Η Εκπαιδευτική Λέσχη καταδικάζει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο το γεγονός της κατάθεσης αγωγής από το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων Βαθέος σε βάρος δασκάλας μέλους του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου που είχε στοχοποιηθεί επειδή υπερασπίστηκε έμπρακτα τις θέσεις του Συλλόγου, της Ομοσπονδίας και του κλάδου συνολικά για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων. Δηλώνουμε την αμέριστη συμπαράσταση μας στη συνάδελφο. Δημοσιεύουμε εδώ το κείμενο της Εκπαιδευτικής Λέσχης που δημοσιεύτηκε στο τελευταίο τεύχος του περιοδικού σχετικά με τα γεγονότα στη Σάμο.
«Ο ιστορικός χρόνος δεν είναι γραμμικός. Σχίζεται και συστρέφεται, εκθέτοντας έναν λόγο πολυσχιδή και σπειροειδή. Σε εποχές κρίσης ο χρόνος συμπυκνώνεται, οι διαδρομές συμπίπτουν και οι τρέχουσες κανονικότητες αναιρούνται. Ανακαλούνται από την ιστορική μνήμη σχέσεις προ πολλού ξεχασμένες και εισβάλλουν στην ιστορική συνείδηση σχέσεις προ πολλού́ εξοστρακισμένες.
Η κοινωνία ανασυντάσσεται από τη συνολική ιστορική της ύλη και όχι απ’ την ύλη της ημερολογιακά προηγούμενης περιόδου.
…
Το σημαντικό στην ιστορική ολοκλήρωση των αρχών δεν βρίσκεται στη συνέπεια των φαινομένων προς αυτές αλλά στον εσωτερικό τους διχασμό —στην εγγενή τους ένταση και στη ρήξη που εκλύει η ολοκλήρωσή́ τους. Εξ ου και η σημασία της επαγρύπνησης στις εκφάνσεις του ιστορικού χρόνου που τονίστηκε πιο πάνω. Η κρίση εμφανίζει πλήθος εντάσεις και ρήξεις. Δεν είναι εύκολο, και πολλές φορές δεν είναι καν δυνατό, να διακρίνει κανείς αυτές που δημιουργούν το σχήμα της νέας κοινωνίας απ’ αυτές που ορίζουν την κρίση και, άρα, θα εκλείψουν μαζί της. Η αναθεώρηση του πολιτειακού ελέγχου της αγοράς, η εισβολή της αγοράς στις πολιτειακές λειτουργίες και η προϊούσα ενοποίηση των αγορών θεμελιώνει την κρατική και πολιτισμική στην αγοραία οικουμενικότητα. Τρεις κύκλοι παγκοσμίων συρράξεων ανέδειξαν —επιτέλους— τον ηγεμόνα. Τα επαρχιακά κράτη δηλώνουν υποταγή ή ανοχή. Ένας στρατός για μία αγορά. Δεν είμαστε, όμως, μπροστά σε μια οικουμενική κοινωνία. Ο θρησκευτικός ζήλος, ο εθνικισμός, ο τοπικισμός και ο ρατσισμός είναι σε έξαρση. Η κατεστραμμένη επικοινωνία ανορθώνεται από τους αρχαιότερους ιστορικούς της τύπους. Ο αγοραίος οικουμενικός πολιτισμός δεν είναι παρά ο χιτώνας της σπαρασσόμενης ιστορικής παιδείας —ένας χιτώνας ποτισμένος με το αίμα του Νέσσου».
