Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2020

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ Π.Ε_Δήλωση εκπροσώπων για τη συνάντηση με τη Δημ. Αρχή Κεντρικής Κέρκυρας για την εφαρμογή της Δίχρονης


ανεξάρτητες  αυτόνομες  αγωνιστικές  ριζοσπαστικές
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.
www.paremvasis.gr ,                  paremvasisdoe@gmail.com
210 3242144                       15-02-2020

Δήλωση των εκπροσώπων των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ – ΚΙΝΗΣΕΩΝ – ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ Π. Ε. στο Δ.Σ. της ΔΟΕ Δημ. Πολυχρονιάδη (6974750410) και  Χρ. Παναγιώτου, αναπληρωτή εκπ/κού (6975308409)

Για τη συνάντηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με τη Δημοτική Αρχή του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας &Διαποντίων Νήσων για την εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής & Εκπαίδευσης από το σχολικό έτος 2020 – 2021

ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΔΙΧΡΟΝΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ & ΔΙΑΠΟΝΤΙΩΝ ΝΗΣΩΝ

ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗΣΗ Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας &Διαποντίων Νήσων

Την Τρίτη 11 – 2 – 2020  πραγματοποιήθηκε συνάντηση αντιπροσωπείας  του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με την Δήμαρχο Κεντρικής Κέρκυρας &Διαπόντιων Νήσων κα Υδραίου Μερόπη και την εντεταλμένη για θέματα Παιδείας Δημοτική Σύμβουλο κα Ζερβού Μαρία. Κύριο θέμα της συνάντησης αποτέλεσε η εφαρμογή της Δίχρονης
υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στον παραπάνω Δήμο το 2020 – 2021 και ο σχεδιασμός του σχετικά με την αντιμετώπιση των κτηριακών προβλημάτων που δυσχεραίνουν την εφαρμογή της.

