ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.
Συλλόγου «ο Μακρυγιάννης» - http://arpamakrygianni.blogspot.gr/
2021_09_30
Εργαστήρια δεξιοτήτων και αξιολόγηση
Εν μέσω της μεγαλύτερης ιστορικά μάχης που δίνει συσπειρωμένα και αποφασιστικά ο κλάδος των εκπαιδευτικών ενάντια στην αξιολόγηση, κόντρα σε απειλές και εκφοβισμούς, τίθεται ξανά και το θέμα της αξιολόγησης μέσα από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.
Βέβαια είναι φανερό πως κάθε τι το οποίο τα τελευταία χρόνια εισάγεται στο σχολείο δεν λαμβάνει καθόλου υπόψη τη γνώμη των εκπαιδευτικών, που όχι μόνο αγωνιούμε αλλά και λέμε με κάθε τρόπο και μέσο πως το σχολείο μετατρέπεται χρόνο με το χρόνο, με κάθε «καινοτόμα» τους αλλαγή, σε κάτι ξένο τόσο για μας και
το ρόλο μας όσο και για τα παιδιά και τα μορφωτικά τους δικαιώματα.Φέτος είναι μια εξαιρετικά απαιτητική σχολική χρονιά με κρούσματα καθημερινά στις τάξεις μας και στις οικογένειες των παιδιών μας, δίχως το παραμικρό μέτρο ασφάλειας, με γραφειοκρατικές διαδικασίες που ρουφούν το σχολικό μας χρόνο και ενέργεια, με παιδιά που μαθησιακά και ψυχολογικά μετά την τηλεκπαίδευση είναι διαφορετικά, με έντονες τάσεις επιθετικότητας και αγχωδών διαταραχών όπως και μαθησιακών κενών τα οποία απαιτούν άλλα μαθησιακά πλαίσια, άλλους ρυθμούς και χρόνους, άλλη αντιμετώπιση και τόσα πολλά άλλα που μας έχουν ήδη εξουθενώσει πριν καν τελειώσει το α΄ τρίμηνο.
Σε μια τέτοια δύσκολη χρονιά για τους εκπαιδευτικούς, το Υπουργείο Παιδείας επιλέγει να διαλέξει πως αυτή ειδικά είναι η χρονιά για να εισάγει τα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων». Μια «καινοτομία» για την οποία ενώ δεν έχουμε ουσιαστικά επιμορφωθεί (παρά μόνο με μια ασύγχρονη διαδικασία θεωρίας και εγγράφων που αποτελεί προσβολή που ονομάζεται επιμόρφωση και μάλιστα «βιωματικών εργαστηρίων») καλούμαστε να την εφαρμόσουμε σε 30 με 40 λεπτά εβδομαδιαία και μάλιστα να αξιολογήσουμε και τα παιδιά μας για το αν κατέκτησαν τις πολυπόθητες «δεξιότητες» μέσα στα λεπτά αυτά(!).
Επειδή το θέμα τίθεται ξανά τις τελευταίες μέρες, καλούμε τους/τις συναδέλφους/ισσες:
Να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τις διδακτικές μεθόδους και πρακτικές που έως τώρα χρησιμοποιούν, δίνοντας έμφαση στις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών τους και την κάλυψη των γνωστικών κενών, των ψυχο-συναισθηματικών και κοινωνικών επιπτώσεων από το πολύμηνο κλείσιμο των σχολείων και την άθλια «τηλεκπαίδευση». Όλο το υλικό του ΙΕΠ, δηλαδή όσα περιγράφονται στον Οδηγό για τα σχέδια δράσης, τα σεμινάρια, τα σενάρια μαθημάτων, τα υποδείγματα δεν πρέπει να μας αφορούν καθώς δεν υπάρχουν πουθενά στην σχετική Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 3791, τ. Β΄, 13/8/2021).
Από πουθενά δεν προκύπτει υποχρέωση να ακολουθήσουμε τα υποδείγματα του ΙΕΠ ή να κάνουμε αναρτήσεις εργασιών, σχεδίων σε ιστοσελίδες σχολείων, αποθετήρια του ΙΕΠ κλπ. Η μόνη μας υποχρέωση είναι η καταγραφή σε ένα απλό πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων των θεμάτων που μας απασχολούν ανά τάξη, το οποίο το στέλνεται στη Δ/νση Π.Ε της Α΄ Αθήνας.
Επιπλέον, από πουθενά δεν συνάγεται πως είμαστε υποχρεωμένοι να δίνουμε στους γονείς γραπτά τα φύλλα προόδου και οτιδήποτε αφορά στην αξιολόγηση των μαθητών μας στα Εργαστήρια αυτά.
Όσον αφορά το περιβόητο portfolio, καλό θα ήταν σε έναν φάκελο του μαθητή να συγκεντρωθεί το υλικό και η εργασία που έχει κάνει ώστε να του παραδοθεί στο τέλος του σχολικού έτους, γιατί είναι ο κόπος μιας ολόκληρης χρονιάς. Εννοείται ότι ο εκπαιδευτικός μπορεί να χρησιμοποιήσει το υλικό, όπως το υλικό των εργασιών όλων των μαθημάτων, για να ενημερώσει τους γονείς για την πορεία του μαθητή σε κάθε τρίμηνο. Τίποτε άλλο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.