(Δημήτρης Κωτσάκης, Για τη Δημόσια Παιδεία)
Άλλοτε με απροκάλυπτα ρατσιστικές κραυγές, άλλοτε με φαιδρά «υγειονομικά» ή και «παιδαγωγικά» προσχήματα, άλλοτε με ψευδείς «πληροφορίες», άλλοτε με μια ρητορική με πυρήνα το «Αφού όλοι θέλουμε να φύγουν, κι αυτοί θέλουν να φύγουν, τι να κάνουν στα σχολεία τα προσφυγόπουλα;» οι αντιδράσεις στην ένταξη των παιδιών προσφύγων και μεταναστών κλιμακώθηκαν το τελευταίο τρίμηνο στη Σάμο, ένα νησί στο οποίο είχε εμφανιστεί ένα αξιοσημείωτο κύμα αλληλεγγύης στην κορύφωση της προσφυγικής κρίσης.
Τάξεις Υποδοχής I στα σχολεία Σάμου
Δημοτικά: 1ο και 2ο από πέρσι,
Γυμνάσια: 1ο και 2ο από πέρσι,
Εσπερινό ΕΠΑΛ από πέρσι,
Ημερήσιο ΕΠΑΛ από φέτος
ΔΥΕΠ στα σχολεία Σάμου:
Νηπιαγωγείο (εντός ΚΥΤ) από πέρσι
Δημοτικά: 3ο και Βαθέος από φέτος,
1ο Γυμνάσιο από φέτος.
Ομόφωνες αποφάσεις ΓΣ Συλλόγου Δ&Ν Σάμου:
1η και 2η Τακτική ΓΣ 2016-2017
(20 Δεκεμβρίου 2016 και 30 Μαΐου 2017)
Πρόσφατη επικαιροποίηση: 20 Οκτωβρίου 2018
16 Σεπτεμβρίου 2018: Γενική Συνέλευση Συλλόγου Γ&Κ Δημοτικού Σχολείου Βαθέος.
3 Οκτωβρίου 2018: Επιστολή του Συλλόγου Γ&Κ Δ.Σ. Βαθέος προς Μητρόπολη, Περιφέρεια κλπ.
20 Οκτωβρίου 2018: Επικαιροποίηση της απόφασης του Συλλόγου Δ&Ν Σάμου για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων.
28 Ιανουαρίου 2019: Σύσκεψη («Γενική Συνέλευση») Συλλόγων Γονέων που έγινε μετά από κάλεσμα των Συλλόγων Γονέων του 3ου Δ.Σ. Σάμου και του Δ.Σ. Βαθέος για «να συζητηθούν μέτρα και κινήσεις εναντίον της επιβολής της εκπαίδευσης προσφυγόπουλων εντός των σχολικών μονάδων της πόλης Σάμου, που μελλοντικά δύναται να επεκταθεί σε όλες τις σχολικές μονάδες του νησιού λόγω των συνεχιζόμενων αυξητικών ροών των προσφύγων». Ο εκπαιδευτικός Φώτης Μαντζώρος, εκπρόσωπος των Παρεμβάσεων στο Γενικό Συμβούλιο της ΑΔΕΔΥ, μέλος της Εκτελεστικής Γραμματείας του Νομαρχιακού Τμήματος Σάμου της ΑΔΕΔΥ και μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου, καθώς και αρκετοί ακόμη συνάδελφοι από την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, βρέθηκαν στη σύσκεψη για να παρουσιάσουν τις θέσεις του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών και της ΕΛΜΕ για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων.
Ο συνάδελφος ζήτησε και πήρε το λόγο από το προεδρείο της σύσκεψης για να αναγνώσει τη θέση του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου (ομόφωνη απόφαση Τακτικής Γενικής Συνέλευσης, επικαιροποιημένη κατά πλειοψηφία από το Δ.Σ.) σχετικά με την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων. Οι ενορχηστρωμένες λεκτικές επιθέσεις κλιμακώθηκαν σε βίαιη αφαίρεση του λόγου μόλις ο συνάδελφος διάβασε τον τίτλο του κειμένου: «Μόρφωση για όλα τα παιδιά».
