Παρασκευή 1 Μαΐου 2020

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ Π.Ε_Δήλωση εκπροσώπων για τη συνάντηση ΔΟΕ με πολιτική υπηρεσία ΥΠΑΙΘ_1_5_2020


ανεξάρτητες  αυτόνομες  αγωνιστικές  ριζοσπαστικές
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.
www.paremvasis.gr ,                  paremvasisdoe@gmail.com
                           210 3242144                      1 – 5– 2020  
   
Δήλωση των εκπροσώπων των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ – ΚΙΝΗΣΕΩΝ – ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ Π. Ε. στο Δ.Σ. της ΔΟΕ Δημήτρη Πολυχρονιάδη (6974750410) και  Χρήστο Παναγιώτου, αναπληρωτή εκπ/κού (6975308409)

ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ Δ.Ο.Ε. ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ  30– 4 – 2020

ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΟΥΝ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΗ ΧΡΟΝΙΑ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ

ΤΟ ΑΝΤΙ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΤΕΘΕΙ!
ΘΑ ΜΑΣ ΒΡΟΥΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥΣ


  • Η Κυβέρνηση είναι ορκισμένος εχθρός της Δημόσιας εκπαίδευσης και όχι «κοινωνικός εταίρος» των εκπαιδευτικών και των οργανώσεών τους

  • Προνομιακός συνομιλητής και ντελίβερυ των επιχειρηματικών συμφερόντων.

  • Είμαστε στην απέναντι όχθη! Το εκπαιδευτικό κίνημα να απαντήσει μαχητικά στον πόλεμο που του έχει κηρυχθεί!


Η απάντηση της μαχόμενης εκπαίδευσης θα είναι δυναμική και μαζική!
Πραγματοποιήθηκε  την Πέμπτη30 - 4 - 2020 στις 12:30 συνάντηση αντιπροσωπείας του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας (Υπουργό Κεραμέως, Υφυπ. Ζαχαράκη και Γ.Γ. Γκίκα). Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε υπό το βάρος και την πίεση των μαζικών για τα δεδομένα και δυναμικών κινητοποιήσεων του εκπαιδευτικού κινήματος όλο το προηγούμενο διάστημα, της συνολικής απόρριψης από εκπαιδευτικούς – μαθητές – φοιτητές τους αντι-εκπαιδευτικούς πολυνομοσχεδίου Κεραμέως και των κινητοποιήσεων που είχαν εξαγγελθεί και πραγματοποιήθηκαν μαχητικά την ίδια ημέρα από τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες (ΔΟΕ-ΟΛΜΕ) και σωματεία.

Και ενώ όλο το προηγούμενο διάστημα η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείαςαπαντούσε ότι δεν μπορεί να μας δεχτεί για υγειονομικούς λόγους προστασίας, στη συνάντηση δέχτηκε μόνο 5 από τα 11 μέλη του Δ. Σ. της Δ.Ο.Ε. Την ίδια στιγμή ανακοίνωσαν την επιστροφή των μαθητών στα Λύκεια και Γυμνάσια με 15 παιδιά στην τάξη. Αλήθεια εκεί οι λόγοι υγειονομικής προστασίας έχουν διαφορετικά κριτήρια ή μήπως η υγεία των κυριών της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ είναι περισσότερο πολύτιμη από την υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών, ώστε να μη μπορούν να μείνουν στον ίδιο χώρο οι τρεις κυρίες της πολιτικής ηγεσίας και τα 11 μέλη του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.; Επιπρόσθετα, όταν με το πολυνομοσχέδιό τους εισηγούνται την αύξηση των μαθητών στην τάξη, εκεί οι υγειονομικοί λόγοι προστασίας πάλι έχουν διαφορετικά κριτήρια; Την ίδια στιγμή που φαντασιώνονται ζωντανές αναμεταδόσεις μαθημάτων από τις σχολικές τάξεις, αρνήθηκαν ακόμα και την εξ αποστάσεως συμμετοχή του συνόλου του Δ.Σ.

