Κυριακή 10 Μαΐου 2020

Έξω οι κάμερες από τα σχολεία!

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ  ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ  ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.

Συλλόγου «ο Μακρυγιάννης» - http://arpamakrygianni.blogspot.gr/

2020_05_09

Να καταργηθεί η τροπολογία που βάζει τις κάμερες μέσα στις σχολικές αίθουσες

«Το σχολικό μάθημα δεν είναι ακαδημαϊκή διάλεξη, δεν είναι δημόσια διάλεξη, δεν είναι ανακοίνωση σε επιστημονικό συνέδριο. Το σχολικό μάθημα δεν παράγεται από μια επιστημονική αυθεντία, αλλά από όλη την τάξη. Δεν παράγεται μόνο από τον εκπαιδευτικό, αλλά και από όλα τα παιδιά. Ο/η εκπαιδευτικός δεν απευθύνεται σε ένα απρόσωπο και ανώνυμο ακροατήριο από ένα χειρόγραφο που έχει μπροστά του. Απευθύνεται σε όλα τα παιδιά μαζί, αλλά και σε καθένα χωριστά, κάνει το μάθημα μαζί με όλα τα παιδιά, αλλά και με το καθένα χωριστά. Και κυρίως η σχολική αίθουσα είναι κατεξοχήν ο χώρος όπου γίνονται λάθη, πολλά λάθη, γιατί τα παιδιά μαθαίνουν κυρίως από τα λάθη τους. Λάθη που προσπερνιούνται, που ξεχνιούνται, λάθη που δεν στιγματίζουν.»
Γιώργος Θαλάσσης


Η κυβέρνηση την τελευταία στιγμή και με κλειστά τα σχολεία έφερε στη Βουλή τροπολογία, η οποία ψηφίστηκε ήδη, και επιτρέπει την είσοδο κάμερας στις σχολικές τάξεις προκειμένου να προβάλλεται το μάθημα ζωντανά στα σπίτια των μαθητών που δεν θα μπορούν να παρευρεθούν στο σχολείο σε περίπτωση «καθολικής ή μερικής αναστολής ή απαγόρευσης λειτουργίας εκπαιδευτικής δομής είτε για άλλο λόγο που ανάγεται σε έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός». Η κυβέρνηση γνωρίζει την αντίθεση του εκπαιδευτικού κινήματος σε μια τέτοια πρακτική, για αυτό έφερε με αυτό τον τρόπο την τροπολογία σε ένα νομοσχέδιο του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου άσχετο με την εκπαίδευση.

Η τροπολογία είναι απολύτως επικίνδυνη γιατί:

1. Εισάγει τις κάμερες παρακολούθησης στις σχολικές αίθουσες και στη διδασκαλία. Το μέτρο αυτό κρύβει αμέτρητους κινδύνους για την εκπαιδευτική

διαδικασία. Η είσοδος της κάμερας μέσα σε μια σχολική τάξη και η ζωντανή μετάδοση του μαθήματος είναι αντιεκπαιδευτικό και αντιπαιδαγωγικό μέτρο. Η ζωντανή διαδικασία της μάθησης και της εκπαίδευσης παύει να υπάρχει, η εμπιστοσύνη, η αμεσότητα και η επικοινωνία οριοθετούνται όταν οι πρακτικές εκπαιδευτικού και μαθητών παρακολουθούνται από τρίτους.

2. Η παρακολούθηση ενός μαθήματος μέσα από την κάμερα αντιβαίνει σε κάθε δικαίωμα του εκπαιδευτικού και του μαθητή σε ιδιωτικότητα και καθιστά αδύνατη τη διαφύλαξη των προσωπικών τους δεδομένων. Δεν ξέρουμε αν γίνεται αναμετάδοση της αναμετάδοσης και ποιος είναι αυτός που την παρακολουθεί. Και φυσικά, παρά τις διαβεβαιώσεις, δεν υπάρχει καμία ουσιαστική διασφάλιση για το αντίθετο. Ανά πάσα στιγμή μια κουβέντα ή μια κίνηση μπορεί να δημοσιευτεί και να φτάσει σε χιλιάδες άσχετα μάτια και αυτιά.

3. Η τάξη δεν είναι ένα ψυχρό δωμάτιο. Είναι χώρος εκπαίδευσης, κοινωνικοποίησης, συνολικής επικοινωνίας και φιλοξενεί όλη εκείνη τη δυναμική διαδικασία της παιδικής ηλικίας, που ορίζει ποιος/-α θα είσαι μετά και πώς θα διαχειρίζεσαι όσα προκύψουν στη ζωή. Με την κάμερα μέσα αυτό παγώνει. Γιατί η ζωή πια στην τάξη είναι υπό παρακολούθηση. Και ο μαθητής και ο δάσκαλος καλούνται να είναι «συμμορφωμένοι», όπως ο εκάστοτε επόπτης ορίζει.

