ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.
Συλλόγου «ο Μακρυγιάννης» - http://arpamakrygianni.blogspot.gr/
2023_11_13
Σε τούτα εδώ τα μάρμαρα κακιά σκουριά δεν πιάνει!
Γιάννης Ρίτσος
Αυτή είναι η απάντηση των εκπαιδευτικών στην πρόκληση του υπουργού Πιερρακάκη που ως άλλος προφήτης Μωυσής δήλωσε για την αξιολόγηση ότι «Είναι γραμμένη σε πέτρα-θα τηρηθούν κατά γράμμα όσα έχουν ψηφισθεί»
Ήδη γνωρίζουμε ότι δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί νεοδιόριστοι/ες, μόνιμοι/ες, αναπληρωτές/τριες σε όλη την Ελλάδα αντιστέκονται, συνεχίζουν τον αγώνα κι υπογράφουν μαζικά Απεργία-Αποχή. Στις περιοχές δε που επιδιώχθηκε να ξεκινήσει η αξιολόγηση, μαζί με τους συλλόγους διδασκόντων, τους Συλλόγους Π.Ε. και τις επιτροπές αγώνα μπλοκάρουν τις επισκέψεις των αξιολογητών/τριών στα σχολεία συμμετέχοντας στις στάσεις εργασίας.
Καλούμε κάθε συνάδελφο και συναδέλφισσα να συμμετέχει στην Απεργία-Αποχή, όχι από αλληλεγγύη στους/στις νεοδιόριστους/στες, αλλά γιατί με αυτόν τον τρόπο συμβάλλει στον αγώνα για την ανατροπή της πολιτικής της κυβέρνησης που επιδιώκει την διάλυση του δημόσιου δωρεάν σχολείου και των δικαιωμάτων μέσα σε αυτό. Με κάθε μέσο (συγκεντρώσεις έξω από τα σχολεία και
στάσεις εργασίας) θα μπλοκάρουμε την αξιολόγηση.
Σήμερα είναι οι νεοδιόριστοι/ες, αύριο όλοι οι υπόλοιποι/ες. Γι’ αυτό το ζήτημα δεν είναι ατομικό, γι’ αυτό δεν πρέπει κανένας αξιολογητής/τρια να περάσει τις πόρτες των σχολείων μας γυρίζοντας την εκπαίδευση 40 χρόνια πίσω.
Από τα τέλη του προηγούμενου σχολικού έτους ανέλαβαν καθήκοντα οι νέοι σχολικοί σύμβουλοι-αξιολογητές/τριες. Όπως συνέβη και πέρυσι, πιθανόν τις επόμενες μέρες κάποιοι/ες συνάδελφοι/ισσες να βρεθούν αντιμέτωποι/ες με τους/τις αξιολογητές/τριές τους. Θα κληθούν σε συνάντηση με τον/την αξιολογητή/τρια για να καθοριστεί το πλαίσιο της αξιολόγησης (καθήκον σε εξωδιδακτικό χρόνο) και να καθοριστούν οι δυο διδακτικές ώρες που ο/η αξιολογητής/τρια θα μπει για να παρακολουθήσει το μάθημά τους. Ίσως δεχτούν και τηλεφώνημα στο σχολείο για να επιβεβαιώσουν τη συμμετοχή τους στην Απεργία – Αποχή που είχαν υπογράψει πέρυσι ή κάποιο mail για τη δυνατότητα που έχουν να μπουν στην πλατφόρμα της αξιολόγησης.
Παρακάτω δημοσιεύουμε κάποιες ερωτήσεις και απαντήσεις για να ακυρώσουμε την αξιολόγηση:
Ποιες είναι οι ενέργειες που πρέπει να κάνω για να συμμετέχω στην απεργία-αποχή;
Να δηλώσω άμεσα Απεργία - Αποχή (εάν δεν το έχω ήδη κάνει την περσινή χρονιά) υπογράφοντας την αντίστοιχη δήλωση της ΔΟΕ ή της ΠΟΣΕΠΕΕΑ (για το ΕΕΠ και το ΕΒΠ). Όσοι/ες υπηρετούν στο ίδιο σχολείο με πέρσι, να γνωρίζουν ότι ισχύει η περσινή τους δήλωση και δεν είναι απαραίτητο να υπογράψουν ξανά.