 Η στάση αυτή είναι απλά ενδεικτική της απαξίωσης και του φόβου απέναντι στην οργανωμένη αντίδραση του εκπαιδευτικού κινήματος και των συνδικάτων του: Εν μέσω πανδημίας, με κλειστά σχολεία, σε συνθήκες, εγκλεισμού και απαγορεύσεων κυκλοφορίας και συγκεντρώσεων, χωρίς να έχει προηγηθεί ο οποιοσδήποτε στοιχειώδης έστω διάλογος, το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση της ΝΔ δίνουν στη δημοσιότητα και θέτουν σε δημόσια «διαβούλευση» το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο ώστε να περάσουν ριζικές αναδιαρθρώσεις που επιφέρουν συντριπτικά πλήγματα σε βάρος της Δημόσιας Εκπαίδευσης, των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των εργασιακών κατακτήσεων των εκπαιδευτικών. Υπό το φόβο και την πίεση της οργανωμένης αντίδρασης του εκπαιδευτικού κινήματος, και μόνο, προχώρησαν σε συνάντηση επικοινωνιακής διαχείρισης και προσπάθειας απόσπασης πολιτικής συναίνεσης.

Στη συνάντηση τέθηκαν από την πλευρά της αντιπροσωπείας της ΔΟΕ όλα τα ζητήματα της εκπαιδευτικής επικαιρότητας, με έμφαση την αντίθεση του κλάδου στα σχέδια της κυβέρνησης να καταθέσει το νομοσχέδιο, και στη βάση της πρόσφατης απόφασης – ανακοίνωσης της ΔΟΕ ζητήθηκε η απόσυρσή του. Εκφράστηκαν οι αντιρρήσεις ως προς τις βασικές αλλαγές που αυτό επιφέρει και η κριτική στις διατάξεις του, όπως και αρκετά ζητήματα που αφορούν σε αναπληρωτές, εξ αποστάσεως εκπαίδευση, άνοιγμα σχολείων.

Από την πλευρά των Παρεμβάσεων Π.Ε., δηλώθηκε εξ αρχής ότι η άκρως επιθετική κίνηση του Υπουργείου, οι σχεδιασμοί και οι προσπάθειες επιβολής όλης της αντι-δραστικής, μνημονιακής και αντι-εκπαιδευτικής ατζέντας της αποτελεί casusbelli για εμάς και το εκπαιδευτικό κίνημα. Ο πόλεμος που έχει ανοίξει θα μας βρει συσπειρωμένους, θα απαντήσουμε μαζικά και δυναμικά, και θα αποτελέσει τελικά το  Βατερλό για την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Το εκπαιδευτικό κίνημα, όπως έχει κάνει και στο παρελθόν, θα αποτρέψει τα σχέδια διάλυσης του δημοσίου σχολείου και των εργασιακών και μορφωτικών δικαιωμάτων, σχέδια που περνούν πρώτιστα μέσα από την πολυπόθητη για κεφάλαιο και κράτος αξιολόγηση. Η μαχόμενη εκπαίδευση, τα εκπαιδευτικά σωματεία μαζί με το μαθητικό και το φοιτητικό κίνημα θα αποτρέψει τα πραξικοπηματικά σχέδιά τους και θα κρατήσουν όρθιο το Δημόσιο Σχολείο και τα κεκτημένα δεκαετιών! Οι θατσερικές μέθοδοι του ντελίβερυ των σχολαρχών, επιχειρηματιών, του ΣΕΒ και του ΟΟΣΑ και της θρησκευτικής και σκοταδιστικής ιεραρχίας ζωντανεύουντις μνήμες και επαναφέρουν τις εμπειρίες του εκπαιδευτικού κινήματος από μια σειρά κερδισμένων μαχών ενάντια σε αυτά τα σχέδια και σε αντίστοιχους νόμους. 

Σε γενικές γραμμές οι απαντήσεις της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ στα θέματα που μπήκαν και στις ερωτήσεις που της απευθύνθηκαν επιβεβαίωσαν από τη μία την σκληρή νεοφιλελεύθερη γραμμή που ακολουθεί και προτίθεται να συνεχίσει να ακολουθεί η κυβέρνηση της Ν. Δ. σε θέματα εκπ/κής πολιτικής εις βάρος του Δημοσίου Σχολείου και από τηνάλλη, την πλήρη απαξίωση προς τους εκπαιδευτικούςκαι τα σωματεία τους. Συγκεκριμένα: 


  • Θεωρούν τη «δημόσια διαδικτυακή διαβούλευση» επαρκή δημοκρατική «νομιμοποίηση».

