Δευτέρα 16 Αυγούστου 2021

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ_Για τις τρίμηνες συμβάσεις

 

 Να δώσουμε ΤΕΛΟΣ στην ελαστική εργασία

Οι 3μηνες συμβάσεις δεν είναι «λύση ανάγκης» για το ΥΠΑΙΘ αλλά ξεκάθαρη πολιτική επιλογή

Εδώ και τώρα να αλλάξει η απαράδεκτη κοινή δήλωση πρόσληψης για αναπληρωτ(ρι)ες πλήρους ωραρίου και 3μηνων συμβάσεων

Εκδόθηκε από το Υπουργείο η πρόσκληση προς υποψήφιους εκπαιδευτικούς για υποβολή αίτησης-δήλωσης προτίμησης περιοχών για πρόσληψη ως αναπληρωτές/τριες. Το τραγικό της φετινής πρόσκλησης, πέραν του ότι το κράτος συνεχίζει να καλύπτει τις πάγιες ανάγκες στα δημόσια σχολεία με ελαστικά εργαζόμενους συμβασιούχους, είναι και η παγίωση του θεσμού της απαράδεκτης τρίμηνης σύμβασης.

Από πέρυσι η υπουργός Κεραμέως εισήγαγε τον θεσμό των τρίμηνων συμβάσεων με τη δικαιολογία των έκτακτων αναγκών λόγω πανδημίας. Το Υπουργείο θα προσλάμβανε υποτίθεται τους 3μηνους αναπληρωτές για να καλύψουν κενά που θα δημιουργούνταν από άδειες των ευπαθών ομάδων λόγω Covid-19. Φυσικά στην πράξη το υπουργείο προσέλαβε μεγάλο αριθμό συμβασιούχων 3μηνης σύμβασης για την κάλυψη όλων ανεξαιρέτως των λειτουργικών κενών (χαρακτηριστικό

παράδειγμα, στην Α’ Αθήνας τα κενά covid ήταν 40 και η Δ/νση ζήτησε και πήρε 90 αναπληρωτ(ρι)ες 3μηνης σύμβασης).

Φέτος, λοιπόν, ξεδιάντροπα το ΥΠΑΙΘ παγιώνει αυτή την κατάσταση, αφού στην δήλωση περιοχών που θα κάνουν οι υποψήφιοι αναπληρωτ(ρι)ες εμπεριέχεται η επιλογή της 3μηνης σύμβασης στις ίδιες ακριβώς περιοχές που ζητούν να εργαστούν με πλήρες ωράριο. Ουσιαστικά αναγκάζει τους αναπληρωτές να αποδεχτούν την τρίμηνη σύμβαση ως εναλλακτική της κανονικής, πλήρους, σύμβασης. Όπως έχουμε δει να συμβαίνει πολλές φορές στο παρελθόν με τις προσλήψεις εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή, εάν ο/η υποψήφιος/α επέλεγε το αντίστοιχο κουτάκι στην αίτηση, πολλοί/ες αναπληρωτ(ρι)ές προσλήφθηκαν τελικά στην ΕΑΕ. Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο τώρα, οι συνάδελφοι/ισσες χωρίς δυνατότητα άρνησης τοποθέτησης, καθώς κάτι τέτοιο θα τους έβγαζε εκτός για τη φετινή και επόμενη σχολική χρονιά, όταν οι προσλήψεις «τρέξουν» για τις τρίμηνες συμβάσεις θα βρεθούν στις ίδιες ακριβώς περιοχές τοποθέτησης που δήλωσαν να εργαστούν και ως αναπληρωτ(ρι)ες πλήρους ωραρίου!

Τι 3 τι 5 τι 10 μήνες δουλειά, ψιλά γράμματα για την υπουργό και την κυβέρνησή της! Ακόμα και στο εργασιακό κάτεργο της τουριστικής σεζόν-επισιτισμό, οι εργαζόμενοι που προσλαμβάνονται για λίγους μήνες έχουν επιπλέον διαμονή-διατροφή, (συνήθως βέβαια είναι άθλιας κατάστασης όπως έχουμε δει σε αμέτρητες εικόνες στέγασης εργαζομένων την τουριστική σεζόν). Αντίθετα, οι εκπαιδευτικοί τρίμηνης σύμβασης καλούνται να αφήσουν πίσω οικογένεια, φίλους και προσωπική ζωή και να μετακομίσουν διακτινιζόμενοι μέσα σε μια δυο μέρες σε ένα μέρος για τρεις μήνες χωρίς καμία απολύτως στήριξη. Πρόκειται για τον μέγιστο εξευτελισμό της εργασίας των εκπαιδευτικών. Κυνισμός και προκλητική αδιαφορία!