Στο εσωτερικό του εκπαιδευτικού και συνδικαλιστικού κινήματος φάνηκαν τις επόμενες μέρες δύο στάσεις:
Μια στάση «ίσων αποστάσεων» ανάμεσα σε όσες και όσους υλοποιούν και υπερασπίζονται τις θέσεις του πρωτοβάθμιου σωματείου, αλλά και του κλάδου, και, όσους ανέχονται ή και ενορχηστρώνουν μισαλλόδοξες και ξενοφοβικές στάσεις και πρακτικές με το να «εκφράζεται η αντίθεση σε όσα διαδραματίστηκαν στο κτίριο της Περιφερειακής Ενότητας Σάμου» ή, ακόμα χειρότερα, να αποδίδεται «η ένταση» στην, με φυσική παρουσία, υπεράσπιση των (ομόφωνων μάλιστα) αποφάσεων Γενικών Συνελεύσεων. Μια στάση που αντιμετωπίζει τις θέσεις των σωματείων και του κλάδου ως χαρτιά στα συρτάρια του συνδικάτου που μας βγάζουν κι από μια υποχρέωση βρε αδερφέ.
Τουλάχιστον απαράδεκτη η στάση της πλειοψηφίας του Δ.Σ. του Συλλόγου Δ&Ν Σάμου, που επέλεξε το ρόλο του Πόντιου Πιλάτου, κάνοντας πλάτες στο ρεύμα του ρατσισμού και της ξενοφοβίας.
Και μια στάση απερίφραστης και καθαρής καταγγελίας της βίαιης προσπάθειας φίμωσης της φωνής του εκπαιδευτικού κινήματος, αλλά και αμέριστης στήριξης όλων όσων έμπρακτα αποδεικνύουν εδώ και πολλά χρόνια την αταλάντευτη δέσμευσή τους στον αγώνα για τη μόρφωση ΟΛΩΝ των παιδιών: Άμεση αντίδραση της ΕΛΜΕ Σάμου και του Ν.Τ. ΑΔΕΔΥ Σάμου, ανταπόκριση της Ε.Ε. της ΑΔΕΔΥ, αρχίζει άμεσα ένα κύμα από ψηφίσματα καταγγελίας και συμπαράστασης από 44 πρωτοβάθμια σωματεία (32 ΣΕΠΕ, 11 ΕΛΜΕ).
Προβληματισμό προκαλεί η καθυστέρηση οχτώ (8) ημερών στην έκδοση ψηφίσματος του ΔΣ της ΔΟΕ, που τελικά βγαίνει στις 5 Φεβρουαρίου.
30 Ιανουαρίου: Συνεδρίαση Δ.Σ. Συλλόγου Δ&Ν Σάμου: Η όλη στάση της πλειοψηφίας στη συνεδρίαση του Δ.Σ. της 30ης Ιανουαρίου υλοποιούσε μια στάση«ίσων αποστάσεων» ανάμεσα σε όσες και όσους υλοποιούν και υπερασπίζονται τις θέσεις του πρωτοβάθμιου σωματείου, αλλά και του κλάδου, και όσους ανέχονται ή και ενορχηστρώνουν μισαλλόδοξες και ξενοφοβικές στάσεις και πρακτικές. Από κει και πέρα, υπήρξε μια γρήγορη διολίσθηση σε μια καταδίκη οποιασδήποτε διαφορετικής φωνής ως λίγο-πολύ «προδοτικής» έναντι του «κοινού σκοπού» (ποιος είναι άραγε αυτός;).
6 Φεβρουαρίου: Καλωσόρισμα των 12 προσφυγόπουλων στο 3ο Δ.Σ. Σάμου (από Αφγανιστάν-Ιράκ-Συρία) από το Σύλλογο Δ&Ν και την ΕΛΜΕ Σάμου και αλληλέγγυους.
