ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.
Συλλόγου «ο Μακρυγιάννης» - http://arpamakrygianni.blogspot.gr/
2023_05_16
Σύμβουλος ή Αξιολογητής/τρια;
Ο δάσκαλος που θα υποχρεωθεί να καταπνίξει τη σκέψη του,
θα γίνει διπλά σκλάβος
ή θα καταντήσει ένας ψυχικά ανάπηρος άνθρωπος,
ανίκανος να μορφώσει άλλους.
Δημήτρης Γληνός
Τις μέρες αυτές παλεύουμε για ένα διακύβευμα ιστορικών διαστάσεων: Να μη μπουν οι αξιολογητές/τριες στα σχολεία και στις τάξεις μας. Να μη γυρίσει το ρολόι της εκπαίδευσης 41 χρόνια πίσω, στα χρόνια του επιθεωρητισμού.
Χαιρετίζουμε τον αγώνα που δίνουν οι συνάδελφοι/ισσες με τη μαζική συμμετοχή τους, υπερασπιζόμενοι/ες τις συλλογικές αποφάσεις. Ο αγώνας συνεχίζεται με αποκλεισμούς αξιολογητών/τριών, συμμετέχοντας στην Απεργία - Αποχή και τις στάσεις εργασίας.
Καλούμε κάθε νεοδιόριστο/η να συνταχτεί με τις αποφάσεις του κλάδου και να δώσει τη μάχη της κατάργησης της αξιολόγησης, γιατί μόνο έτσι θα έχει ακώλυτη μονιμοποίηση. Να μην ενδώσει σε κάθε λογής πιέσεις, εκβιασμούς και
προσπάθειες για τάχα «φιλικές προσεγγίσεις» ή «γνωριμίες» για το «καλό του/της».
Είναι φανερό ότι:
Καμία άμεση μονιμοποίηση δεν προκύπτει από την παρατήρηση μίας διδασκαλίας! Απλώς ανοίγει ο δρόμος για τις επόμενες φάσεις, η ολοκλήρωση των οποίων προβλέπεται το 2024! Τότε που ήδη οι νεοδιόριστοι του ’20 θα κλείνουν 4 χρόνια και του ’21 θα κλείνουν 3 χρόνια δόκιμοι!!!
Με την εθελοντική συμμετοχή σου ανοίγει ο δρόμος ενεργοποίησης της υπάρχουσας διάταξης του 1566/85 που προβλέπει παραπομπή στο ΠΥΣΠΕ για απόλυση στις 2 αρνητικές αξιολογήσεις! Ήδη έχουμε συνάδελφους νεοδιόριστους που κρίθηκαν αρνητικά!
Με την εθελοντική συμμετοχή δεν «ξεμπερδεύεις» με τη μονιμοποίηση, αλλά ανοίγεις την κερκόπορτα ώστε να θέσεις τον εαυτό σου αλλά και τους/τις συναδέλφους σου στη διαδικασία της ατομικής αξιολόγησης ανά 2-3 χρόνια, με βάση την οποία η ίδια η μονιμότητα ως έννοια θα καταργηθεί. Γι’ αυτό, δεν είναι προσωπική σου επιλογή αλλά αφορά όλη την εκπαιδευτική κοινότητα η είσοδος των αξιολογητών/τριών στα σχολεία!
Όπως μέχρι τώρα σε ανάγκασε το υπουργείο της «αριστείας» να κάνεις μία άσκοπη και αναχρονιστικού τύπου «επιμόρφωση», μόνο για να φαγωθούν κάποια κονδύλια, έτσι πιθανόν να κριθείς και ως μη ικανοποιητικός/ή, για να φαγωθούν και τα κονδύλια μιας ακόμη «επιμόρφωσης» που είναι ήδη έτοιμη για τους «μη ικανοποιητικούς»!
Μην αφήσεις όλη σου την προϋπηρεσία και την επιστημονική υπόσταση να κριθεί μέσω 63 (!) κριτηρίων μέσα σε μία διδακτική ώρα! Μην πιστεύεις σε «συμπάθειες». Σε όλους/ες τα ίδια λένε!
Βάσει της πυραμίδας του ΙΕΠ για την αξιολόγηση, μεγάλο ποσοστό νεοδιόριστων είναι δρομολογημένο πως θα κριθούν αρνητικά! Κι αν πιστεύεις (ή σου έταξαν) πως στην πρώτη φάση εσύ θα είσαι ο/η εκλεκτός/ή, αυτό είναι μόνο το «τυράκι» για να μπεις εθελοντικά τώρα που οι περισσότεροι αρνούνται.
Δώσε μαζί μας τη μάχη, έχεις πολλά περισσότερα να κερδίσεις! Μην σπάσεις την αλυσίδα των αγώνων που χρόνια δίνουμε μαζί και έφεραν και το δική σου διορισμό μετά από τόσα χρόνια περιπλάνησης!
Σε σχέση με τις επισκέψεις αξιολογητών/τριών στα σχολεία:
Καλό είναι αυτή την περίοδο οι επισκέψεις «γνωριμίας» στα σχολεία να αναβληθούν για αργότερα. Ειδικά σε σχολεία που υπάρχουν νεοδιόριστοι/ες υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο, ο/η σύμβουλος – αξιολογητής/τρια, να επιχειρήσει να ανοίξει «φιλική συζήτηση» για την αξιολόγηση που θα οδηγήσει στην «πρώτη συνάντηση» στο πλαίσιο της οποίας προβλέπεται και η ενημέρωση για την αξιολογική διαδικασία και να σπάσει στην πράξη τη συμμετοχή στην Απεργία - Αποχή.
Δεν πρέπει να μπούμε σε καμία συζήτηση για την αξιολόγηση πέρα από την προφορική μας δήλωση ότι συμμετέχουμε στην απεργία-αποχή και ότι έχουμε στείλει σχετική απάντηση με mail στην πρόσκληση για την πρώτη συνάντηση.
Αν δεν έχει σταλεί από τον αξιολογητή/τρια mail για πρώτη συνάντηση, απαντάμε μόλις μας σταλεί.
Έχουμε και πρακτικές «εν κρυπτώ, σαν τον κλέφτη» συναντήσεων για δρομολόγηση διαδικασιών αξιολόγησης από πλευράς των αξιολογητών/τριών με τους αξιολογούμενους/ες. Αυτό δείχνει το έωλο της διαδικασίας, το ότι φοβούνται τις αντιδράσεις των συναδέλφων/ισσών αλλά και την επίμονη προσπάθεια από πλευράς τους να περάσει η αξιολόγηση με κάθε μέσο και τρόπο. Το ατομικό πάνω από το συλλογικό. Ο ανταγωνισμός πάνω από τη συνεργασία. Τα λόγια του Δ. Γληνού που αναφέρονται στην εισαγωγή παραμένουν επίκαιρα.
Σε κάθε περίπτωση πρέπει να γίνεται άμεση ενημέρωση του ΔΣ του Συλλόγου για να μπορεί να υπερασπιστεί τις αποφάσεις του κλάδου.
Έξω οι αξιολογητές/τριες από τα σχολεία!
Η ζωντανή εκπαίδευση θα νικήσει!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.