ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
2Ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
2Ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΚΤΙΡΙΟ ΜΑΡΑΣΛΕΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟΥ ΔΕ
Μαρασλή 4, 10676 Αθήνα
Μαρασλή 4, 10676 Αθήνα
Παρασκευή 5 Απριλίου 2019
10.00-11.00
Ισόγειο Μαράσλειου Διδασκαλείου ΔΕ
Εγγραφή Συνέδρων
Ισόγειο Μαράσλειου Διδασκαλείου ΔΕ
Εγγραφή Συνέδρων
11.00-11.30
Αμφιθέατρο Μαράσλειου Διδασκαλείου ΔΕ
Τελετή Έναρξης
Αμφιθέατρο Μαράσλειου Διδασκαλείου ΔΕ
Τελετή Έναρξης
Χαιρετισμοί
Θωμάς Μπαμπάλης, Κοσμήτορας Επιστημών της Αγωγής του ΕΚΠΑ
Βασιλική Πάτσιου, Πρόεδρος ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ
Θανάσης Αΐδίνης, Πρόεδρος ΠΤΔΕ ΑΠΘ
Κωνσταντίνος Μαλαφάντης, Πρόεδρος Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος
Βασιλική Πάτσιου, Πρόεδρος ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ
Θανάσης Αΐδίνης, Πρόεδρος ΠΤΔΕ ΑΠΘ
Κωνσταντίνος Μαλαφάντης, Πρόεδρος Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος
Πρόγραμμα Ολομελειών
Παρασκευή 5 Απριλίου 2019
11.30-14.00
1η ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ
Αμφιθέατρο Μαράσλειου Διδασκαλείου ΔΕ
Προεδρείο: Κώστας Σκορδούλης
Φασισμός, ακροδεξιά και σχολείο: Διαπιστώσεις και εμπειρία από την παρέμβαση του εκπαιδευτικού κινήματος
Γιώτα Ιωαννίδου
Γιώτα Ιωαννίδου
Για τη μαρξιστική αντίληψη της κριτικής σκέψης
Περικλής Παυλίδης
Περικλής Παυλίδης
Οι Επιστήμες της Αγωγής και η Παιδαγωγική ως η επιστήμη της εκπαίδευσης μέσα από το έργο των Herbart, Dewey και Freire
Τάσος Λιάμπας
Τάσος Λιάμπας
Σάββατο 6 Απριλίου 2019
11.30-14.00
2η ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ
Αμφιθέατρο Μαράσλειου Διδασκαλείου ΔΕ
Προεδρείο: Γιώργος Γρόλλιος
Σχολική αυτονομία και καπιταλιστική αναδιάρθρωση του σχολείου
Γιώργος Καλημερίδης
Γιώργος Καλημερίδης
Ο ρόλος του Διευθυντή Σχολείου μέσα από τους φακούς της κυρίαρχης στρατηγικής για την εκπαίδευση
Δημήτρης Νικολούδης
Δημήτρης Νικολούδης
Η εκπαίδευση στην εποχή του Trump: Οι κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών ως κριτική δημόσια παιδαγωγική
Παναγιώτα Γούναρη
Παναγιώτα Γούναρη
Κυριακή 7 Απριλίου 2019
11.30-14.00
3η ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ
Αμφιθέατρο Μαράσλειου Διδασκαλείου ΔΕ
Προεδρείο: Γιάννα Κατσιαμπούρα
Από το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ στο προσοντολόγιο: Τα συστήματα διορισμού και οι αντιστάσεις της ζωντανής εκπαίδευσης
Δημήτρης Μαριόλης
Δημήτρης Μαριόλης
Από την κοινωνική ευθύνη των διανοουμένων στην κοινωνική ευθύνη των επιστημόνων
Γιάννα Κατσιαμπούρα
Γιάννα Κατσιαμπούρα
Πρόγραμμα Παράλληλων Συνεδριών