7 Φεβρουαρίου: Πανσαμιακή απεργία από ένα μέτωπο με τη συμμετοχή ετερόκλητων δυνάμεων, από το Εργατικό Κέντρο μέχρι εργοδοτικούς φορείς, τη Μητρόπολη, την Περιφέρεια και το Δήμο, με εντελώς διαφορετικές ατζέντες (από την αλληλεγγύη έως το «να φύγουν από δω, να παν αλλού» και το «να λέμε όχι σε κινήσεις που οδηγούν σε μόνιμη παραμονή. Και ποιες είναι αυτές οι κινήσεις; Να πάρουν παιδεία εδώ στη Σάμο… δεν θα το δεχτούμε») να στεγάζονται στην ομπρέλα του κεντρικού αιτήματος «να κλείσει το hotspot-να απεγκλωβιστούν οι πρόσφυγες από το νησί και τη χώρα». Ο στόχος να κλείσει το hotspot στη Σάμο και μην βρίσκονται πρόσφυγες στην Σάμο (αντί για το στόχο να κλείσουν όλα τα στρατόπεδα και να μη διαμένουν σε άθλιες συνθήκες όπως αυτές που υπάρχουν στο hotspot, με πλήρη ευθύνη της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ), ανοίγει αντικειμενικά το δρόμο για την νομιμοποίηση σε ευρύτερα ακροατήρια του ρατσιστικού μίσους και της καλυμμένης ακροδεξιάς ρητορικής περί εθνικών κινδύνων και ενότητας. Δυσάρεστη έκπληξη αποτελεί η αντιφατική στάση του ΠΑΜΕ το οποίο από τη μία πλευρά υπερασπίζεται τα μορφωτικά δικαιώματα των προσφυγόπουλων και καταδικάζει τις επιθέσεις σε βάρος των εκπαιδευτικών και από την άλλη πρωτοστατεί στη συγκρότηση του «εθνικού» μετώπου σε συνεργασία με τους φορείς της εργοδοσίας και του τοπικού κράτους. Μεγάλη συμμετοχή στη συγκέντρωση, κλειστά μαγαζιά στην πόλη της Σάμου, όμως η απεργία είχε εξαιρετικά μικρή απήχηση στον κόσμο της εκπαίδευσης (μονοψήφια ποσοστά συμμετοχής και στις δυο βαθμίδες). Σε καμία ομιλία δεν ακούστηκε το παραμικρό για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων και την ένταξή τους στα σχολεία.
8 Φεβρουαρίου: Πανελλαδική σύσκεψη αιρετών, όπου και γίνεται αναφορά στο ζήτημα.
10-19 Φεβρουαρίου: Γενικές Συνελεύσεις Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων.
19 Φεβρουαρίου: Συνεδρίαση Δ.Σ. Συλλόγου Δ&Ν Σάμου (και ομόφωνη απόφαση για κάλεσμα προς το Δ.Σ. της ΔΟΕ να επισκεφτεί τη Σάμο).
Απτό δείγμα γραφής του τι σημαίνουν τα περί «ενωτικής διάθεσης» στην αντιμετώπιση της διαφωνίας έδειξε ο επικεφαλής της «Ενωτικής»-που-δεν-είναι-ΔΑΚΕ και Πρόεδρος του Συλλόγου καθώς προχώρησε από τα λόγια στα έργα όταν εκφράστηκε διαφωνία με το σχέδιο ανακοίνωσης που κατέθεσε και το οποίο ξεκινάει με τη φράση «μη διχάζετε την τοπική κοινωνία και μη δημιουργείτε αντιθέσεις», το οποίο πολύ γρήγορα μεταφράστηκε, για όποιον τυχόν δεν κατάλαβε, σε «κάτσε κάτω ρε» και σπρωξίδια. Ενδιαφέρον έχει ότι αυτή ήταν η αντίδραση στην επισήμανση ότι το πνεύμα των ανακοινώσεων που εκδίδει η πλειοψηφία του Δ.Σ. του Συλλόγου για το θέμα μπορεί να εκληφθεί από κάποιους, όχι και τόσο φωτεινούς κύκλους, ότι ανέχεται τις εκδηλώσεις βίας σε μέλη του Συλλόγου που δεν χωρούν στα «ενωτικά» πλαίσια.