Οι δηλώσεις είναι δύο: απεργία-αποχή από την ατομική αξιολόγηση και απεργία-αποχή από τους μέντορες-συντονιστές. Η δεύτερη αφορά μόνο τους/τις εκπαιδευτικούς των δημοτικών σχολείων καθώς στα νηπιαγωγεία δεν υπάρχουν μέντορες συντονιστές.
Ο πρωθυπουργός, ο Υπουργός Παιδείας και τα στελέχη του ΥΠΑΙΘ δηλώνουν ότι είναι πειθαρχικό αδίκημα η άρνηση της αξιολόγησης που επισύρει πειθαρχικές διώξεις και κρατήσεις μισθού. Ισχύει; Επίσης, μήπως κινδυνεύω να στοχοποιηθώ;
Σε καμία περίπτωση. Από την πρώτη στιγμή του αγώνα μας το Υπουργείο κατέφυγε σε απειλές, εκβιασμούς και ποικίλους εκφοβισμούς. Δυστυχώς, μια μεγάλη μερίδα συμβούλων αλλά και κάποιοι διευθυντές σχολικών μονάδων αναπαρήγαγαν αυτό το κρεσέντο εκφοβισμού. Ότι οι αναπληρωτές κινδυνεύουν να απολυθούν, να μην επαναπροσληφθούν, ότι τα ενιαία κείμενα της ΔΟΕ είναι παράνομα και οι διευθυντές σχολείων κινδυνεύουν με διώξεις, ότι δεν θα ξαναγίνουν διευθυντές και άλλα πολλά.
Στην ίδια τακτική καταφεύγουν από το 1997 που έχουν ψηφιστεί νόμοι για την αξιολόγηση αλλά ουδέποτε εφαρμόστηκαν. Η αλήθεια είναι ότι κανείς και καμία όλα αυτά τα 26 χρόνια δεν διώχθηκε ούτε στοχοποιήθηκε για τη συμμετοχή του/της στον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση. Αντίθετα, το στίγμα του καλοθελητή του Υπουργείου φέρουν ορισμένα στελέχη εκπαίδευσης, τα οποία έχουν καταγγελθεί και διαγραφεί από τους Συλλόγους ΠΕ και τη ΔΟΕ. Όσο για την αναφορά και τις απειλές του πρωθυπουργού, αποτελεί ομολογία ήττας και εκδηλώνει την έντονη ανησυχία της κυβέρνησης για τη μαζική αντίσταση των εκπαιδευτικών.
Είναι νόμιμη μορφή η Απεργία-Αποχή (στο εξής Α-Α); Οι επαναλαμβανόμενες στάσεις εργασίας;
Η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους συμμετέχοντες από κάθε πειθαρχική ευθύνη. Για το θέμα υπάρχει σχετική γνωμοδότηση της νομικής συμβούλου της Δ.Ο.Ε. Το ίδιο ισχύει και για τις στάσεις εργασίας.
Τι απαντάμε εάν σταλεί email από τον/την αξιολογητή/τρια;
Με την παρούσα (αριθμός πρωτοκόλλου …… εδώ να γράφεται ο αριθμός πρωτοκόλλου της ομαδικής δήλωσης συμμετοχής στην Απεργία – Αποχή στο κάθε σχολείο) δηλώνω ότι συμμετέχω στην απεργία-αποχή που έχει προκηρύξει η ΔΟΕ (ή ΠΟΣΕΕΠΕΑ για ΕΒΠ-ΕΕΠ), από κάθε ενέργεια που συνδέεται με το σύστημα αξιολόγησης, το οποίο προωθείται εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και πιο συγκεκριμένα από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4823/21 και καθώς και από την Υπουργική Απόφαση 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της».