Παρασκευή 5 Απριλίου 2019
Αίθουσα Α1
16.00-17.00
Προεδρείο: Κώστας Μάγος & Μαρίνα Σούνογλου
Αναλυτικά προγράμματα σπουδών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και η συσχέτισή τους με την αγορά εργασίας
Μαρίνα Σούνογλου
Μαρίνα Σούνογλου
Αναλυτικό
Πρόγραμμα στο Νηπιαγωγείο: Σκιαγραφώντας τον συντηρητικό μηχανισμό
συγκρότησης του Αναλυτικού Προγράμματος στο Νηπιαγωγείο
Ελένη Ζάχου
Ελένη Ζάχου
Η πολιτική διάσταση της ελληνικής προσχολικής εκπαίδευσης. Θεσμικό πλαίσιο και εθνικοθρησκευτική διαπαιδαγώγηση
Ευαγγελία Κιρκινέ & Κώστας Μάγος
Ευαγγελία Κιρκινέ & Κώστας Μάγος
17.00-18.00
Προεδρείο: Φωτεινή Κουγιουμουτζάκη & Μαρέττα Σιδηροπούλου
Κοινωνιολογία και Κριτική Παιδαγωγική στην ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Κώστας Θεριανός & Φωτεινή Κουγιουμουτζάκη
Κώστας Θεριανός & Φωτεινή Κουγιουμουτζάκη
Η ελευθερία στη δημοκρατική αγωγή του John Dewey
Δημήτρης Αλεξάκης
Δημήτρης Αλεξάκης
Η εθνογραφική μέθοδος ως συνεργατική δημιουργία δύναμης μαθητών και εκπαιδευτικών
Μαρέττα Σιδηροπούλου
Μαρέττα Σιδηροπούλου
18.00-19.00
Προεδρείο: Ελεονώρα Βεργιώτη
Διερεύνηση
της δυνατότητας εκπαιδευτικής αξιοποίησης ταινιών με θέμα την αναπηρία
μέσα από τους θεωρητικούς φακούς της Κριτικής Παιδαγωγικής
Ελεονώρα Βεργιώτη
Ελεονώρα Βεργιώτη
Disability Studies: Η θεώρηση της αναπηρίας στις ελληνικές Παιδαγωγικές Σχολές
Μαρία Πατσικουρίδη
Μαρία Πατσικουρίδη
Αίθουσα Α2
17.00-18.00
Προεδρείο: Δημήτριος Κοτσιφάκος & Βασίλειος Κωτούλας
Από τον Σχολικό Σύμβουλο στον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου: Το νέο παράδειγμα» του παιδαγωγικού μηχανισμού
Απόστολος Δαρόπουλος, Βασίλειος Κωτούλας, Αναστάσιος Μάτος & Κωνσταντίνος Σδρόλιας
Απόστολος Δαρόπουλος, Βασίλειος Κωτούλας, Αναστάσιος Μάτος & Κωνσταντίνος Σδρόλιας
Critical Gaming Pedagogy και Θεωρία του Χάους στη σταδιοδρομία: Μια εκπαιδευτική παρέμβαση με κοινωνικά αποκλεισμένους/-ες εφήβους/-ες
Στέλιος Πανταζίδης & Σοφία Μωυσιάδου
Στέλιος Πανταζίδης & Σοφία Μωυσιάδου
Τομείς
και Ειδικότητες στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση: Ένας
πρώτος απολογισμός της εφαρμογής του Νέου Προγράμματος Σπουδών στα
Επαγγελματικά Λύκεια
Δημήτριος Κοτσιφάκος
Δημήτριος Κοτσιφάκος
18.00-19.00
Προεδρείο: Λίνα Γκοτζαγορίδου & Σέβη Παΐδα
Η αντιμετώπιση της απώλειας της πολιτιστικής ταυτότητας και η διαχείριση του πολιτιστικού πένθους σε ομάδες προσφύγων
Κωνσταντίνος Καλέμης, Ιωάννα Αποστολάκη & Βασιλική Παπαθανασίου
Κωνσταντίνος Καλέμης, Ιωάννα Αποστολάκη & Βασιλική Παπαθανασίου
Η
αναπαράσταση της προσφυγικής κρίσης μέσα από τους εκπαιδευτικούς
ιστότοπoυς alfavita και esos για το χρονικό διάστημα Νοεμβρίου 2014 –