Και στη συνάντηση με τη Δημοτική Αρχή του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας &Διαποντίων Νήσων, όπως και στις προηγούμενες συναντήσεις με άλλες Δημοτικές Αρχές Δήμων που απομένουν εκτός εφαρμογής Δίχρονης, η γενική εικόνα που βγαίνει από τις συναντήσεις είναι ότι οι Δημοτικές Αρχές εμφανίζονται εντελώς ανέτοιμες, συχνά χωρίς κανένα απολύτως σχεδιασμό, χωρίς καμία δέσμευση για την ανεύρεση κτηριακών υποδομών και χώρων για τη στέγαση όλων των προνηπίων και νηπίων και σε αρκετές περιπτώσεις χωρίς καμία πολιτική βούληση για την εφαρμογή της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής αγωγής & εκπαίδευσης από το σχολικό έτος 2020 – 2021.
Συγκεκριμένα από την συνάντηση με τη Δημοτική Αρχή του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας αλλά και από τις επαφές συναντήσεις του Δ. Σ. της Δ.Ο.Ε με τον Σύλλογο Εκπ/κών Π. Ε. Κέρκυρας, τον Περιφερειακό Δ/ντή Π.& Δ. Εκπ/σηςΙονίων Νήσων και τον Δ/ντή Π.Ε. Κέρκυρας αναδείχθηκε το έντονο και ζέον πρόβλημα της έλλειψης κτηριακών υποδομών στο αστικό συγκρότημα της πόλης της Κέρκυρας τόσο για τα Δημοτικά Σχολεία όσο και για τα Νηπιαγωγεία, αφού για την πόλη της Κέρκυρας, στο κέντρο της οποίας εντοπίζονται οι μεγαλύτερες ανάγκες, η Δήμαρχος ενημέρωσε ότι υπάρχει διαδικασία σε εξέλιξη  για ενοικίαση κτηρίου τεσσάρων (4) αιθουσών χωρίς να μας αποκαλύψει για ποιο κτήριο πρόκειται, ενώ μας είπε ότι για τις υπόλοιπες αίθουσες που χρειάζονται έχει γίνει συμφωνία με το ΥΠΑΙΘ και το ΥΠΕΣ για απευθείας χρηματοδότηση του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας ώστε να προβεί στην αγορά και εγκατάσταση με απευθείας προκήρυξη αιθουσών ελαφράς προκατασκευής για την αντιμετώπιση των έντονων κτηριακών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας. Μάλιστα σε ερώτησή μας σχετικά με το σχέδιο του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας για την αντιμετώπιση των ιδιαίτερα πιεστικών κτηριακών αναγκών των Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων της Κέρκυρας με ανέγερση σταθερών κτηριακών υποδομών, απλά αρκέστηκε να μας επαναλάβει τη διαπίστωσή μας ότι στο κέντρο της πόλης της Κέρκυρας τα πράγματα είναι ιδιαίτερα δύσκολα, αφού δεν υπάρχουν δεσμευμένα οικόπεδα για την ανέγερση διδακτηρίων και δεν πρόκειται ο Δήμος Κεντρικής Κέρκυρας να προβεί σε αγορά οικοπέδων αφού αυτά είναι ιδιαίτερα ακριβά, προκρίνοντας τη λύση της ανέγερσης διδακτηρίων, αν και εφόσον το επιτρέψουν οι συνθήκες, σε οικόπεδα και ελεύθερους χώρους που βρίσκονται στην περιφέρεια της πόλης της Κέρκυρας με μεταφορά των παιδιών από το κέντρο προς την περιφέρεια. 
Στην παρατήρησή μας ότι ο σχεδιασμός του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας έχει ήδη πυροδοτήσει  τις οξύτατες αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας,  αφού γίνεται για τις περιαστικές περιοχές και δεν αναφέρει τίποτα για το κέντρο της πόλης, όπου υπάρχει κατά βάση το πρόβλημα, η Δήμαρχος δήλωσε ότι έχει αναλάβει προσωπικά την εύρεση κατάλληλου κτιρίου η παραχώρηση του οποίου βρίσκεται υπό διαπραγμάτευση (για το οποίο δεν μας έδωσε σχετικά στοιχεία ποιο ακριβώς είναι).
Από την πλευρά μας ρωτήσαμε ότι ακόμα κι αν ευοδωθούν οι προσπάθειες αυτές είναι σίγουρη η Δημοτική Αρχή ότι οι διαδικασίες μίσθωσης με όλες τις γραφειοκρατικές διαδικασίες αλλά και τις πιθανές τεχνικές παρεμβάσεις θα έχουν ολοκληρωθεί εγκαίρως(;), λαμβάνοντας την διαβεβαίωση ότι ελπίζουν να πάνε όλα καλά.Τονίσαμε ακόμα ότι θα πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψιν ότι οι αίθουσες ελαφράς προκατασκευής έχουν διάρκεια ζωής τέσσερα + δύο χρόνια το πολύ και όπου τα Νηπιαγωγεία είναι στεγασμένα σε κτήριο, η μεταστέγαση τους σε αίθουσες ελαφράς προκατασκευής αποτελεί κίνηση που δημιουργεί προβλήματα και δεν επιλύει, με βάση τις απόψεις που μας κατατέθηκαν εγγράφως από τον Σύλλογο Εκπ/κών Π. Ε. Κέρκυρας.
Η γενική αντίληψη της Δημάρχου και της αρμόδιας  Εντεταλμένης Συμβούλου Παιδείας ήταν ότι ο Δήμος θα προσπαθήσει να πιέσει προς όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (ΥΠΑΙΘ, ΥΠΕΣ , ΚΤΥΠ Α.Ε.) με τους οποίους είναι σε συνεχή επαφή αλλά και να πείσει τους γονείς να φοιτήσουν τα παιδιά τους στις περιαστικές περιοχές αν χρειαστεί, παρά τις επισημάνσεις μας ότι κάτι τέτοιο δημιουργεί ρήξη στην κοινωνία, π.χ. αδέρφια που ήδη φοιτούν σε σχολεία της πόλης.
Με βάση τα παραπάνω είναι φανερό ότι είναι ορατός ο κίνδυνος στους μεγαλύτερους Δήμους της χώρας χιλιάδες προνήπια να εξαιρεθούν από το δικαίωμά τους στη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση.Το αποτέλεσμα είναι χιλιάδες λαϊκές οικογένειες να υποχρεώνονται να αναζητούν θέση επί πληρωμή είτε στους ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς είτε στους παιδικούς σταθμούς των δήμων και να στερούνται μια θέση στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας, ενώ εκατοντάδες προσφυγόπουλα δεν μπορούν να βρουν δωρεάν θέση πουθενά.