19 Φεβρουαρίου: Εμφάνιση του κειμένου των «12» και της «Συντονιστικής Επιτροπής» των ΣΓ&Κ.
26 Φεβρουαρίου: Επίθεση σε συναδέλφους στο Δημοτικό Σχολείο Βαθέος από γονείς.
5 Μαρτίου: Καλωσόρισμα 14 προσφυγόπουλων (από Αφγανιστάν και Παλαιστίνη) στο Δημοτικό Σχ. Βαθέος: έγινε με πολλά «ναι μεν, αλλά» και εκκωφαντική απουσία της πλειοψηφίας του Δ.Σ. του Συλλόγου Δ&Ν Σάμου και με άρνηση κήρυξης διευκολυντικής στάσης εργασίας που θα επέτρεπε την παρουσία όλων των συναδέλφων που θα ήθελαν να παρίστανται. Η ΕΛΜΕ Σάμου και πάλι παρούσα.
5-8 Μαρτίου: Αποχή από τα μαθήματα των μαθητών στο Δημ. Σχ. Βαθέος.
7 Μαρτίου: Διαμαρτυρία Συλλόγων Γ&Κ στη ΔιΠΕ Σάμου.
9 Μαρτίου: Μηνυτήρια αναφορά στο τμήμα αντιμετώπισης ρατσιστικής βίας κατέθεσε το Παρατηρητήριο Συμφωνιών του Ελσίνκι «για τις ρατσιστικές αντιδράσεις στη φοίτηση παιδιών προσφύγων στα δημοτικά σχολεία της Σάμου με αποκορύφωμα την αποχή διαρκείας των Ελλήνων μαθητών στο Δημοτικό Σχολείο Βαθέος Σάμου».
12 Μαρτίου: Συνέχιση της αποχής στο Δημ. Σχολείο Βαθέος.
13 Μαρτίου: Αποστολή (με σχεδόν 1 μήνα καθυστέρηση) του καλέσματος του Συλλόγου Δ & Ν Σάμου στη ΔΟΕ.
13 Μαρτίου: Δημόσια έκκληση του Περιφερειακού Δ/ντή Εκπ/σης Βορείου Αιγαίου, Αριστείδη Καλάργαλη που απευθύνεται προς τον Μητροπολίτη, τον Αντιπεριφερειάρχη και τον Δήμαρχο Σάμου και τους ζητά την δημόσια παρέμβασή τους υπέρ της εκπαίδευσης των παιδιών προσφύγων. Παράλληλα, επίσκεψή του στην Εισαγγελία Σάμου για το θέμα της αποχής.
13-14 Μαρτίου: Απόπειρα γενίκευσης της αποχής.
15 Μαρτίου: Στην Εισαγγελέα Σάμου οι Πρόεδροι των Δ.Σ. των «12» ΣΓ&Κ και οι Διευθυντές των αντίστοιχων σχολικών μονάδων, η οποία τους ενημέρωσε για τις επιπτώσεις που ορίζει ο νόμος στις περιπτώσεις μη τήρησης της υποχρεωτικής φοίτησης των παιδιών.
15 Μαρτίου: Επιστολή της Μητρόπολης προς τον ΠΔΕ Βορείου Αιγαίου, όπου υιοθετεί τις θέσεις του «Συντονιστικού».
16 Μαρτίου: Συνέχιση της αποχής στο Δ.Σ. Βαθέος.
18 Μαρτίου: Γ.Σ. σε άλλους ΣΓ&Κ, νέα απόπειρα γενίκευσης της αποχής.
18 Μαρτίου: Παρέμβαση του Συνηγόρου του Πολίτη για το θέμα.