Μαΐου 2018
Χρήστος Αβραμίδης, Λίνα Γκοτζαγορίδου & Βασιλεία Καραφυλλίδου
Χρήστος Αβραμίδης, Λίνα Γκοτζαγορίδου & Βασιλεία Καραφυλλίδου
Εκπαίδευση παιδιών προσχολικής ηλικίας στο ΚΥΤ Χίου
Ελένη Μοσχοβάκη, Σέβη Παΐδα & Καλλιόπη Σαχτούρη
Ελένη Μοσχοβάκη, Σέβη Παΐδα & Καλλιόπη Σαχτούρη
Αίθουσα Α3
16.00-17.00
Προεδρείο: Μαρία Γιαλλούση & Γιάννα Κατσιαμπούρα
Προτάσεις και πρακτικές βελτίωσης της διαδικασίας στο μάθημα της χημείας: μια έρευνα δράσης
Μαρία Γιαλλούση
Μαρία Γιαλλούση
Βιολογικός ντετερμινισμός και κοινωνικές ανισότητες
Ρένια Σκανδάλη, Δημήτριος Τσεκούρας, Έλενα Χατζημιχάλη & Γιάννα Κατσιαμπούρα
Ρένια Σκανδάλη, Δημήτριος Τσεκούρας, Έλενα Χατζημιχάλη & Γιάννα Κατσιαμπούρα
Κριτική Εκπαίδευση και Φυσικές Επιστήμες
Μαρία Χριστοφοράκη
17.00-18.00
Προεδρείο: Εύη Ζευγίτη & Ακριβή Ματζάρη
Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και Ο.Ο.Σ.Α.: μια κριτική ανάλυση για τη χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής
Ακριβή Ματζάρη
Ακριβή Ματζάρη
«Εκπαίδευση
για ένα λαμπρό μέλλον στην Ελλάδα». Οι ιδεολογικές ορίζουσες, οι
εννοιολογήσεις και οι πολιτικές της ποιότητας της ελληνικής εκπαίδευσης
στην πρόσφατη έκθεση επισκόπησης του ελληνικού εκπαιδευτικού από τον
Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης με την ερμηνευτική
τεχνική της Κριτικής Ανάλυσης Λόγου
Εύη Ζευγίτη & Δημήτρης Σταράκης
Εύη Ζευγίτη & Δημήτρης Σταράκης
Νεοφιλελευθερισμός, Ο.Ο.Σ.Α και Κριτική Παιδαγωγική
Αικατερίνη Περπερίδου, Παρασκευή Φωτάκη & Χριστίνα-Αγαθή Χατζηκωνσταντινίδου
Αικατερίνη Περπερίδου, Παρασκευή Φωτάκη & Χριστίνα-Αγαθή Χατζηκωνσταντινίδου
19.00-21.00
ΤΕΛΕΤΗ ΥΠΟΔΟΧΗΣ
ΤΕΛΕΤΗ ΥΠΟΔΟΧΗΣ
ΣΑΒΒΑΤΟ 6 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2019
Αίθουσα Α1
09.00-10.00
Προεδρείο: Λαμπρίνα Γιώτη & Γρηγόρης Σπηλιόπουλος
Οι κατατακτήριες σε σχολές υψηλού κύρους αποφοίτων ΤΕΙ ως στρατηγική αναπαραγωγής ή υπέρβασης της ταξικής τους ειμαρμένης
Ελένη Σιβένα & Λαμπρίνα Γιώτη
Ελένη Σιβένα & Λαμπρίνα Γιώτη
Επαγγελματικές κοινότητες μάθησης για τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης
Ανδρεανή Μπάιτελμαν
Ανδρεανή Μπάιτελμαν
Από την επιστημονική γνώση στις επαγγελματικές δεξιότητες: μια κριτική προσέγγιση
Γρηγόρης Σπηλιόπουλος
Γρηγόρης Σπηλιόπουλος
10.00-11.00
Προεδρείο: Λαμπρίνα Γιώτη & Ιωσήφ Φραγκούλης
Κοινωνικές ανισότητες και εκπαίδευση ενηλίκων την περίοδο της οικονομικής κρίσης
Λαμπρίνα Γιώτη
Λαμπρίνα Γιώτη
Διδασκαλία και μάθηση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στο πλαίσιο της Κριτικής Παιδαγωγικής
Ιωσήφ Φραγκούλης
Ιωσήφ Φραγκούλης
Κοινωνικός
και συναισθηματικός εγγραμματισμός στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας. Η