Ονοματεπώνυμο: ……………………………………
Ειδικότητα: ………………………………………….
Σχολείο: ……………………………………………
Δε γράφουμε τίποτα επιπλέον ως απάντηση κι εδώ σταματάει η επικοινωνία μας με τον αξιολογητή. Δεν «μπαίνουμε» στην ειδική πλατφόρμα αξιολόγησης. Δε συμπληρώνουμε τον ηλεκτρονικό φάκελο. Δεν δίνουμε στοιχεία και «πάτημα» στον αξιολογητή για να εντείνει τις πιέσεις και να αποστέλλει προσωπικά μηνύματα για τη συνέχιση της διαδικασίας. Ξέρουμε επίσης ότι όλα αυτά τα στοιχεία θα αξιοποιηθούν από το Υπουργείο και τα «παπαγαλάκια» του για να θριαμβολογήσουν για τα ποσοστά συμμετοχής στην αξιολόγηση. Ακόμα και αν έχουμε «μπει» στην ειδική πλατφόρμα και έχουμε δεχτεί το μήνυμα από τον «αξιολογητή» για τα «βήματα», ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία ενημερώνουμε άμεσα και πάλι το Δ.Σ. με οποιονδήποτε τρόπο.
Τι απαντάμε εάν οριστούμε γραπτώς μέντορες ή συντονιστές;
Με την παρούσα (αριθμός πρωτοκόλλου …… εδώ να γράφεται ο αριθμός πρωτοκόλλου της ομαδικής δήλωσης συμμετοχής στην Απεργία – Αποχή από τους μέντορες-συντονιστές) δηλώνω ότι συμμετέχω στην προκηρυχθείσα εκ μέρους της Δ.Ο.Ε. από 10-10-2022 απεργία – αποχή. Συγκεκριμένα, δυνάμει της ως άνω προκηρυχθείσας απεργίας, απέχω:
(α) από κάθε καθήκον, που σχετίζεται με τον ορισμό (άρ.3 της υπ’ αρ. Φ12/102913/ΓΔ4 «Ενδοσχολικός Συντονιστής» Υπουργικής Απόφασης), την άσκηση καθηκόντων και αρμοδιοτήτων εκ μέρους των Ενδοσχολικών Συντονιστών (όπως αυτά περιγράφονται στο άρθρο 2 της ως άνω αποφάσεως) και εν γένει από κάθε διαδικασία, δραστηριότητα, αρμοδιότητα ή έργο, που συνδέεται ή σχετίζεται ή απορρέει από την ως άνω Υπουργική Απόφαση.
(β) από κάθε καθήκον, που σχετίζεται με τον ορισμό (άρ.3 της υπ’ αρ. Φ12/102919/ΓΔ4 «Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» Υπουργικής Απόφασης), την άσκηση καθηκόντων και αρμοδιοτήτων εκ μέρους των Παιδαγωγικών Συμβούλων – Μεντόρων (όπως αυτά περιγράφονται στο άρθρο 2 της ως άνω αποφάσεως) και εν γένει από κάθε διαδικασία, δραστηριότητα, αρμοδιότητα ή έργο, που συνδέεται ή σχετίζεται ή απορρέει με την ως άνω Υπουργική Απόφαση.
Πέραν αυτού, επιφυλάσσομαι για κάθε νόμιμο δικαίωμά μου όσον αφορά στον ορισμό μου.
Ονοματεπώνυμο:……………………………….
Ειδικότητα:…………………………………….
Σχολείο:…………………………………………
Επιλέγουμε ένα από τα δύο (α) ή (β) ανάλογα με τον ορισμό που έγινε. Δε γράφουμε τίποτα επιπλέον ως απάντηση. Το καταθέτουμε στον/στην διευθυντή/ντρια και παίρνουμε αριθμό πρωτοκόλλου.
