Συνάδελφοι –ισσες,
Κάθε χρόνο μετά κατά τις πρώτες μέρες λειτουργίας του
σχολείου κινητοποιούμαστε, γιατί
ανιχνεύουμε δυσκολίες σε παιδιά και προσπαθούμε να ενημερώσουμε τους γονείς
για το είδος και το βαθμό των δυσκολιών των παιδιών αυτών , καθώς και
για την παραπομπή του σε ανάλογη διαγνωστική μονάδα.
Κάθε χρόνο γινόμαστε μάρτυρες των γονιών που
απελπισμένα ψάχνουν το κατάλληλο
περιβάλλον μάθησης για το παιδί τους (τμήμα ένταξης ή ειδικό σχολείο )και που
δε βρίσκουν θέση ή εγγράφονται σε πληθωρικά τμήματα ένταξης.
Συνάδελφοι δεδομένου
ότι:
• Στα
νηπιαγωγεία υπάρχει μεγάλος αριθμός μαθητών που χρειάζεται υποστήριξη αλλά
μέχρι να αξιολογηθούν από δημόσιο φορέα ώστε να πάρουν τη διάγνωση που
χρειάζεται για το τμήμα ένταξης, έχει χαθεί τουλάχιστον η μισή χρονιά και
πολλές φορές ολόκληρη η χρονιά, με αποτέλεσμα να είναι πολύ δύσκολο σε εκείνη
τη φάση να μετεγγραφούν σε άλλο νηπιαγωγείο (για παιδαγωγικούς και ψυχολογικούς
λόγους).
• Οι τρεις
(3) γνωματεύσεις που απαιτούνται για την ίδρυση του ΤΕ σε ένα νηπιαγωγείο
αφορούν τις περισσότερες φορές σε μαθητές που δε θα φοιτήσουν στο νηπιαγωγείο
την επόμενη χρονιά καθώς θα έχουν πάει στο δημοτικό σχολείο ενώ κάποιο άλλο
νηπιαγωγείο που ελλείψει διαγνώσεων δε θα έχει ιδρύσει Τ.Ε, ενδέχεται να
χρειάζεται εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής
και κυρίως επειδή
• Η
προσχολική ηλικία αποτελεί την πιο κρίσιμη περίοδο για την ανίχνευση των
ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και την πρόληψη πιο σοβαρών μελλοντικών
δυσκολιών αλλά και γιατί η εκπαίδευση για όλα τα παιδιά με αναπηρίες και
ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι υποχρεωτική.
• Ως
εκπαιδευτικοί οφείλουμε να στηρίξουμε την ουσιαστική ένταξη των ατόμων με
ειδικές ανάγκες στο εκπαιδευτικό περιβάλλον αλλά και στην κοινωνία όπως επίσης να συνεισφέρουμε στη διασφάλιση
της ισότητας των ευκαιριών για μάθηση για ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ.
• Η εκπαίδευση
πρέπει να παρέχεται σε ένα σχολείο για όλους και στα ειδικά σχολεία μόνο για
όσους μαθητές αντιμετωπίζουν σοβαρές αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές
ανάγκες.
ΖΗΤΑΜΕ
από τη ΔΟΕ και τους
Συλλόγους να απαιτήσουν τη
δημιουργία τμημάτων ένταξης σε κάθε νηπιαγωγείο και τη στελέχωσή τους με μόνιμο
εκπαιδευτικό προσωπικό, σύμφωνα με
τις θέσεις που διατυπώθηκαν στην
1η και 2η Πανελλαδική Συνάντηση Νηπιαγωγών
αλλά και σύμφωνα με την ομόφωνη σχεδόν απόφαση του Συνεδρίου της 86ης Γ.
Συνέλευσης Αντιπροσώπων της ΔΟΕ .
ΚΑΛΟΥΜΕ
τους/τις νηπιαγωγούς να αποστείλουν άμεσα αίτημα για
δημιουργία τμήματος ένταξης μαζί με
αντίγραφο πρακτικού συλλόγου διδασκόντων
αναφέροντας την αναγκαιότητα ίδρυσής του, άσχετα από τον αριθμό των
γνωματεύσεων, διότι, ως δομή πρώτης υποδοχής των παιδιών στην
υποχρεωτική εκπαίδευση, δε μπορούμε να γνωρίζουμε τον ακριβή αριθμό των παιδιών
που χρειάζονται εκπαιδευτική υποστήριξη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.