γόνιμη αξιοποίηση έργων τέχνης στη διδακτική πράξη
Ανδριανή Καλύβα
Ανδριανή Καλύβα
Αίθουσα Α2
09.00-10.00
Προεδρείο: Μαίρη Πλέσσα
Διερεύνηση των απόψεων των φιλολόγων του Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας σχετικά με τις πηγές του εργασιακού τους άγχους
Μαίρη Πλέσσα
Μαίρη Πλέσσα
Διερευνώντας την προσωπική θεωρία: «δικλείδες ασφαλείας» για τον κριτικά στοχαζόμενο εκπαιδευτικό
Σπυριδούλα Δημητρακοπούλου
Σπυριδούλα Δημητρακοπούλου
10.00-11.00
Προεδρείο: Κωνσταντίνα Παπακώστα & Αντριανή Χριστοδούλου
Αφηγήσεις,
εγχειρίδια και Αναλυτικά Προγράμματα: Μια ιστορικο-συγκριτική
προσέγγιση της διδασκαλίας της Αρχαίας Ιστορίας στο δημοτικό και στο
γυμνάσιο
Κωνσταντίνα Παπακώστα
Κωνσταντίνα Παπακώστα
Αναζητώντας
δυνατότητες ανάπτυξης της κριτικής ιστορικής σκέψης στους μαθητές του
Γυμνασίου: Πώς οι μαθητές ‘διαβάζουν’ τις ιστορικές πηγές
Ίβα Νάκο
Ίβα Νάκο
Εκπαιδευτική πολιτική για ένα δημοκρατικό πολίτη. Το παράδειγμα της Κύπρου
Αντριανή Χριστοδούλου
Αντριανή Χριστοδούλου
2-4μμ ΕΛΑΦΡΥ ΓΕΥΜΑ
Αίθουσα Α1
16.00-17.00
Προεδρείο: Γιώργος Κρεασίδης & Χρήστος Τζήκας
Βασικές Θέσεις του περιοδικού «Νέα Αγωγή» (1927-1928)
Γιώργος Γρόλλιος & Χρήστος Τζήκας
Γιώργος Γρόλλιος & Χρήστος Τζήκας
Η
εκπαίδευση των γυναικών στα νομοσχέδια του 1889: Αστικός εκσυγχρονισμός
και συντηρητισμός στην εκπαιδευτική πολιτική του Χ. Τρικούπη
Γιώργος Κρεασίδης
Γιώργος Κρεασίδης
Το περιοδικό «Παιδεία» του Μίλτου Κουντουρά. Διερεύνηση των παιδαγωγικών, γλωσσικών, επιστημονικών και ιδεολογικών αρχών του
Ιωάννης Ιωσηφίδης
Ιωάννης Ιωσηφίδης
17.00-18.00
Προεδρείο: Γιώργος Γρόλλιος & Γιάννα Κατσιαμπούρα
Το σχέδιο μιας Λαϊκής Παιδείας
Χρήστος Τζήκας & Γιώργος Γρόλλιος
Χρήστος Τζήκας & Γιώργος Γρόλλιος
Επιστήμες και εκπαίδευση στην ΕΣΣΔ
Στυλιανή Ντέρη, Νάζλα Σάγιες, Γεώργιος Ταμπουρέας & Γιάννα Κατσιαμπούρα
Στυλιανή Ντέρη, Νάζλα Σάγιες, Γεώργιος Ταμπουρέας & Γιάννα Κατσιαμπούρα
Επιστήμες και πολιτική στην Ευρώπη του Μεσοπόλεμου
Ειρήνη Φραγκούλη, Κατερίνα Ζιώγκα, Μάρκος Γιαμπλόνσκι & Γιάννα Κατσιαμπούρα
Ειρήνη Φραγκούλη, Κατερίνα Ζιώγκα, Μάρκος Γιαμπλόνσκι & Γιάννα Κατσιαμπούρα
18.00-19.00
Προεδρείο: Βασίλης Αρβανίτης & Ελένη Λιβιεράτου
Κράτος, εκπαίδευση και κοινωνική αναπαραγωγή: Για μια φιλοσοφία της ρήξης με την οικονομική εξουσία του κεφαλαίου
Βασίλης Αρβανίτης
Βασίλης Αρβανίτης
Το ζήτημα της γνώσης στη θεωρία της «μετακαπιταλιστικής κοινωνίας» του Peter Drucker
Ελένη Λιβιεράτου
Ελένη Λιβιεράτου
Εργασία και υποκείμενο στην εποχή της Λιτής Παραγωγής. Μια κριτική προσέγγιση
Δημήτρης Κούλος
Δημήτρης Κούλος
Αίθουσα Α2
16.00-17.00
Προεδρείο: Μαρία Αργυρώ Ζιάκα & Ιωάννα Φώκου
Κι