  • Δεν απάντησαν σχεδόν σε τίποτα για το περιεχόμενο του ν/σ και τις συντριπτικές αλλαγές που αποφέρει, παρά μόνο το δικαιολόγησαν ως το «πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας»!

  • Υπερασπίστηκαν με θέρμη το «νέο» σχολείο των δεξιοτήτων και του κατακερματισμού της γνώσης για τις ανάγκες της αγοράς, έναντι της πολύπλευρης μόρφωσης. Σε αυτό το πλαίσιο επιμένουν στα νέα διδακτικά αντικείμενα και θεματικές σε Νηπιαγωγείο και Δημοτικό.

  • Δεν απάντησαν ΤΙΠΟΤΑ για την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα. Μετά από έντονες πιέσεις μας παραδέχτηκαν εμμέσως πλην σαφώς ότι απαντάει σε δημοσιονομικές ανάγκες περικοπών τμημάτων και προσλήψεων.

  • Δεν απάντησαν τίποτα για το τι εξυπηρετούν όλες οι αντιδραστικές, νέο-συντηρητικές και ταξικές επιλογές του ν/σ.

  • Αποδέχονται και υπεραμύνθηκαν τις κατηγορίες μας ότι εξυπηρετούν το μίγμα νεοσυντηρητικού και νεοφιλελεύθερου σχολείου τηςαξιολόγηση, της πειθάρχησης, του ανταγωνισμού, της κατηγοριοποίησης, της αριστείας, της απόρριψης, των περικοπών και των ταξικών φραγμών.

  • Για αναπληρωτές/προσλήψεις/διορισμούς:Υπεραμύνθηκαν της τιμωρίας (αποκλεισμού από τους πίνακες προσλήψεων) των αναπληρωτών που δεν καταφέρνουν να αναλάβουν υπηρεσία, πραγματοποιώντας για άλλη μια φορά επίθεση απέναντι στους ελαστικά εργαζομένους συμβασιούχους που εδώ και τόσα χρόνια κρατάνε όρθιο το Δημόσιο Σχολείο. Αντί να λύσει το πρόβλημα των τεράστιων κενών με μαζικούς μόνιμους διορισμούς επιλέγει την τιμωρία, την απαξίωση της προϋπηρεσίας τους, τον κανιβαλισμό και το αφήγημα των «αφερέγγυων εκπαιδευτικών». Επιπλέον δηλώθηκε ότι οι προσλήψεις των αναπληρωτών το Σεπτέμβρη θα πραγματοποιηθούν με τους προσωρινούς πίνακες της 1ΓΕ/2ΓΕ που θα εκδοθούν ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ Ν.4589/2019 (προοντολόγιο).

  • Για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση: Παρά την πλήρη και κάθετη αντίθεσή μας στην μονιμοποίηση των πρακτικών της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και των προθέσεών τους για λάιβ αναμεταδόσεις από τις σχολικές αίθουσες, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ δήλωσε ότι όλα βαίνουν καλώς, και δε δεσμεύτηκε για τίποτα. Φαίνεται ότι και σε αυτό το θέμα η κρίση αντιμετωπίζεται ως ευκαιρία για την παγίωση πρακτικών βαθιά αντι-παιδαγωγικών, και αυταρχικών ελέγχων και χειραγώγησης.

  • Για την αξιολόγηση/ αυτοαξιολόγηση:

Οι διατάξεις του ν/σ επαναφέρουν τον επιθεωρητισμό με έμφαση στην κατηγοριοποίηση/ανταγωνισμό των σχολικών μονάδων και την ατομική αξιολόγηση/χειραγώγηση/κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών. Η αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών αποτελεί το μέσο και το όχημα για την επιβολή όλων των αντι-εκπαιδευτικών επιλογών και συγχρόνως το μαστίγιο της αυταρχικής τιμωρητικής πειθάρχησης των εκπαιδευτικών στις κατευθύνσεις αυτές και στις επιλογές του Κράτους και του Κεφαλαίου.Δηλώσαμε την κάθετη αντίθεσή μας στα σχέδια αυτά. Συντασσόμαστε σταθερά και μαχητικά με τις αποφάσεις των 77 εκπαιδευτικών σωματείων για Απεργία – Αποχή από κάθε διαδικασία «αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και αυτοαξιολόγησης– αξιολόγησης των σχολικών μονάδων. Για το ζήτημα αυτό, η πολιτική ηγεσία απάντησε ότι θα μελετήσει και θα «λάβει υπόψιν» τις θέσεις της Ομοσπονδίας και την έκθεση της ETUCE (της ευρωπαϊκής ομοσπονδίας). Ας δούμε λοιπόν ποια είναι η θέση και η στάση της πλειοψηφίας της Δ.Ο.Ε. και της ETUCEσυνολικά αλλά και στο θέμα της αξιολόγησης, ώστε να βγάλουμε τα συμπεράσματά μας:

