Δευτέρα 8 Νοεμβρίου 2021

Γράμμα στην υπουργό Παιδείας από μια δασκάλα

 Αγαπητή κ υπουργέ,


 

αποφάσισα να σας γράψω γιατί είναι Νοέμβρης κι έχω ήδη κουραστεί. Έχω ένα υπέροχο τμήμα Β δημοτικού, οι μαθητές μου είναι τόσο επιμελείς με τις μάσκες και το αντισηπτικό που πλέον στο διάλειμμα, αν αγκαλιάσουν κάποιον συμμαθητή τους, δεν τους κάνω παρατήρηση. Μάλιστα προχθές μου ξέφυγε και είπα: Αχ πόσο μ αρέσει να σας βλέπω να αγκαλιάζεστε!

Προχθές δεν πρόλαβα να τελειώσω το μάθημα με τα εργαστήρια δεξιοτήτων γιατί φάγαμε όλη την ώρα να συζητάμε πόσο προσεκτικοί πρέπει να είμαστε και να σεβόμαστε τις επιθυμίες του άλλου. Όταν παίζουμε και το παιχνίδι αρχίζει να μη μας κάνει να νιώθουμε καλά πρέπει να μάθουμε να λέμε στοπ. Αυτά τα συζητούσαμε όλη την 5η ώρα που είναι 35 λεπτά, οπότε μας έμεινε μόνο η 6η ώρα για τα εργαστήρια δεξιοτήτων που είναι 25 λεπτά γιατί βγαίνουμε λίγο νωρίτερα για να μη

συνωστίζονται τα παιδιά στην έξοδο. 

Βέβαια, η αλήθεια είναι, ότι μόνο 10 λεπτά κάναμε εργαστήρια δεξιοτήτων γιατί ένα παιδάκι έκανε εμετό κι έπρεπε να μαζευτεί και να ειδοποιήσουμε γονείς. Αφήστε που δεν άνοιγε το βίντεο που είχα προγραμματίσει να τους δείξω. Μεγάλο άγχος με έπιασε αλλά προλάβαμε να το δούμε, μα όχι να το συζητήσουμε. Εξαιρετική η δουλειά που έχει κάνει ο συνάδελφος πάνω στο θέμα που επέλεξα. Ξέρετε.. επέλεξα αυτό το θέμα γιατί είναι όλα έτοιμα και βατα για τα παιδάκια μου, τα περισσότερα δεν είναι έτσι. Αλλά δυστυχώς δεν προλαβαίνω να τα ολοκληρώσω. Α, αν μπορείτε να μου πείτε και πού θα βρω έγχρωμο μελάνι για να εκτυπώνω τις εργασίες με πλαστελίνη που κάνουν για να τις βάλω στο portfolio τους!

Μα θα μου πείτε: Συνάδελφε, ( αχ συγγνώμη, δεν είμαστε συνάδελφοι, δεν είστε εκπαιδευτικός, αν και υπουργός Παιδείας, μπερδεύτηκα) παλιά είχατε την ευέλικτη ζώνη. Ναι αλλά την ευέλικτη ζώνη τη συνδύαζα με τα μαθήματα. Και , ναι, τη χρησιμοποιούσα για να κάνω και τη διδασκαλία των μαθηματικών μέσω παιχνιδιών γιατί τα βιβλία είναι πολύ παλιά και δεν προκαλούν κανένα ενδιαφέρον στα παιδιά, είναι τοοοοοσο βαρετά. Αλλά μην ανησυχείτε, υπάρχουν τόσοι πολλοί εκπαιδευτικοί που δίνουν το υλικό τους στο διαδίκτυο και δουλεύουμε κι εμείς ώρες στο σπίτι να βρούμε τρόπους να κάνουμε ενδιαφέρον το μάθημά μας. Είναι τόσο πιεσμένο το πρόγραμμα και τόσα πολλά αυτά που πρέπει να γίνουν.. Με κούρασε λοιπόν να μην έχω χρόνο να ασχοληθώ με τα συναισθήματα των μαθητών μου, γιατί δεν ξέρω αν το ξέρετε, αλλά δεν διδάσκουμε μόνο στα σχολεία. Παίζουμε και άλλους ρόλους. Έχουν ανάγκη να νιώσουν τα παιδιά μου ομάδα ξανά, να είναι φυσιολογικοί μαθητές ενός σχολείου. Με κούρασε, επίσης, και ολη αυτή η συζήτηση για την αξιολόγηση. Με κούρασε να βγαίνετε στα κανάλια να μας λέτε

μπράβο

που τηρούμε τα μέτρα στα σχολεία αλλά να μη μας ρωτάτε για τίποτα, να μην έχουμε άποψη για τα βιβλία, τα σχολεία, τον τρόπο που πρέπει να γίνει η αξιολόγηση. Αν δεν κάνω λάθος εμείς είμαστε οι επιστήμονες οι σχετικοί με τα θέματα της εκπαίδευσης, εσείς ειδικεύεστε σε άλλον τομέα και πιστεύω με επιτυχία. Κι αφού τα είπα αυτά ας πω ότι με κούρασε να σας έχω απέναντι. Αλλά εσείς το επιλέξατε.

Μεταξύ μας.. θέλω να κλείσουν τα σχολεία για μια εβδομάδα λόγω κορονοϊού. Γιατί κι εγώ και σχεδόν όλοι οι συνάδελφοί μου έχουμε αποφασίσει να πάμε στα σχολεία να δουλέψουμε. Με τα λάπτοπ, τους υπολογιστές και τα τάμπλετ των σχολείων. Με το ίντερνετ των σχολείων. Νομίζω θα σας δώσει μια εικόνα για την αξιολόγηση αυτό. Να δούμε ποιος έσωσε την εκπαίδευση την περασμένη χρονιά. Πλάκα θα 'χει να το δούμε! Ήρθε η ώρα να βάλουμε λίγο γέλιο στη ζωή μας, δεν νομίζετε;

Μια δασκάλα

Φιλένια Κουκλάκη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.