αν η Σταχτοπούτα ήταν άντρας; Κριτικές διδακτικές προσεγγίσεις της
απεικόνισης των φύλων στα λαϊκά παραμύθια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Ιωάννα Φώκου & Ρέα Κακάμπουρα
Ιωάννα Φώκου & Ρέα Κακάμπουρα
Η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης σε μια διαθεματική παρέμβαση σχετικά με τη θέση της γυναίκας στη σύγχρονη κοινωνία
Μαρία Αναστασία Μοσχοβάκου & Αικατερίνη Γιωτοπούλου
Μαρία Αναστασία Μοσχοβάκου & Αικατερίνη Γιωτοπούλου
Οι πρίγκηπες και οι πριγκήπισσες της Disney ως μέσο αναπαραγωγής έμφυλων στερεοτύπων στην προσχολική ηλικία
Μαρία Αργυρώ Ζιάκα, Αθανασία Καρελλά & Κώστας Μάγος
Μαρία Αργυρώ Ζιάκα, Αθανασία Καρελλά & Κώστας Μάγος
17.00-18.00
Προεδρείο: Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκης & Ευαγγελία Βουρτσάκη
Η
καλλιέργεια του αναστοχασμού και της αναστοχαστικής δράσης σε μία
εκπαίδευση για την κοινωνική αλλαγή, τον μετασχηματισμό και τη
διαχείριση της διαφορετικότητας
Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκης
Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκης
Ο κινηματογράφος ως πεδίο κριτικού γραμματισμού στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας
Κωνσταντίνα Δερβένη & Έφη Παπαδημητρίου
Κωνσταντίνα Δερβένη & Έφη Παπαδημητρίου
Κινηματογραφική εκπαίδευση στα πλαίσια της κριτικής παιδαγωγικής
Ευαγγελία Βουρτσάκη, Βασιλική Καυκιά & Μαρία Χατζηθεοδωρίδου
Ευαγγελία Βουρτσάκη, Βασιλική Καυκιά & Μαρία Χατζηθεοδωρίδου
18.00-19.00
Προεδρείο: Αθανάσιος Αϊδίνης & Τριανταφυλλιά Κωστούλη
Η
διαπραγμάτευση των εννοιών της φιλίας, της διαφορετικότητας και της
συνεργασίας στο πλαίσιο της παιδαγωγικής του κριτικού γραμματισμού
Αθανάσιος Αϊδίνης & Σταυρούλα Καρανταΐδου
Αθανάσιος Αϊδίνης & Σταυρούλα Καρανταΐδου
Επαναπροσδιορίζοντας την κριτική ανάγνωση, αναδεικνύοντας το ρόλο των κειμένων στην κοινωνική αλλαγή: Mια εναλλακτική πρόταση για τη σχολική πράξη
Τριανταφυλλιά Κωστούλη & Ελευθέριος Καρακάσης
Τριανταφυλλιά Κωστούλη & Ελευθέριος Καρακάσης
Σενάριο για τον γλωσσικό γραμματισμό [Γλώσσα και εξουσία: Αποδομώντας το κράτος της σχετικότητας]
Βαλασκατζής Ηλίας & Ζούρου Ελένη
Βαλασκατζής Ηλίας & Ζούρου Ελένη
Αίθουσα Α3
16.00-17.00
Προεδρείο: Κωνσταντίνος Μαλαφάντης & Έφη Παπαδημητρίου
«Το
Δελφίνι», «Το Σχολείο του Κόσμου» και ο Κριτικός Γραμματισμός:
Αποτιμώντας κριτικά τα Ανθολόγια Λογοτεχνικών Κειμένων Α΄& Β΄, Γ΄
& Δ΄ τάξεων του Δημοτικού Σχολείου
Κωνσταντίνος Μαλαφάντης
Κωνσταντίνος Μαλαφάντης
Η ανάγνωση ιστοπληροφοριών ως πεδίο άσκησης κριτικού γραμματισμού στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Μαρία Κατσαφούρου, Έφη Παπαδημητρίου & Ευαγγελία Μπουγατζέλη
