Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2020

Σχετικά με τη βαθμολογία του Α΄ τριμήνου

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ  ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ  ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.

Συλλόγου «ο Μακρυγιάννης» - http://arpamakrygianni.blogspot.gr/

2020_12_14

 

Βάζουμε 10΄ στα παιδιά για τον αγώνα τους και 0 στην κυβέρνηση «των άριστων»  για τις αντιεκπαιδευτικές τους πολιτικές!

 

    Σε αυτές τις συνθήκες που ζούμε, είναι φανερό ότι δεν μπορεί να εξακολουθούμε να κάνουμε ότι δεν τρέχει τίποτα. Δεν μπορεί η έκτακτη κατάσταση να μετατρέπεται σε νέα κανονικότητα. Αν είναι - όπως οι ίδιοι οι υπεύθυνοι τονίζουν- μια ειδική έκτακτη συνθήκη, τότε δεν μπορεί σε αυτή την ειδική έκτακτη συνθήκη, να παριστάνουμε ότι η εκπαιδευτική διαδικασία προχωράει κανονικά. Δεν μπορεί να καταγράφονται απουσίες και προφανώς δεν μπορεί να απαιτείται να  προχωράει η ύλη ή να κατοχυρώνεται ως διδαγμένη με τον ίδιο τρόπο που θα συνέβαινε στην τάξη. Δεν μπορεί επιπλέον να απαιτεί παιδιά να βαθμολογούνται. 

 

    Η βαθμολογία στο δημοτικό σχολείο  με τη γνωστή  κλίμακα του 10 αποτελεί  ούτως ή άλλως  μια αμφιλεγόμενη  διαδικασία. Πολύ περισσότερο όταν αυτή η βαθμολογία πρέπει με πρόσφατη εγκύκλιο να δοθεί με κλειστά σχολεία.

 

    Ας αναγνωρίσουμε τουλάχιστον ότι τα σχολεία μας βρίσκονται σε κατάσταση εξαίρεσης. Ότι ΤΙΠΟΤΑ δεν αντικαθιστά τη δια ζώσης διδασκαλία. 

 

    Για τα παιδιά χωρίς ηλεκτρονική συσκευή, για όλα τα παιδιά που διαθέτουν μονάχα

ένα κινητό τηλέφωνο για την επαφή τους με το σχολείο, για τα παιδιά που δεν διαθέτουν ικανοποιητική τηλεφωνική σύνδεση, για τα παιδιά που δεν έχουν γονείς γνώστες της τεχνολογίας να λύνουν εύκολα και γρήγορα τα προβλήματα που κάθε τόσο παρουσιάζονται, για τα παιδιά που δεν έχουν κάποιον να τα βοηθήσει όταν δυσκολεύονται σε μια άσκηση ή σε μια εργασία, για ΟΛΑ τα παιδιά που δεν συνήθισαν και δεν πρέπει να συνηθίσουν την ψύχρα της απομόνωσης μπροστά σε μια οθόνη, για τα παιδιά που βλέπουν τους/τις δασκάλους/-ες τους να παιδεύονται ακόμη προσπαθώντας να κάνουν ελκυστικό μάθημα μ’ ένα άγνωστο και απαιτητικό εργαλείο που προορίζεται για ενήλικες και όχι για παιδιά.

 

    Το παιδαγωγικά αμφιλεγόμενο μέσο της βαθμολογίας στις συνθήκες εξαίρεσης που ζούμε μπορεί να γίνει μέσο περαιτέρω διεύρυνσης των εκπαιδευτικών ανισοτήτων.

 

    Την αρμόζουσα επιβράβευση και την ενθάρρυνση που χρειάζεται θα τη δώσουμε καλύτερα στους μαθητές μας, χωρίς την υποτιθέμενη ισονομία των βαθμών.

 

    Για όλους τους παραπάνω λόγους καλούμε το υπουργείο Παιδείας ν’ αφήσει στην άκρη τη βαθμολογία του πρώτου τριμήνου της τρέχουσας σχολικής χρονιάς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.