19 Μαρτίου: Το Γενικό Συμβούλιο της ΑΔΕΔΥ ομόφωναυιοθετεί, μετά από εισήγηση του Γενικού Συμβούλου Φώτη Μαντζώρου, το ψήφισμα της ΕΕ της 30ης Ιανουαρίου με την προσθήκη της απόφασης για επίσκεψη διαπαραταξιακής αντιπροσωπείας στο νησί με ρητά διατυπωμένο στόχο την «στήριξη με κάθε τρόπο των αγώνα των εκπαιδευτικών και των σωματείων για πλήρη και ομαλή ένταξη των προσφυγόπουλων στα σχολεία».
20 Μαρτίου: Παράσταση διαμαρτυρίας Συλλόγων Γονέων στη ΔιΠΕ Σάμου με αποχή.
20 Μαρτίου: Στο Δημοτικό Συμβούλιο Σάμου υπερψηφίζεται με 18 ψήφους η πρόταση «Με τις συγκεκριμένες συνθήκες του ΚΥΤ δεν μπορούν να λειτουργήσουν οι ΔΥΕΠ εντός των σχολικών μονάδων. Συνεπώς διεκδικούμε μια διαφορετική εκπαιδευτική δομή, παράρτημα των σχολικών μονάδων εκτός του ΚΥΤ σε κτήριο πρόσφορο για αυτή τη λειτουργία η εντός του ΚΥΤ και ζητάμε διάλογο με τους αρμοδίους φορείς και υπουργεία. Μέχρι την επίλυση του θέματος και την βελτίωση των συνθηκών του ΚΥΤ να ανασταλεί η υπάρχουσα λειτουργία των ΔΥΕΠ», έναντι 8 ψήφων που πήρε η πρόταση «Το δικαίωμα όλων των παιδιών (ανεξάρτητα από καταγωγή, θρησκεία, συνθήκες που ζουν) στην εγγραφή τους στα δημόσια σχολεία, με προϋπόθεση τα πιστοποιητικά υγείας και εμβολιασμού, είναι αναφαίρετο και δεδομένο. Για τα σοβαρά και συσσωρευμένα προβλήματα στα σχολεία, τις άθλιες συνθήκες που επικρατούν στο ΚΥΤ Σάμου με ευθύνη της κυβέρνησης, δεσμευόμαστε ότι θα διεκδικήσουμε τη λύση τους μαζί με τους γονείς. Για τα προβλήματα αρμοδιότητας του δήμου πρέπει να προωθηθεί άμεσα η επίλυσή τους. Γενικότερα διεκδικούμε: Να κλείσουν τώρα όλα τα hot spot στα νησιά. Να μη γίνει νέο κολαστήριο – φυλακή στη Σάμο. Να μεταφερθούν οι υπηρεσίες ασύλου στην ηπειρωτική χώρα και να δίνονται γρήγορα ταξιδιωτικά έγγραφα για τις χώρες τελικού προορισμού τους».
20 Μαρτίου: Παρέμβαση της εισαγγελέως του Αρείου Πάγου, Ξένης Δημητρίου, με παραγγελία στην προϊσταμένη της Εισαγγελίας Σάμου διενέργειας ποινικής προκαταρκτικής εξέτασης, στο πλαίσιο της οποίας θα πρέπει να ερευνηθεί αν στην υπόθεση έχουν ενδεχομένως εφαρμογή διατάξεις του νόμου κατά των εγκλημάτων με ρατσιστικά κίνητρα.
21 Μαρτίου: Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Δ & Ν Σάμου στο Δημ. Σχ. Βαθέος μετά από αλλεπάλληλες αρνήσεις της πλειοψηφίας του Δ.Σ. Κατατέθηκε πρόταση για κείμενο στήριξης στις συναδέλφους που δέχτηκαν επίθεση από ομάδα γονέων: «Το Δ.Σ. του Συλλόγου Δ&Ν Σάμου καταδικάζει απερίφραστα κάθε επιθετική συμπεριφορά απέναντι στις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους που έμπρακτα υπερασπίζονται τις θέσεις του κλάδου με κάθε τρόπο και κάθε προσπάθεια τρομοκράτησής τους. Ακόμη περισσότερο θεωρεί αδιανόητη και καταγγέλλει χωρίς περιστροφές κάθε προσπάθεια «παρέμβασης» στο παιδαγωγικό έργο συναδέλφων και στοχοποίησής τους γιατί επιτελούν το λειτούργημα του δασκάλου». Δεν μπήκε καν σε ψηφοφορία με ευθύνη της πλειοψηφίας του Δ.Σ.