Μαρία Κατσαφούρου, Έφη Παπαδημητρίου & Ευαγγελία Μπουγατζέλη
Η
παιδική-εφηβική λογοτεχνία ως εργαλείο αντιμετώπισης του σχολικού
εκφοβισμού: Παραδείγματα επίλυσης συγκρούσεων και αντιμετώπισης
περιστατικών εκφοβισμού με δραστηριότητες ανάγνωσης, δημιουργικής γραφής
και διαμεσολάβησης στην τάξη –πρόγραμμα αγωγής υγείας του εσπερινού
σχολείου Τρικάλων
Αναστασία Πατέρα
Αναστασία Πατέρα
17.00-18.00
Προεδρείο: Αλεξάνδρα Φαρμάκη & Πωλίνα Χρυσοχού
Γλωσσικές
πρακτικές και κοινωνικές ιεραρχήσεις: Συγκριτική μελέτη δύο αναλυτικών
προγραμμάτων (1984 και Δ.Ε.Π.Π.Σ. 2003) για τα γλωσσικά μαθήματα του
Γυμνασίου
Αλεξάνδρα Φαρμάκη
Αλεξάνδρα Φαρμάκη
Τι έχει να προσφέρει ο ‘παιδαγωγός’ Μπρεχτ σε μια κριτική προσέγγιση της Θεατρικής Αγωγής;
Πωλίνα Χρυσοχού
Πωλίνα Χρυσοχού
Διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών αναφορικά με τη συνεκπαίδευση
Γεωργία Δαβλάντη
Γεωργία Δαβλάντη
18.00-19.00
Προεδρείο: Χρυσάνθη Καραμήτρου & Νίκος Χανιωτάκης
Τα ζητήματα του ξένου, της αποξένωσης και της χριστιανικής αγάπης στους φακέλους του μαθήματος των Θρησκευτικών
Χρυσάνθη Καραμήτρου
Χρυσάνθη Καραμήτρου
Εκπαίδευση, Θρησκεία και Εκκλησία στη σύγχρονη Ελλάδα
Ολυμπία Κατσιαμπούρα
Ολυμπία Κατσιαμπούρα
Επιθετικές μορφές συμπεριφοράς με αποδέκτη τον εκπαιδευτικό
Νίκος Χανιωτάκης & Γιάννης Θωίδης
Νίκος Χανιωτάκης & Γιάννης Θωίδης
19.00-21.00
ΔΕΙΠΝΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
ΔΕΙΠΝΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
ΚΥΡΙΑΚΗ 7 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2019
Αίθουσα Α1
09.00-10.00
Προεδρείο: Αριστείδης Σγατζός & Κωνσταντίνα Τσαλαπάτη
Κριτική ανασκόπηση της κοινής γνώμης για τα περιβαλλοντικά ζητήματα: Από την πληροφορία στην δράση
Κωνσταντίνα Τσαλαπάτη & Κώστας Σκορδούλης
Κωνσταντίνα Τσαλαπάτη & Κώστας Σκορδούλης
Μανιταρολάνδη: Διδάσκοντας την πολιτική χειραφέτηση μέσα από ένα περιβαλλοντικό “εκπαιδευτικό σενάριο”
Αριστείδης Σγατζός
Αριστείδης Σγατζός
Κριτική εκπαίδευση για το περιβάλλον μέσα από τη δυστοπική λογοτεχνία για παιδιά και εφήβους
Αγγελική Καραβοκύρη
Αγγελική Καραβοκύρη
10.00-11.00
Προεδρείο: Αλίκη Λασπίδου & Σταματίνα Τσιμοπούλου
Κριτική ανάλυση της έννοιας «Κοινωνία της Γνώσης» στα προγραμματικά έγγραφα της UNESCO
Σταματίνα Τσιμοπούλου
Σταματίνα Τσιμοπούλου
Paulo Freire και Ivan Illich: κοινά σημεία και κρίσιμες διαφορές στη θεώρησή τους για το σχολείο και την κοινωνία
Αλίκη Λασπίδου
Αλίκη Λασπίδου
Παιδαγωγική Freinet και Κριτική Εκπαίδευση: Δύο ρυάκια που καταλήγουν στο ίδιο ορμητικό ποτάμι
Φανή Οικονομίδου
Φανή Οικονομίδου
Αίθουσα Α2
09.00-10.00
Προεδρείο: Ζωή Ζιωντάκη & Ευαγγελία Μαυρικάκη
Είναι
η Ευρώπη «φιλόξενο σπίτι» για τους κατοίκους της; Κριτικοί διάλογοι για
