Τρίτη 9 Απριλίου 2019

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ Π.Ε_Δήλωση εκπροσώπων για συνεδρίαση ΔΣ ΔΟΕ 9-4

Να αποσυρθεί τώρα το αντιεκπαιδευτικό σχέδιο νόμου για το Λύκειο
Με πανεκπαιδευτικό μέτωπο μπορούμε να νικήσουμε!
Καλούμε όλους του Συλλόγους Π.Ε. να κηρύξουν στάσεις εργασίας για την Παρασκευή 12/4
Όλοι – όλες στην κινητοποίηση την Παρασκευή 12/4 και στα συλλαλητήρια
Στο ΔΣ της ΔΟΕ που συνεδρίασε την Τρίτη 9/4, οι Παρεμβάσεις θέσαμε ως άμεσο ζήτημα τη συμμετοχή στις κινητοποιήσεις της ΟΛΜΕ, με πρόταση για κήρυξη 24ωρης απεργίας την Παρασκευή 12/9 και κάλεσμα στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στις 12μμ στα Προπύλαια. Όπως ήταν αναμενόμενο οι δυνάμεις του κυβερνητικού-εργοδοτικού συνδικαλισμού, ΔΑΚΕ-ΔΗΣΥ-ΕΡΑ/ΑΕΚΚΕ, αρνήθηκαν τη συμμετοχή στην απεργιακή κινητοποίηση, υποστηρίζοντας ότι η ΟΛΜΕ στην επίσημη ανακοίνωσή της δεν καλεί τη ΔΟΕ σε κοινή δράση (!!!) και από την άλλη, ερμηνεύοντας τις «διαθέσεις του κόσμου της βάσης», εκτιμούν ότι δεν υπάρχει καμιά διάθεση για κινητοποιήσεις!

Κι όμως την ίδια στιγμή, το σύνολο των ζητημάτων που αφορούν την πρωτοβάθμια εκπαίδευση παραμένουν ανοιχτά και ενώ η κυβέρνηση προωθεί συνεχώς τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές της:
·           Από τη μάχη για την κατάργηση του νόμου για το προσοντολόγιο και τους μόνιμους διορισμούς όλων των αναπληρωτών με βάση αποκλειστικά το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία.
·           Την άμεση καθολική εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης σε όλη την επικράτεια
·           Τις σαρωτικές αλλαγές που προωθούνται στην ειδική αγωγή, από τις ομάδες εκπαιδευτικής υποστήριξης και την αναδίπλωση του υπουργείου με την προσωρινή αναστολή τους κάτω από την πίεση του κινήματος, μέχρι την τροποποίηση του καθηκοντολογίου της ειδικής αγωγής.
·           Την προώθηση με επιθετικό τρόπο των αντιδραστικών τομών του ν.4547/18 για την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων και τις «επιμορφώσεις» διαμόρφωσης κουλτούρας αποδοχής των αντιεκπαιδευτικών μέτρων.
·           Μέχρι τη διεκδίκηση των ίσων εργασιακών-ασφαλιστικών-συνδικαλιστικών δικαιωμάτων των αναπληρωτών
Το υπουργείο παιδείας πιστό στις δεσμεύσεις του σε ΕΕ-ΟΟΣΑ συνεχίζει την επίθεση του στο δημόσιο σχολείο, τους εκπαιδευτικούς και τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών. Οι αντιδραστικές αντιεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις χτυπούν το σύνολο των βαθμίδων και απαιτούν ενιαία απάντηση. Στο στόχαστρο αυτή τη φορά το Λύκειο και οι μαθητές της β/βάθμιας εκπαίδευσης, αφού με το ν/σ που προωθείται για το «Νέο Λύκειο» και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, επιδιώκουν να διαμορφώσουν ένα ακόμη περισσότερο ταξικό σχολείο πολλαπλών φραγμών και αποκλεισμών.
Συγκεκριμένα:
·           Η 12χρονη εκπαίδευση γίνεται 11χρονη, αφού η Γ΄ Λυκείου μετατρέπεται σε φροντιστηριακή τάξη, «προπαρασκευαστική» για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μοναδικά μαθήματα γενικής παιδείας της Γ΄ Λυκείου παραμένουν μόνο η Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, τα Θρησκευτικά και η Φυσική Αγωγή, ενώ  αυξάνει η ύλη των μαθημάτων Προσανατολισμού, πράγμα που στερεί τα παιδιά από την παροχή των απαραίτητων επιστημονικών γνώσεων αλλά και καθιστά δύσκολη την παρακολούθηση τους από όλα.
·           Καθιερώνονται νέες διπλές ασφυκτικές πανελλαδικού τύποι εξετάσεις για την απόκτηση απολυτηρίου και εισόδου στην Γ΄βάθμια εκπαίδευση για όσα παιδιά αντέξουν τον ανταγωνισμό, την εξαντλητική προετοιμασία και τα τεράστια οικονομικά βάρη που προϋποθέτει η επιτυχία στις εξετάσεις. Οι νέοι εξεταστικοί φραγμοί και ο εντεινόμενος ανταγωνισμός θα οδηγήσουν στη νέα γιγάντωση των φροντιστηρίων και της παραπαιδείας.
·           Διαμορφώνεται η βάση για την υποβάθμιση του απολυτηρίου των ΕΠΑΛ, αφού προπαγανδίζεται ότι το απολυτήριο του Γενικού Λυκείου αποκτά  «τη σοβαρότητα που του αξίζει» ώστε με αυτό «να αναζητήσουν μια θέση στο Δημόσιο ή και στον ιδιωτικό τομέα».
·           Ο χωρισμός των πανεπιστημιακών τμημάτων ουσιαστικά «σε χαμηλής και υψηλής ζήτησης», όχι μόνο αντίκειται σε όποια μορφωτική διάσταση αλλά γίνεται με αγοραίους όρους προσφοράς και ζήτησης.
·           Ο ρόλος των εκπαιδευτικών μέσα σε αυτό το τοπίο θα επιδεινωθεί και στο διδακτικό και στο εργασιακό επίπεδο.

