Κυριακή 27 Ιουνίου 2021

Η αξιολόγηση δεν θα περάσει!_Συγκέντρωση την Τρίτη, 29 Ιούνη_13.00_ΥΠΑΙΘ

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ  ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ  ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.

Συλλόγου «ο Μακρυγιάννης» - http://arpamakrygianni.blogspot.gr/

2021_06_27

Η αξιολόγηση δεν θα περάσει!

 

Πρώτη απάντηση: η μαζική συμμετοχή μας στη συγκέντρωση στο Υπουργείο Παιδείας, την Τρίτη 29/6, 13:00


    Μετά την ψήφιση του αντιλαϊκού-αντισυνδικαλιστικού νόμου Χατζηδάκη, και ενώ ήδη επιχειρείται η εφαρμογή του με την απαγόρευση της στάσης εργασίας της ΟΛΜΕ, μέσα σε ένα δυστοπικό περιβάλλον φτώχειας, ταξικών αποκλεισμών και αυταρχισμού, η κυβέρνηση προχωράει στην κατάθεση, μέσα στον Ιούλιο με τα σχολεία κλειστά, του νομοσχεδίου για την ατομική αξιολόγηση και την αυτονομία (δηλαδή λειτουργία με όρους επιχειρήσεων) των σχολικών μονάδων. 

    Η Κεραμέως, στην πρώτη της προσπάθεια ηττήθηκε συντριπτικά.  Η επιχείρηση αξιολόγησης της σχολικής μονάδας βρέθηκε αντιμέτωπη με το 97% των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην απεργία-αποχή της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ. Σήμερα, επιδιώκει να αντεπιτεθεί με ένα νομοσχέδιο που φιλοδοξεί να υποδουλώσει τη ζωντανή εκπαίδευση στο άρμα του αυταρχικού νεοεπιθεωρητισμού. Να απαξιώσει το μάχιμο εκπαιδευτικό, να διαλύσει τους Συλλόγους Διδασκόντων, να επιβάλλει μια «παιδαγωγική» της επίδειξης για την επιβίωση, να εντατικοποιήσει τον έλεγχο και τη χειραγώγηση, να οικοδομήσει ένα πολυπληθές σώμα "ελεγκτών" στελεχών εκπαίδευσης (σύμβουλοι, μέντορες, ενδοσχολικοί συντονιστές, κλπ), να μετατρέψει το διευθυντή σε απόλυτο μονάρχη της σχολικής μονάδας, να σκεπάσει το δημόσιο σχολείο με μια σκιά φόβου και υποταγής. Το ρολόι της εκπαίδευσης γυρνάει δεκαετίες πίσω..

    Με βάση όσα ανακοίνωσε στη συνάντηση με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες η Υπουργός Παιδείας, η ατομική αξιολόγηση είναι τετράβαθμη και περιλαμβάνει τους χαρακτηρισμούς: μη ικανοποιητικός, ικανοποιητικός, πολύ καλός, εξαιρετικός. Θα αποτιμώνται: η γενική – ειδική διδακτική του αντικειμένου (από το σύμβουλο), το παιδαγωγικό κλίμα και η διαχείριση της τάξης (από το διευθυντή), η υπηρεσιακή συνέπεια και η επάρκεια του εκπαιδευτικού (από το διευθυντή και από το σύμβουλο παιδαγωγικής ευθύνης). Η υπηρεσιακή συνέπεια και η επάρκεια θα κρίνεται ανά διετία ενώ η γενική και ειδική διδακτική και το παιδαγωγικό κλίμα ανά τετραετία. Η αξιολόγηση θα συνδέεται με την επιμόρφωση των αξιολογούμενων, το πλαίσιο της οποίας  ωστόσο είναι ακόμη άγνωστο καθώς δεν εντάσσεται σε αυτό το νομοσχέδιο.

 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

 

    Από το 1997 μέχρι σήμερα, πολυάριθμα θεσμικά πλαίσια για την αξιολόγηση καθώς και παρεμβάσεις στον τρόπο πρόσληψης των εκπαιδευτικών έχουν ψηφιστεί.

     Πριν από την Κεραμέως, διαδοχικοί υπουργοί παιδείας, επιχείρησαν τη διάσπαση και τον πολυκατακερματισμό του εκπαιδευτικού σώματος, την εμπορευματοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης με βάση τα αγγλοσαξωνικά αντιεκπαιδευτικά μοντέλα, την ένταση των ταξικών φραγμών και του εξεταστικού πλέγματος, τη χειραγώγηση και κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών, τον ανταγωνισμό των σχολικών μονάδων. 

     Εδώ και 24 χρόνια, με τους αγώνες μας, ακυρώσαμε στην πράξη όλους τους νόμους της αξιολόγησης, μπλοκάραμε πλευρές της εμπορευματοποίησης του δημόσιου σχολείου, υπερασπιστήκαμε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, αντισταθήκαμε στην προώθηση της ελαστικής εργασίας διεκδικώντας μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών.

     Στον ίδιο δρόμο θα βαδίσουμε και σήμερα, ενωμένοι, μόνιμοι και αναπληρωτέςσε ένα ευρύ αγωνιστικό μέτωπο για την ανατροπή της αντιλαϊκής, αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, για να μην ψηφιστεί, για να ακυρώσουμε στην πράξη για μια ακόμα φορά, τον νόμο οδοστρωτήρα του νεοεπιθεωρητισμού και της ατομικής αξιολόγησης.

     Να διεκδικήσουμε μόνιμους μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών, διορισμό/μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών, σύσταση οργανικών θέσεων για όλες τις υπάρχουσες σήμερα ειδικότητες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

 

Όλοι και όλες Τρίτη 29 Ιουνίου, ώρα 13.00 στο Υπουργείο Παιδείας!

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.