Για τη στάση και τις θέσεις της Δ.Ο.Ε. και την έκθεση της ETUCE:
Δυστυχώς, η εισήγηση της πλειοψηφίας του προηγούμενου Δ.Σ. της ΔΟΕ (ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ-ΑΕΕΚΕ-ΕΡΑ) στην 88ηΓ.Σ. αποδέχεται την αξιολόγηση και προετοιμάζει το έδαφος ώστε το συνδικάτο να είναι επίσημος συνομιλητής στον διάλογο για την αξιολόγηση, το βάθεμα των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων και τη νεοφιλελεύθερη επέλαση. Στη βάση αυτής της θέσης, που αποτελεί κατ’ ουσία πλήρης αποδοχή του πλαισίου της αξιολόγησης και δήλωση πολιτικής συναίνεσης, το Υπουργείο Παιδείας βρίσκει έναν φιλικό συνομιλητή και «άλλοθι διαλόγου» για να περάσει τους αντι-εκπαιδευτικούς σχεδιασμούς του. Το Υπουργείο Παιδείας γνωρίζει τη θέση αυτή και συνειδητά, ενώ αποφεύγει τις τοποθετήσεις του Κλάδου σε άλλα ζητήματα, για την αξιολόγηση αναφέρεται ρητά στην «απόφαση» αυτή της 88ηςΓ.Σ. Είναι ό, τι πιο βολικό για την Κυβέρνηση να βρίσκει «κοινωνικούς εταίρους» που με τη στάση και τις θέσεις τους βάζουν πλάτη. 

Στην επιστολή του Δ.Σ. της ΔΟΕ προς την ETUCEγίνεται σαφής αναφορά στο συνδικάτο ως «κοινωνικός εταίρος» της κυβέρνησης και διαμαρτύρεται μόνο για τον τρόπο και τον  χρόνο κατάθεσης του νομοσχεδίου και όχι για το αντι-εκπαιδευτικό περιεχόμενο. Σε αντίστοιχο πνεύμα κινείται και η επιστολή της ETUCE. Δηλώνουμε ξεκάθαρα ότι για εμάς τα συνδικάτα οφείλουν να εκπροσωπούν τους εργαζόμενούς τους και να διεκδικούν κόντρα στις κυβερνητικές επιλογές. Ο «κοινωνικός εταιρισμός» των συνδικάτων βάζει πλάτη και διευκολύνει τους σχεδιασμούς της.

Στον αντίποδα όλων αυτών, η ανακοίνωση – απόφαση της ΔΟΕ της 27 – 4 – 2020 για το πολυνομοσχέδιο  κινείται σε σωστή τροχιά και είναι προωθητική για τη συνέχεια του αγώνα για την απόσυρση του αντιεκπαιδευτικού ν/σ και ανοίγει το δρόμο για κήρυξη απεργίας/αποχής. Αναδεικνύει τόσο τις γενικές αντι-εκπαιδευτικές - αντι-λαϊκές κατευθύνσεις του συνολικά, όσο και τις βασικές διατάξεις με τις οποίες αυτές προωθούνται. Δίνει επίσης ένα σχέδιο δράσης για τη συνέχεια με σαφή πρόθεση και μήνυμα για κλιμάκωση και μαζικοποίηση το επόμενο διάστημα. Απέναντι στον ολετήρα της αξιολόγησης και την επίθεση που θα δεχτούμε το επόμενο διάστημα θα συμβάλλουμε, όπως και όλα τα προηγούμενα χρόνια, στην οργάνωση της πάλης με απεργία – αποχή, στις Γενικές Συνελεύσεις, στους Συλλόγους, στα σχολεία ώστε για μια ακόμα φορά να δώσουμε νικηφόρα τη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση. 

