπολογία επιπλέον βάζει και κάμερες για να γίνεται καλύτερα ο έλεγχος των εκπαιδευτικών!

Ο καταιγισμός εγκυκλίων και οδηγιών τις τελευταίες ημέρες, όταν δεν συνοδεύονται από τα αναγκαία πρακτικά μέτρα για την υλοποίησής τους, λειτουργούν στην κατεύθυνση της ατομικής ευθύνης και της ενοχοποίησης των εκπαιδευτικών. Διαβάζουμε συγκεκριμένα σε οδηγίες προς εκπαιδευτικούς:  Βοηθήστε τα παιδιά να συμμετέχουν στον συχνό καθαρισμό των επιφανειών και των αντικειμένων μέσα στην τάξη (π.χ. θρανία, τσάντες, βιβλία κλπ). Ενώ από τη μία βάζει αυστηρά πρωτόκολλα (μάσκα, γάντια κλπ) για το προσωπικό καθαρισμού και πολύ καλά κάνει, από την άλλη λέει σε εμάς να βοηθήσουμε τα παιδιά να συμμετέχουν στον καθαρισμό χωρίς καμιά προστασία!

Δεν πρέπει να ξεχάσουμε τέλος ότι η πολιτική όλων των μνημονιακών κυβερνήσεων ήταν να κλείνουν σχολεία και νοσοκομεία.  Δεν πρέπει να ξεχάσουμε ότι είχαν απλήρωτες τις καθαρίστριες των σχολείων για πολλούς μήνες από την αρχή της χρονιάς. Δεν πρέπει να ξεχάσουμε ότι ο Δήμος Αθηναίων έχει παραμελήσει εντελώς τη συντήρηση των σχολικών κτιρίων και είχε αφήσει τα σχολεία χωρίς χρήματα για 10 μήνες περίπου. Δεν πρέπει να ξεχάσουμε ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη ετοιμάζεται να νομοθετήσει την αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη και τη δημιουργία τμήματος μόνο με 20 μαθητές και πάνω στοιβάζοντας μέχρι και 27 μαθητές σε ακατάλληλες τις περισσότερες φορές αίθουσες!

Δεν  μπορεί η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ να παίζουν με την υγεία του λαού!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.