Ξεκίνησα τη διαδικασία αξιολόγησης αλλά τώρα μετάνιωσα, μπορώ να δηλώσω Α-Α ή μήπως είναι αργά;
Μπορείς να δηλώσεις Α - Α ανά πάσα στιγμή, ακόμα κι αν έχεις κάνει π.χ. την πρώτη αξιολόγηση-παρατήρηση διδασκαλίας. Ενημέρωσε το Δ.Σ. υπέγραψε τη δήλωση και ζήτησε να πρωτοκολληθεί.
Σε περίπτωση που βγει παράνομη η Α-Α , τι θα γίνει μετά;
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θα την επαναπροκηρύξει όπως έκανε και με την Α-Α από τους μέντορες και τους ενδοσχολικούς συντονιστές. Το ίδιο μπορεί να κάνει και η ΑΔΕΔΥ και ο Σύλλογός μας. Ο αγώνας θα συνεχιστεί σε κάθε περίπτωση. Ανεξάρτητα από αυτό, οι καταδικαστικές αποφάσεις των δικαστηρίων για τις απεργίες δεν έχουν ποτέ αναδρομική ισχύ, δηλαδή, δεν μπορεί να θεωρηθεί παράνομη η συμμετοχή μας στην Α-Α στο διάστημα πριν την εκδίκαση.
Η Α-Α έχει κρατήσεις από τον μισθό μου;
Όχι, δεν έχει. Για να συμβεί κάτι τέτοιο θα έπρεπε να μπορεί να υπολογιστεί το χρονικό διάστημα που απείχε κάποιος, πράγμα αδύνατο. Ποτέ έως τώρα δεν επιχειρήθηκε να επιβληθούν κρατήσεις, αντίστοιχες για παράδειγμα με τις στάσεις εργασίας.
Υπογράφουμε στο σχολείο που έχουμε οργανική ή και σε όσα σχολεία συμπληρώνουμε ωράριο;
Υπογράφουμε σε όλα τα σχολεία που υπηρετούμε.
Πότε κάνουμε Α-Α και πότε στάση εργασίας;
Η απεργία – αποχή της ΔΟΕ και της ΠΟΣΕΠΕΕΑ καλύπτει σε όλες τις φάσεις τους/τις συναδέλφους από όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που σχετίζονται με την ατομική αξιολόγηση, όπως: από τη συνάντηση με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης, την ενημέρωση της Ψηφιακής Πλατφόρμας, τον ηλεκτρονικό φάκελο, την υποβολή έκθεσης ατομικής αυτοαξιολόγησης κλπ. Όταν συμμετέχουμε στην απεργία- αποχή βρισκόμαστε στο σχολείο μας και παρέχουμε το πλήρες εκπαιδευτικό μας έργο ως συνήθως.
Στάση εργασίας δηλώνουμε όταν θα έρθει ο/η σύμβουλος για αξιολόγηση μέσα στην τάξη να παρακολουθήσει μάθημα. Για τη στάση εργασίας δεν ενημερώνουμε παρά μόνο όταν καταφθάσει ο αξιολογητής στο σχολείο. Στις επισκέψεις που προηγούνται και σε οποιαδήποτε άλλη επαφή με τον αξιολογητή, μας καλύπτει η Α-Α.
Σε περίπτωση που ο αξιολογητής ορίσει μόνος του μέρα και ώρα που θα επισκεφθεί το σχολείο;
Προκειμένου να αντιμετωπιστεί συλλογικά από ΟΛΟΥΣ τους συναδέλφους το κομμάτι της «παρατήρησης της διδασκαλίας» και να γίνει συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το σχολείο που θα πάει ο αξιολογητής, το Δ.Σ. της ΔΟΕ προκηρύσσει 3ωρες στάσεις εργασίας στο πλαίσιο της αποτροπής της υλοποίησης του ν.4823/21 και της ΥΑ 9950/ΓΔ5/27-01-23 (παρακολούθηση μαθημάτων από αξιολογητές κλπ) και θα συνεχίζει να προκηρύσσει στάσεις εργασίας για όσο διάστημα διαρκούν αυτές οι διαδικασίες. Ενημερώνουμε άμεσα το Δ.Σ., με οποιονδήποτε τρόπο, εάν ο «αξιολογητής» προσπαθήσει να κλείσει ραντεβού για παρακολούθηση διδασκαλίας.