Με πανεκπαιδευτικό μέτωπο και συντονισμό να απαντήσουμε μαζικά, συλλογικά και αποφασισμένα στη προσπάθεια διάλυσης του δημόσιου σχολείου και των ζωών μας, ενάντια στη λογική της ήττας και του συμβιβασμού! Να βάλουμε τέλος στην ανθρωποφαγία και τον ανταγωνισμό, να προτάξουμε τη συλλογική δράση και συμμετοχή!
.

Απαιτούμε:

     Να αποσυρθεί τώρα το αντιεκπαιδευτικό σχέδιο νόμου για το Λύκειο.
     Μαζικούς μόνιμους διορισμούς όλων των αναπληρωτών ΤΩΡΑ με βάση αποκλειστικά το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία, καμιά απόλυση αναπληρωτή. Κατάργηση του νόμου 4589/2019 για το προσοντολόγιο. Άμεση προκήρυξη για την επικαιροποίηση των πινάκων γενικής και ειδικής αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία.
     20 μαθητές ανά τμήμα - 15 για την Α΄-Β΄ και το νηπιαγωγείο.
         Άμεση καθολική εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης
     Όχι στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση, κατάργηση του ν.4547.
     Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις, επαναφορά του 13ου-14ου μισθού και απόδοση των αναδρομικών, να γίνουν δεκτά τα αιτήματα για τους πρώην διαθέσιμους. Σύνταξη στα 30 χρόνια, όχι στις περικοπές στους συνταξιούχους μετά το 2016.
     Όλα τα προσφυγόπουλα στην πρωινή ζώνη των σχολείων.
     Ενιαίο δωδεκάχρονο, δημόσιο και δωρεάν σχολείο.
·           Δημόσια, δωρεάν ειδική αγωγή και εκπαίδευση.

Οι εκπαιδευτικοί να πάρουμε την υπόθεση του αγώνα στα χέρια μας!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.