την Πολιτιστική Κληρονομιά: Οι αναπαραστάσεις του «Ευρωπαίου Άλλου»
μέσα από το «σοβαρό παιχνίδι» Eurocraft
Λία Γαλάνη, Αθηνά Καρατζά & Ευαγγελία Μαυρικάκη
Λία Γαλάνη, Αθηνά Καρατζά & Ευαγγελία Μαυρικάκη
Η κριτική παιδαγωγική ως «αντισταθμιστικό μέσο» των κοινωνικών ανισοτήτων στα χρόνια της οικονομικής κρίσης
Ζωή Ζιωντάκη & Ελένη Κούγια
Ζωή Ζιωντάκη & Ελένη Κούγια
Αναστοχασμός και οπτικοποίηση για μια πιο δημοκρατική παιδεία
Βασιλική Παπαγεωργίου
Βασιλική Παπαγεωργίου
10.00-11.00
Προεδρείο: Ιωάννα Σαββίδου & Κώστας Σκορδούλης
Η παραγωγή του κοινωνικού χώρου ως διαδικασία συγκρότησης θεωριών για την εκπαίδευση
Κώστας Σκορδούλης
Κώστας Σκορδούλης
Σχέδιο Αnakaah. Τομές ανάμεσα στο διαθεματικό φεμινισμό και την πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Μαρία Δραγανούδη & Νατάσα Τσάκωνα
Μαρία Δραγανούδη & Νατάσα Τσάκωνα
Παραφράζοντας τον George S. Counts: Τολμάει η Εκπαίδευση να Είναι Εκπαίδευση;
Ιωάννα Σαββίδου
Ιωάννα Σαββίδου
Αίθουσα Α3
09.00-10.00
Προεδρείο: Μανώλης Δέγλερης & Χριστιάννα Θεολογίτου
Κριτική Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και γλωσσική εκπαίδευση προσφύγων μαθητών
Χριστιάννα Θεολογίτου & Ευγενία Μαγουλά
Χριστιάννα Θεολογίτου & Ευγενία Μαγουλά
Προσεγγίζοντας τη διαφορετικότητα στο σχολείο – Η περίπτωση των προσφύγων και των μεταναστών
Ευαγγελία Σαμπάνη
Ευαγγελία Σαμπάνη
132ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών: Ένα σχολείο κοινότητα πρακτικής και μάθησης
Μανώλης Δέγλερης, Αλεξάνδρα Κανέλλου, Γεωργία Κοκορίγκου, Εύη Μαυρογέννη, Βασιλική Μπάρκα – Κατσένου, Γιάννης Παπαδημητρίου, Δημήτρης Παπανικολάου & Ελίνα Τσιρόγκα
Μανώλης Δέγλερης, Αλεξάνδρα Κανέλλου, Γεωργία Κοκορίγκου, Εύη Μαυρογέννη, Βασιλική Μπάρκα – Κατσένου, Γιάννης Παπαδημητρίου, Δημήτρης Παπανικολάου & Ελίνα Τσιρόγκα
10.00-11.00
Προεδρείο: Ελένη Ντρενογιάννη & Παναγιώτης Πολίτης
Η
χρήση ψηφιακών τεχνολογιών και διαδικτυακών υπηρεσιών από παιδιά και
εφήβους: Γνωστικές μεταβολές και συναισθηματικές επιδράσεις – ανασκόπηση
ερευνών
Ελένη Ντρενογιάννη
Ελένη Ντρενογιάννη
Χρησιμοποιώντας
τον ψηφιακό γραμματισμό και την παιδική λογοτεχνία για την κριτική
προσέγγιση κρίσιμων κοινωνικών ζητημάτων: Διαβάζουμε για τη φτώχεια και
τον κοινωνικό αποκλεισμό και δημιουργούμε ψηφιακά κόμικς
Μαρία Παπαρούση & Παναγιώτης Πολίτης
Μαρία Παπαρούση & Παναγιώτης Πολίτης
Το προφίλ των εκπαιδευτών ενηλίκων
Ανθή Αγγελάκη & Ειρήνη Βογιατζάκη
Ανθή Αγγελάκη & Ειρήνη Βογιατζάκη
Αμφιθέατρο Μαράσλειου Διδασκαλείου ΔΕ
ΤΕΛΕΤΗ ΛΗΞΗΣ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
ΤΕΛΕΤΗ ΛΗΞΗΣ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.