Πώς είναι ενημερωμένος ο εκπαιδευτικός και ο Σύλλογος Π.Ε. για αυτή του την επίσκεψη;
Ο Σύμβουλος ενημερώνει το σχολείο για το ραντεβού. Και ο δ/ντης τον αξιολογούμενο εκπ/κο. Δεν δεχόμαστε αιφνιδιαστικές επισκέψεις του Συμβούλου στην τάξη μας καθώς κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται.
Στο νηπιαγωγείο πώς θα κάνω στάση εργασίας; Τι θα κάνω με τα νήπια;
Θα τα κρατήσεις στο προαύλιο και θα δηλώσεις στάση εργασίας για να είσαι καλυμμένη/ος με τη στάση σου να μη δεχτείς τον αξιολογητή στην τάξη.
Τι θα γίνει με τη μονιμοποίησή μου εάν δεν αξιολογηθώ; Δεν είναι πρόβλημα να παραμείνω δόκιμος/η;
Να επισημάνουμε ότι μέχρι στιγμής κανένας και καμία δεν έχει μονιμοποιηθεί πανελλαδικά από όσους/ες επέλεξαν να αξιολογηθούν. Η διαδικασία είναι εξαιρετικά μακρόχρονη και γραφειοκρατική. Οι μόνοι που έχουν μονιμοποιηθεί είναι οι συνάδελφοι Διευθύνσεων που δεν έχουν ανακαλέσει τις διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης! Από την άλλη, το υπουργείο ΠΑΡΑΝΟΜΑ δε μονιμοποιεί όσους ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΑ έχουν κλείσει διετία, (οι νεοδιόριστοι του 2020 μπαίνουν στην 4η σχολική χρονιά τους ως «δόκιμοι» σε πολλές περιοχές με ανάκληση των μονιμοποιήσεών τους.
Η ΔΟΕ έχει προσφύγει δικαστικά ήδη για το ζήτημα. Οι Σύλλογοι έχουμε αντιδράσει με επαναλαμβανόμενες κινητοποιήσεις στις διευθύνσεις. Κανείς να μην πέσει στην παγίδα πως με την οικειοθελή συμμετοχή του/της στην αξιολόγηση διασφαλίζει τη θέση του/της! (Ήδη έρχονται στο φως παραδείγματα συναδέλφων που αξιολογήθηκαν αρνητικά π.χ. διότι στη διδασκαλία τους δεν αξιοποίησαν εποπτικά μέσα, τη στιγμή που οι σχολικές τους μονάδες δεν τα διέθεταν!) Έχουμε τονίσει ξανά πως τα κριτήρια αξιολόγησης δίνουν τη δυνατότητα να κριθεί κάποιος/α αρνητικά, το ίδιο εύκολα με το να κριθεί και με άριστα!
Κανείς να μην ξεπουλήσει τα χρόνια σπουδών και υπηρεσίας του σε μία διδακτική ώρα! Τις οριστικές μονιμοποιήσεις θα τις κερδίσουμε, με την αντίδραση στην αξιολόγηση, όχι με την παράδοσή μας! Ποτέ άλλοτε δεν ξανάγινε αυτός ο εκβιασμός στο παρελθόν, τώρα συμβαίνει, στα πλαίσια της αξιολόγησης.