Ένα ακόμα διαφορετικό στοιχείο είναι ότι φέτος οι τρίμηνες συμβάσεις βάσει νόμου θα χρησιμοποιηθούν για να καλύπτουν και άλλου είδους κενά. Ο γενικός γραμματέας του ΥΠΑΙΘ Αλέξανδρος Κόπτσης δηλώνει: «Η είσοδος στο σχολείο, δεν θα επιτραπεί στους εκπαιδευτικούς που δεν θα τηρήσουν τα μέτρα, θα υπάρξει αυτομάτως το οριζόντιο μέτρο από το Υπουργείο Εσωτερικών που αφορά τους δημοσίους υπαλλήλους και σημαίνει ότι δεν θα παρέχουν υπηρεσίες, άρα συνεπάγεται ότι θα υπάρχει αναστολή εργασίας και δεν θα υπάρχει πληρωμή» (πηγή: in.gr). Σε τέτοια κενά θα προσλαμβάνει τρίμηνους συμβασιούχους μέσα σε μια, δυο μέρες όπως τόνισε σε συνέντευξη (στην οποία μάλιστα παραδέχτηκε την ύπαρξη σχολείων με 300-400 παιδιά και τμήματα με 25 μαθητές, καταρρίπτοντας το αφήγημα της κυβέρνησης και των «επιστημόνων» που έκαναν λόγο για παράλογες απαιτήσεις εκπαιδευτικών-γονιών-μαθητ(ρι)ών που διεκδικούσαν, όχι μόνο λόγω πανδημίας αλλά για τις συνολικές μορφωτικές ανάγκες των παιδιών, την άμεση μείωση του αριθμού μαθητ(ρι)ών σε μέχρι 15 ανά τμήμα!).

Τέτοια πρεμούρα έχουν να παγιώσουν αυτήν την ντροπή, που η Κεραμέως ακόμα και σε ανάρτησή της στον επίσημο λογαριασμό της στο FB αναφέρεται σε αυτήν, δηλαδή στις τρίμηνες συμβάσεις, κατ’ επίφασην την «πρόσληψη για αναπλήρωση για ανάγκες Covid».

Οι τρίμηνες συμβάσεις ήρθαν για να μείνουν και στοχεύουν στην περεταίρω ελαστικοποίηση της εργασίας στο δημόσιο σχολείο. Συμβασιούχος εκπαιδευτικός τρίμηνης διάρκειας σημαίνει, πολυεργαλείο, μπάλωμα που θα μετακινείται σαν «υπερήρωας» όπου χρειάζεται και την ανανέωση της σύμβασής του ή την απόλυσή του θα την έχει στο χέρι του ο τοπικός διευθυντής εκπαίδευσης. Η υποτιθέμενη «αναγκαστική» δημιουργία αναπληρωτ(ρι)ών 3μηνης διάρκειας είναι μεγάλο ψέμα, καθώς αν πρόκειται για άδειες covid, από πέρυσι φάνηκε ότι καμία άδεια δεν σταμάτησε στη μέση της χρονιάς και όλες, εκτός κάποιων εξαιρέσεων που τελικά οδηγήθηκαν στην απόλυση, οι 3μηνες συμβάσεις ανανεώθηκαν. Άρα το επιχείρημα της «μιας μοναδικής» επιλογής καταρρέει, αφού θα μπορούσαν να προσληφθούν απευθείας αναπληρωτές πλήρους σύμβασης. Την ίδια στιγμή, φέτος τα πράγματα θα είναι πολύ πιο σκληρά για τους/τις 3μηνους αναπληρωτ(ρι)ες, καθώς αν ο εκπαιδευτικός επιστρέψει μετά τον εμβολιασμό του ή το rapid test στη θέση του, ο 3μηνος αναπληρωτής θα παραμείνει στη διάθεση της Δ/νσης καλύπτοντας κενά σε σχολεία σε όλη τη Δ/νση ή θα απολυθεί!