Έχοντας την εμπειρία της μάχης του 2013 – 2014 και με όπλο την απεργία – αποχή, σαν ένας άνθρωπος, η ζωντανή εκπαίδευση πρέπει να ορθώσει αδιαπέραστο τείχος αντίστασης απέναντι στους αξιολογητές. Το γεγονός ότι η πλειοψηφία της ΔΟΕ δεν έχει ακόμη πάρει απόφαση να ανακοινώσει ότι θα αντιμετωπίσει την αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση με το όπλο της απεργίας – αποχής και δεν έχει οργανώσει τον κλάδο, δίνει χρόνο και έδαφος στην κυβερνητική επίθεση. Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ να πάρει άμεσα απόφαση απεργίας – αποχής από την αξιολόγηση. Επιτέλους, κάθε συνδικαλιστική παράταξη πρέπει να πάρει τις ευθύνες της. Αν ο κυβερνητικός συνδικαλισμός έχει αποφασίσει να ανοίξει κερκόπορτες στους αξιολογητές πρέπει να βρει αντιμέτωπο όλο τον κλάδο. Ο κόσμος της ζωντανής εκπαίδευσης, η βάση των εκπαιδευτικών πρέπει να ανατρέψει κάθε τέτοιο σχέδιο με την αγωνιστική δυναμική του. Καλούμε τους Συλλόγους Εκπ/κώνΠ.Ε. που δεν έχουν πάρει ακόμη σχετικές αποφάσεις, να συνταχθούν με το κοινό κείμενο των 77 ΣυλλόγωνΕκπ/κών Π. Ε. – ΕΛΜΕ για απεργία – αποχή από την αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας φοβούνται και αποφεύγουν τον διάλογο, γιατί η πολιτική τους και οι τακτικές τους είναι τόσο αντιδημοκρατικές και αντι-εκπαιδευτικές που είναι συμβατές μόνο με τους τεχνοκράτες του Κεφαλαίου, των σχολαρχών, του ΣΕΒ, του ΙΟΒΕΕ και κάθε λογιών θρησκόληπτων και εθνικιστών κύκλων. Μόνο οργή και οίκτος για την κυβέρνηση του φαιοκίτρινου συρφετού της Ν.Δ. και την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ. Με τις πολιτικές που υλοποιούν σύντομα δε θα έχουν τόπο να πατήσουν σε αυτή τη χώρα. Οι πολιτικές τους, τα νομοσχέδιά τους, οι κατάπτυστοι αντιεκπαιδευτικοί & αντιλαϊκοί νόμοι τους και οι ίδιοι θα πεταχτούν στα σκουπίδια από το μαχόμενο εκπαιδευτικό κίνημα και το λαό. 

Απέναντι σε μια τέτοια αντιδραστική πολιτική ο μόνος δρόμος είναι η ενεργοποίηση και η ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ, η συλλογική πάλη, η ενότητα και πίστη στους μαζικούς και ανυποχώρητους αγώνες. Οι Σύλλογοι Εκπ/κώνΠ.Ε. με τον οριζόντιο συντονισμό τους και η ΔΟΕ είναι υποχρεωμένοι να εκφράσουν τη συντριπτική πλειονότητα των εκπαιδευτικών, στη βάση των εργατικών και εκπαιδευτικών αναγκών, που ήδη έχουν θιγεί και θα συνθλιβούν περαιτέρω, όσον αφορά μισθούς, δικαιώματα, θέσεις εργασίας, ασφάλιση – σύνταξη και ανθρώπινες σχέσεις και συνθήκες στα σχολεία. Συσπειρωμένοι ως κλάδος μπορούμε, να εμποδίσουμε τους αντι-εκπαιδευτικούς σχεδιασμούς, να μην περάσει το αντι-εκπαιδευτικό νομοσχέδιο, να υπερασπιστούμε το Δημόσιο Δωρεάν Σχολείο για όλα τα παιδιά, να υπερασπιστούμε τα εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα.

Όλοι/όλες στον αγώνα να μην περάσει το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία, να αποσυρθεί τώρα!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.