Να κάνω την διαδικασία, παρά τις αντιρρήσεις μου, ώστε να μονιμοποιηθώ και να ξεμπερδεύω; Αρκετά δεν έμεινα σαν αναπληρωτής/αναπληρώτρια;
Δυστυχώς, δεν είναι έτσι. α) Και να ολοκληρωθεί η Α’ φάση (Α1) ΔΕΝ θα εκδοθούν οι διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης. Πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία (Α2 και Β). Πρόκειται συνεπώς για κοροϊδία και ξεκάθαρο εκβιασμό. Σε περιπτώσεις που εκπαιδευτικοί πήραν μετάθεση και είχαν αξιολογηθεί για την Α1 φάση, τους ανακοινώθηκε ότι πρέπει να την επαναλάβουν! β) Η υλοποίηση των αντιεκπαιδευτικών σχεδιασμών δεν θα έχει σαν αποτέλεσμα να γίνουν οι δόκιμοι, μόνιμοι (έτσι και αλλιώς η μονιμότητα αφορά και τους δόκιμους), αλλά να γίνουμε τελικά όλοι, δόκιμοι, εις το διηνεκές! Η διαδικασία επαναλαμβάνεται κάθε 2 και 4 χρόνια αντίστοιχα! Κανείς λοιπόν να μην παραπλανηθεί από τα ωραία λόγια και τις υποσχέσεις του ΥΠΑΙΘ (“έλα μωρέ, τυπικό είναι, να τελειώνουμε”). Αν υλοποιηθούν αυτά τα σχέδια, τότε θα αρχίσουν οι πιέσεις του τύπου: “μα καλά, είναι δυνατόν να είναι όλοι άριστοι”; Με δυο λόγια: δε θα τελειώσεις, ίσα-ίσα που τότε θα αρχίσουν όλα για σένα.
Ποιο είναι το χειρότερο πράγμα που μπορώ να πάθω αν δεν αξιολογηθώ;
Το χειρότερο που μπορεί να πάθει όποιος/α δεν αξιολογηθεί είναι να παραμείνει δόκιμος. Πρόκειται για μια δημοσιοϋπαλληλική εκκρεμότητα πράγματι. Χωρίς καμία επίπτωση στην εργασιακή σχέση (μονιμότητα) ή τη μισθολογική εξέλιξη. Δηλαδή, παίρνεις κανονικά τα μισθολογικά σου κλιμάκια, μπορείς να πάρεις μετάθεση, απόσπαση, μπορείς ακόμα και να γίνεις διευθυντής/ντρια! Επίσης, ακριβώς επειδή έχεις διοριστεί, έχεις οργανική θέση στο ΥΠΑΙΘΑ (με το ΦΕΚ διορισμού σου), επομένως δεν μπορείς να παυθείς παρά μόνο με πειθαρχικές ή ποινικές διαδικασίες όπως όλοι οι μόνιμοι (καταγγελίες, ποινικά αδικήματα κλπ.). Το χειρότερο όμως που μπορεί να πάθει όποιος συμμετέχει είναι να κριθεί μη ικανοποιητικός και να τον στείλουν ξανά για επιμόρφωση. Ήδη κατά δήλωσή του προέδρου του ΙΕΠ το σχετικό υλικό «επιμόρφωσης» για τους μη ικανοποιητικούς είναι έτοιμο!
Έχω μόνο δύο φορές δικαίωμα να αρνηθώ την ατομική αξιολόγηση, στην συνέχεια θα κριθώ ανεπαρκής και θα απολυθώ;
Σε καμία περίπτωση η συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή, συνολικά η συνδικαλιστική δράση, δεν συνεπάγεται αρνητική αξιολόγηση. Για να το πούμε πιο καθαρά: ο αξιολογητής, σε περίπτωση μπλοκαρίσματος της αξιολόγησης, είναι υποχρεωμένος να σημειώσει ότι δεν πραγματοποιήθηκε λόγω συμμετοχής στην Απεργία-Αποχή και σε καμία περίπτωση ότι ο αξιολογούμενος έλαβε αρνητική αξιολόγηση. Προφανώς, οι συνάδελφοι/συναδέλφισσες που θέτουν το εξής ερώτημα, κάνουν αναγωγή στην σχετική διάταξη του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα. Εκεί όμως η αναφορά αφορά την περίπτωση που πραγματοποιηθεί η Αξιολόγηση και το αποτέλεσμά της είναι αρνητικό. Είναι δύο τελείως διαφορετικά πράγματα.