4. H τροπολογία δημιουργεί νέα δεδομένα όσον αφορά την εξ αποστάσεως. Μέχρι τώρα το υπουργείο παραδεχόταν ότι η ζωντανή διδασκαλία δεν μπορεί να αντικατασταθεί από καμιά άλλη διαδικασία.  Στο άρθρο 1 αναφέρεται «Είναι δυνατή η, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με χρήση μέσων τεχνολογίας σε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που δεν δύναται να παρακολουθήσουν δια ζώσης την εκπαιδευτική διαδικασία είτε λόγω καθολικής ή μερικής αναστολής ή απαγόρευσης λειτουργίας εκπαιδευτικής δομής είτε για άλλο λόγο που ανάγεται σε έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός.»  Με αυτόν τον τρόπο δίνεται δυνατότητα αντικατάστασης της δια ζώσης εκπαιδευτικής διαδικασίας από την εξ αποστάσεως, για οτιδήποτε αποφασίζει το Υπουργείο ότι συνιστά «έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός»! Π.χ Αν δεν υπάρχει δάσκαλος σε κάποια απομακρυσμένη περιοχή, αυτός να μπορεί να αντικατασταθεί από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση ή αν ένας μαθητής απουσιάζει για έκτακτο λόγο να έρθει ο γονέας και να ζητήσει εγγράφως, επικαλούμενος τη διάταξη, να γίνεται αναμετάδοση της διδασκαλίας.

Για την ιστορία αξίζει να αναφέρουμε ότι η τροπολογία ψηφίστηκε μόνο από τη ΝΔ. Ο ΣΥΡΙΖΑ είχε αποχωρήσει σε ένδειξη διαμαρτυρίας, Κ.Κ.Ε, ΜΕ.ΡΑ και ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ καταψήφισαν ενώ το ΚΙΝΑΛ δήλωσε ΠΑΡΩΝ.

Το ΥΠΑΙΘ φαίνεται να έχει σαφή στόχο: με μια τέτοια τροπολογία ανοίγει ο δρόμος για τον πλήρη έλεγχο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τον επιθεωρητισμό και την αξιολόγηση.  Επιπρόσθετα  οι ελλείψεις των εκπαιδευτικών, ακόμα και οι θέσεις εργασίας των αναπληρωτών μπορούν να αντικατασταθούν από κάμερες και από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση που δεν χρειάζεται προσωπικό, που επιτρέπει τον απόλυτο έλεγχο αλλά και τους χορηγούς και τους επενδυτές.

Είναι σχεδόν αστείοι οι ισχυρισμοί του Υπουργείου ότι η πρόθεση του είναι να μη μείνει κανένα παιδί πίσω, την ίδια ώρα που αφήνουν χιλιάδες μαθητές χωρίς εκπαιδευτικούς για μήνες, που θέλουν να νομοθετήσουν την αύξηση του αριθμού μαθητών στοιβάζοντας 27 και 28 μαθητές στην τάξη, που εδώ και χρόνια συνεχίζουν τις πολιτικές των μηδενικών διορισμών στην εκπαίδευση.

Εμείς απαντάμε πως η εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι ούτε για livestreaming ούτε για παρακολούθηση από την οθόνη του υπολογιστή από οποιονδήποτε έχει πρόσβαση. Το ασφαλές και προστατευμένο περιβάλλον για τους μαθητές και τις μαθήτριες μας είναι πρώτιστη υποχρέωση του σχολείου. Οι εκπαιδευτικοί θα προστατεύσουμε  την προσωπική ζωή μαθητών και εκπαιδευτικών, τη ζωντανή και δημιουργική δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, τα δικαιώματα των μαθητών σε δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Όπως στεκόμαστε με όλους τους τρόπους δίπλα στους μαθητές μας σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες, το ίδιο θα κάνουμε κάθε φορά.

Καλούμε το Δ. Σ. του Συλλόγου και  τη Δ.Ο.Ε. να εκδώσουν απόφαση καταγγέλλοντας την πράξη αυτή του ΥΠΑΙΘ και της κυβέρνησης, να ζητήσουν την απόσυρση της τροπολογίας αλλά και να όλα τα αναγκαία μέτρα για να καλύψουν πλήρως συνδικαλιστικά τους συναδέλφους.

Απαντάμε με μαζική συμμετοχή στην πανεκπαιδευτική κινητοποίηση την Τετάρτη, 13 Μαΐου, 13.00 στα Προπύλαια ενάντια στο Πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.