23 Μαρτίου: Απόφαση της Γ.Σ. του Συλλόγου Γ&Κ Δημ. Σχ. Βαθέος για 20ήμερη «αναστολή» της αποχής από το πρωινό πρόγραμμα και συνέχιση της αποχής από το ολοήμερο.
27 Μαρτίου: Καλωσόρισμα των προσφυγόπουλων στη ΔΥΕΠ του 1ου Γυμνασίου Σάμου.
29 Μαρτίου: Το Περιφερειακό Συμβούλιο Βορείου Αιγαίου αποφασίζει κατά πλειοψηφία (με εισήγηση του Αντιπεριφερειάρχη Σάμου Ν. Κατρακάζου) να ζητήσει από την κυβέρνηση «τη δημιουργία σύγχρονου εκπαιδευτικού χώρου, ως παράρτημα όμορης σχολικής μονάδας (εντός χώρου ΚΥΤ) για όσο χρονικό διάστημα παραμείνουν τα παιδιά στο νησί».
31 Μαρτίου: Νέα «Γ.Σ.» γονέων με το ίδιο πλαίσιο. «Επίσημη» εμφάνιση της «άλλης άποψης», ομάδας γονέων που καλωσορίζει τα προσφυγόπουλα στα σχολεία.
1 & 2 Απριλίου: Επίσκεψη ΔΟΕ-ΑΔΕΔΥ στη Σάμο. Το Δ.Σ. της ΔΟΕ και διαπαραταξιακή αντιπροσωπεία της ΑΔΕΔΥ επισκέφτηκαν, μαζί με το ΔΣ του Συλλόγου Δ&Ν Σάμου το ΚΥΤ, τα σχολεία που λειτουργούν δομές εκπαίδευσης προσφυγόπουλων (Τ.Υ. και ΔΥΕΠ), έκαναν ευρεία σύσκεψη με το Δ.Σ. του Συλλόγου, τους συναδέλφους που διδάσκουν σε ΔΥΕΠ, εκπροσώπους γονέων, γονείς, τη ΔιΠΕ, την ΕΛΜΕ, τις Συντονίστριες Εκπαίδευσης Προσφύγων, τον εκπρόσωπο του ΕΟΔΥ στο νησί, το Εργατικό Κέντρο και άλλους φορείς τους νησιού και παρευρέθηκαν σε Γ.Σ. του Συλλόγου. Τρία κυρίως ήταν τα θετικά της διήμερης επίσκεψης. Πρώτο: Έγινε σαφές προς όλες τις κατευθύνσεις ότι όσοι και όσες αντιστέκονται στο αντιπροσφυγικό κλίμα δεν είναι ούτε μόνοι, ούτε κάποιοι «παλαβοί δάσκαλοι» ή «πονηροί συνδικαλιστές», αλλά υπερασπίζονται και υλοποιούν τις θέσεις του εκπαιδευτικού κινήματος και του δημοσιοϋπαλληλικού συνολικά και όσοι είναι απέναντί τους είναι απέναντι στο εκπαιδευτικό και το δημοσιοϋπαλληλικό κίνημα. Δεύτερο: Αναδείχτηκε ότι, δυστυχώς, και μέσα στο συνδικαλιστικό κίνημα υπάρχουν πρακτικές ανοχής μισαλλόδοξων στάσεων. Τρίτο: Η Ομοσπονδία δεσμεύτηκε δημόσια να δώσει πλήρη νομική και οικονομική κάλυψη σε όποιον συνάδελφο χρειαστεί, σε περίπτωση που υπάρξουν αγωγές ή μηνύσεις εναντίον συναδέλφων που έχουν υπερασπιστεί έμπρακτα τις θέσεις του Κλάδου, όπως έχει επανειλημμένα απειληθεί.