Δεν υπέγραψα τη δήλωση απεργίας-αποχής και τώρα έχει πρωτοκολληθεί.
Μπορείς να υπογράψεις οποιαδήποτε στιγμή τη δήλωση απεργίας-αποχής και να πρωτοκολληθεί με την ημερομηνία της ημέρας που υπέγραψες.
Η πλειοψηφία του Συλλόγου Διδασκόντων δεν κάνει απεργία-αποχή. Έχω το δικαίωμα να δηλώσω απεργία-αποχή ακόμη και μόνος/η μου;
Ακόμα και ένας/μία συνάδελφος μπορεί να δηλώσει Α/Α, όπως ακριβώς και απεργία.
Στην περίπτωση όπου ο/η σύμβουλος ενημερώσει ότι θα έρθει να γνωριστεί μαζί μας αλλά χωρίς να αξιολογήσει τι κάνουμε;
Η γνωριμία σε ατομικό επίπεδο μόνο στην ατομική αξιολόγηση παραπέμπει και ειδοποιούμε το Δ.Σ. του Συλλόγου. Εάν πρόκειται για ολόκληρο τον Σύλλογο Διδασκόντων οπωσδήποτε πρέπει να του ξεκαθαρίσουμε σε κάθε περίπτωση πως οποιαδήποτε αναφορά στην αξιολόγηση δεν θα γίνει αποδεκτή και να ειδοποιήσουμε τότε το Δ.Σ. του Συλλόγου.
Ενημερώθηκα ότι στις περιοχές που έχουν επιλεγεί οι νέοι σύμβουλοι, όσοι αξιολογητές πηγαίνουν στα σχολεία και συναντούν συναδέλφους/ισσες που απέχουν, ζητούν να καταγραφεί η απεργία-αποχή σε πρακτικό και να υπογραφεί από τον συνάδελφο που απέχει ή ζητούν να καταγραφεί στο βιβλίο σχολικής ζωής ή τους λένε ότι έκλεισε ο φάκελός τους κλπ. Πώς πρέπει να κινηθώ σε αντίστοιχες περιπτώσεις; Υπάρχει κάποιος κίνδυνος σε αυτές τις κινήσεις;
Δεν προβλέπεται από καμία διάταξη κάτι από τα παραπάνω. Πρόκειται για μια ακόμα αυθαίρετη και υστερόβουλη τακτική που έχει χρησιμοποιηθεί στην επαρχία. Ενημερώνονται για τη συμμετοχή μας στην απεργία αποχή η οποία είναι νόμιμη και διασφαλίζει τους συμμετέχοντες. Στο πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων (ΣΔ) καταγράφονται οι αποφάσεις του ΣΔ και υπογράφονται από όλους τους παρόντες. Η απεργία-αποχή, όπως και η συμμετοχή σε απεργίες, στάσεις εργασίας κλπ. δεν τίθενται ως θέμα συζήτησης στον ΣΔ. Επομένως κανένα τέτοιο πρακτικό δεν μπορεί να γραφτεί. Στο Ημερολόγιο Σχολικής Ζωής καταχωρούνται στοιχεία της καθημερινής ζωής της σχολικής μονάδας και καταγράφονται με χρονολογική σειρά όλα τα στοιχεία, γεγονότα, συμβάντα που αναφέρονται στη σχολική ζωή και τη λειτουργία του σχολείου όπως εκδηλώσεις, συνεργασία με φορείς, έκτακτη απουσία εκπαιδευτικού, έκτακτη αλλαγή εφημερίας κ.λπ. – Άρα δεν γράφονται “όλα”, κυρίως όχι η απεργία. Η απεργία-αποχή καταγράφεται στο πρωτόκολλο του σχολείου. Εάν κάποιος σχολικός σύμβουλος ζητήσει αντίγραφο της δήλωσης απεργίας-αποχής θα πρέπει να το πράξει εγγράφως. Αμέσως ενημερώνουμε το ΔΣ του Συλλόγου.
ΕΝΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ!
ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ! ΘΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.