Φυσικά, το ότι ο εκπαιδευτικός που δεν έχει εμβολιαστεί, αλλά αναγκάζεται να βρίσκει rapid test με δικά του έξοδα, αντί να παρέχονται από το κράτος όπως θα έπρεπε δωρεάν τεστ σε όλες και όλους, αλλά και το ότι οι εκπαιδευτικοί διαχωρίζονται σε εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους, είναι κατακριτέα και απαιτούμε και αυτή η ρύθμιση να απομακρυνθεί!  

Δεν πρόλαβε να στεγνώσει το μελάνι των λιγοστών μόνιμων διορισμών και το Υπουργείο κάνει καθαρό ότι ο στόχος του είναι η διάλυση κάθε εργασιακού κεκτημένου.

Θα το ξαναπούμε σε όλους τους τόνους: ο διαχωρισμός και η διάσπαση του κλάδου θα λάβει τέλος μόνο με τη μονιμοποίηση ΤΩΡΑ όλων των αναπληρωτ(ρι)ών που έχουν έστω και μία σύμβαση αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία. Η εξαθλίωση που μας επιφυλάσσουν, η περαιτέρω ελαστικοποίηση των σχέσεων εργασίας στην εκπαίδευση που θα σημάνουν μεγαλύτερη υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου, της εκπαίδευσης και των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών που δεν έχουν εκπαιδευτικούς για μήνες ή που αλλάζουν κάθε χρόνο ή κάθε 3μηνο εκπαιδευτικό πρέπει να μας βάλει ΤΩΡΑ σε θέση μάχης! Η κυβέρνηση εργαλειοποιεί κάθε συνθήκη προς όφελός της. Η πανδημία αποτέλεσε χρυσή ευκαιρία για την επέλαση της τηλεργασίας και των ελαστικών εργασιακών σχέσεων χωρίς δικαιώματα και την επιβολή του νομοσχεδίου Χατζηδάκη που φέρνει τη διάλυση κεκτημένων αιώνων. Στην εκπαίδευση η τηλε-«εκπαίδευση» και οι 3μηνες συμβάσεις φαίνεται πως ήρθαν για να μείνουν, ενώ το καλοκαίρι του ’21 ψηφίστηκε το πολυνομοσχέδιο της εμπορευματοποίησης, της διάλυσης τους δημόσιου σχολείου σε επίπεδο γνώσης και δομής, της αντεργατικής-αντεκπαιδευτικής αξιολόγησης και η Κεραμέως έσπευσε να χρησιμοποιήσει εκβιαστικά τους μόνιμους διορισμούς για την εφαρμογή του στην πλάτη των νεοδιόριστων με απειλές διαθεσιμότητας, τιμωρητικής αξιολόγησης, ακόμη και μη μονιμοποίησης. Όλα αυτά τα μέτρα θα μείνουν, μέχρι να τα διαλύσουμε εμείς!

Απαιτούμε:

·        Άμεση κατάργηση του θεσμού τρίμηνης σύμβασης. Καμιά νομιμοποίηση και περαιτέρω συνέχισή της. Πρόσληψη αναπληρωτών πλήρους ωραρίου μόνο για έκτακτες ανάγκες. Μέχρι την οριστική κατάργηση του θεσμού, να αλλάξει ΤΩΡΑ η απαράδεκτη κοινή δήλωση πρόσληψης για αναπληρωτ(ρι)ες πλήρους ωραρίου και 3μηνων συμβάσεων

·        Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτ(ρι)ών ΤΩΡΑ αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία.

·        Κατάργηση της ελαστικής εργασίας. Πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά, συνδικαλιστικά δικαιώματα και εξίσωσή τους προς τα πάνω με των μόνιμων εκπαιδευτικών

·        Κατάργηση του ν.4589/19 για το προσοντολόγιο. Καμία σκέψη για ΑΣΕΠ, γραπτό διαγωνισμό και συνεντεύξεις

 

Από την πρώτη μέρα συσπειρωνόμαστε και συμμετέχουμε στα σωματεία, στις επιτροπές αγώνα και το συντονισμό τους.

Δεν εφησυχάζουμε! Να δώσουμε ΤΕΛΟΣ στην ελαστική εργασία!

Παλεύουμε για δουλειά και ζωή ΜΕ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.