8 Απριλίου: Συνάντηση των «13» με τους υποψήφιους δημάρχους Ανατολικής Σάμου. Οι 4 στους 6 υποψήφιους δημάρχους υιοθετούν θέσεις που είτε ταυτίζονται με το «Συντονιστικό», είτε υπερακοντίζουν, είτε «στρογγυλεύουν» σε «αναστολή λειτουργίας των ΔΥΕΠ». Οι μόνοι που τοποθετήθηκαν χωρίς «ναι μεν, αλλά» ήταν οι Ζάχαρης («η Σάμος αλλάΖΕΙ») και Τζίχας («Λαϊκή Συσπείρωση»).
10 Απριλίου: Η Συντονιστική Επιτροπή των «13» συναντιέται με τον Υπουργό Μεταναστευτικής Πολιτικής Βίτσα, ο οποίος βρίσκεται στη Σάμο.
11 Απριλίου: Η Πανσαμιακή Επιτροπή της 7 Φλεβάρη διοργανώνει πορεία διαμαρτυρίας προς το ξενοδοχείο όπου μένει ο Υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής. Αντιπροσωπεία της συναντιέται μαζί του.
4 & 15 Απριλίου: Ενημερωτικές συναντήσεις με γονείς για θέματα υγείας (με τον αντιπρόεδρο του ΕΟΔΥ -πρώην ΚΕΕΛΠΝΟ- Τερζίδη και τον εκπρόσωπο του ΕΟΔΥ στο νησί Λογοθέτη).
Αυτό το δύσκολο αλλά φωτεινό δρόμο ακολουθούν οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς που στάθηκαν και στέκονται με συνέπεια στο πλευρό των μορφωτικών δικαιωμάτων όλων των παιδιών, οι δασκάλες και οι δάσκαλοι που όρθωσαν το ανάστημά τους υπερασπίζοντας τα προσφυγόπουλα απέναντι στις φασιστικές συμμορίες της Χρυσής Αυγής στο Ικόνιο, το Πέραμα, το Κερατσίνι, τη Νίκαια και αλλού, οι συνάδελφοι και οι συναδέλφισσες που υποστηρίζουν αντιρατσιστικές πρακτικές και πρακτικές ένταξης μέσα στις σχολικές τάξεις, κάτω από τις ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες που διαμορφώνει η εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης και η απουσία υποδομών και σήμερα, οι εκπαιδευτικοί της Χίου λίγους μήνες πριν, και της Σάμου τώρα που τολμούν να ορθώνουν το λόγο και την πράξη τους απέναντι σε μισαλλόδοξες, ξενόφοβες και ρατσιστικές πρακτικές.
Το δύσκολο αλλά φωτεινό δρόμο της συνύπαρξης, της αλληλεγγύης, της συνεργασίας και της έμπρακτης (θεωρητικής και πρακτικής) αναζήτησης μιας εργατικής οικουμενικότητας και της έμπρακτης καθημερινής δημιουργίας και καλλιέργειας της γνώσης και του ήθους της, καλούμαστε να διερευνήσουμε οι άνθρωποι της δουλειάς που θέλουμε να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε για την ανθρώπινη χειραφέτηση, με κομβικό στόχο σ’ αυτήν την πορεία ένα σχολείο που να χωράει όλα τα παιδιά. Δεν έχουμε δικαίωμα στην ελπίδα, αν δεν τη δημιουργήσουμε. Η ιστορία δε μας επιφυλάσσει τίποτα, μας προσφέρει μόνο τη δυνατότητα.
Πηγή: https://www.e-lesxi.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.