Αποδεικνύεται ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ενώ νομοθέτησε την σταδιακή εφαρμογή της  υποχρεωτικής 2χρονης προσχολικής αγωγής & εκπαίδευσης, εμπλέκοντας τους Δήμους στην εφαρμογή της και μη δίνοντας τα απαραίτητα κονδύλια για την ανέγερση των αντίστοιχων κτηριακών υποδομών, άφησε ανοιχτό τον δρόμο για την ουσιαστική υπονόμευση της εφαρμογής της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής &Εκπ/σης, ενώ η κυβέρνηση της ΝΔ που καλείται να την εφαρμόσει στους εναπομείναντες δήμους καθώς και οι αντίστοιχες δημοτικές αρχές υπονόμευσαν και υπονομεύουν ακόμα χειρότερα την εφαρμογή της. Γι’ αυτό δεν διέθεσαν ούτε τα αναγκαία κονδύλια για το κτιριακό, την ίδρυση νέων τμημάτων, τους αναγκαίους μόνιμους διορισμούς ούτε είχαν και έχουν το στοιχειώδες σχέδιο, με αποτέλεσμα ενώ διανύουμε τον τρίτο και τελευταίο χρόνο για την καθολικότητα του μέτρου, τίθεται σε αμφισβήτηση η εφαρμογή του σε πολλούς από τους εναπομείναντες (εκτός της εφαρμογής της Δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής & εκπαίδευσης) Δήμους.
Η εξέλιξη αυτή αποτελεί πραγματικό κίνδυνο για τη δίχρονη προσχολική αγωγή & εκπαίδευση αν υπολογίσουμε ότι η κυβέρνηση της ΝΔ μόλις πριν λίγους μήνες (Αύγουστος 2019) εξαίρεσε 13 δήμους που είχαν ήδη ενταχθεί, η φοίτηση των προνήπιων στους παιδικούς σταθμούς αποδίδει περισσότερα vouchers και τροφεία στους δήμους και στις ιδιωτικές επιχειρήσεις του χώρου, αφού η προηγούμενη κυβέρνηση άνοιξε τον επικίνδυνο δρόμο της εμπλοκής των δήμων στα ζητήματα της εκπαίδευσης δίνοντάς τους αποφασιστικό ρόλο, για να περάσουμε ευκολότερα και υπό την επίνευση των πολιτικών της κυβέρνησης της Ν.Δ. στην αποκέντρωση και τη νεοφιλελεύθερη αυτονομία της σχολικής μονάδας.
Όπως δηλώσαμε και στους εκπροσώπους όλων των εναπομείναντων δήμων, και θα συνεχίζουμε να δηλώνουμε στις μελλοντικές συναντήσεις, η μαχόμενη εκπαίδευση και το εκπαιδευτικό κίνημα θα αγωνιστεί με όλα τα μέσα ώστε το έτος 2020 – 2021 να υπάρξει καθολική εφαρμογή της 2χρονης προσχολικής αγωγής & εκπαίδευσης, ώστε όλα τα προνήπια της χώρας να έχουν θέση στο δημόσιο και δωρεάν σύστημα εκπαίδευσης. Θα αγωνιστούμε ώστε να εξασφαλιστούν όλες οι αναγκαίες υποδομές με σύγχρονους και υψηλού επιπέδου όρους και δεν θα επιτρέψουμε καμία υποβάθμιση των μορφωτικών συνθηκών των παιδιών/μαθητών μας.  Απαιτούμε από την κυβέρνηση και τους δήμους να διαθέσουν όλα τα απαιτούμενα κονδύλια για να την ανέγερση νηπιαγωγείων και δηλώνουμε ότι δε θα ανεχτούμε αύξηση του αριθμού των παιδιών ανά τμήμα, μετακινήσεις, συμπτύξεις και συγχωνεύσεις ούτε εφαρμογή διπλού δικτύου πουθενά!
Τονίζουμε από την πλευρά μας την αταλάντευτη και ανυποχώρητη απόφασή μας να υπερασπιστούμε το Δημόσιο και Δωρεάν Νηπιαγωγείο διεκδικώντας την άμεση και καθολική εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπ/σης από το σχολικό έτος 2020 – 2021 για όλα τα νήπια και προνήπια (ηλικίας 4 – 6 ετών) ξεκαθαρίζοντας ότι οποιαδήποτε ενέργεια από την πλευρά του ΥΠΑΙΘ για αναστολή – κατάργηση της εφαρμογής της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής &Εκπ/σης, εμπλοκής των Δήμων στις διαδικασίες της Δημόσιας Εκπαίδευσης και θεσμοθέτησης της χορήγησης κουπονιών (vouchers) στη λογική της «αυτονομίας» - «αποκέντρωσης» της εκπαίδευσης αποτελεί αιτία πολέμου για τους εκπαιδευτικούς με το ΥΠΑΙΘ και την πολιτική της κυβέρνησης. Έναν πόλεμο που το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση σίγουρα θα χάσουν, όπως τον έχασαν και όσοι προηγούμενοι (Υπουργοί Παιδείας και κυβερνήσεις) προσπάθησαν στο παρελθόν να εδραιώσουν ανάλογες πολιτικές.
Αγωνιζόμαστε για: Ενιαίο 12χρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4 – 6 ετών αποκλειστικά στο δημόσιο Νηπιαγωγείο στα πλαίσια του 14χρονου εκπαιδευτικού σχεδιασμού, για το σχολείο των όλων, των ίσων και των διαφορετικών.

ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΠΑΞΙΩΣΗΣ – ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΚΑΙ Η ΕΠΙΧΕΙΡΟΥΜΕΝΗ ΑΝΑΣΤΟΛΗ/ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΔΙΧΡΟΝΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΕΚΠ/ΣΗΣ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΗΣ Ν.Δ. ΚΑΙ ΤΟ ΥΠΑΙΘ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΤΗ ΔΙΧΡΟΝΗ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ & ΕΚΠ/ΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΗΛΙΚΙΑΣ 4 – 6 ΕΤΩΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.