Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου 2021

Σχετικά με τα εργαστήρια δεξιοτήτων και τη διαδικασία εφαρμογής

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ  ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ  ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.

Συλλόγου «ο Μακρυγιάννης» - http://arpamakrygianni.blogspot.gr/

2021_09_25

 

Σχετικά με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων

 


 

     Τις τελευταίες μέρες υπάρχει μεγάλη συζήτηση και αναστάτωση στους/στις συναδέλφους/ισσες αναφορικά με τα εργαστήρια δεξιοτήτων (Ε.Δ.), τα οποία εισήχθησαν στα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά Σχολεία και Γυμνάσια της χώρας ως «νέο μάθημα» από το ΥΠΑΙΘ. Την εισαγωγή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση καθορίζει η Υπουργική Απόφαση της Υφυπουργού κ. Μακρή: ΦΕΚ 3791, τ. Β΄, 13/8/2021.

 

Για τα ΕΔ έχουμε να επισημάνουμε τα εξής και καλούμε τους/τις συναδέλφους/ισσες:


     Να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τις διδακτικές μεθόδους και πρακτικές που έως τώρα χρησιμοποιούν, δίνοντας έμφαση στις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών τους και την κάλυψη των γνωστικών κενών, των ψυχο-συναισθηματικών και κοινωνικών επιπτώσεων από το πολύμηνο κλείσιμο των

σχολείων και την άθλια «τηλεκπαίδευση». 

    Όλο το υλικό του ΙΕΠ, δηλαδή όσα περιγράφονται στον Οδηγό για τα σχέδια δράσης, τα σεμινάρια, τα σενάρια μαθημάτων, τα υποδείγματα δεν πρέπει να μας αφορούν καθώς δεν υπάρχουν πουθενά στην Υπουργική Απόφαση. Το ΙΕΠ δημιούργησε αυτό το υλικό προκειμένου να «απορροφήσει» κονδύλια και να «προετοιμάσει» τους εκπαιδευτικούς για τα σχέδια δράσης της αξιολόγησης. Τα καλοκαιρινά σεμινάρια έφεραν στους συναδέλφους τη σύγχυση, το φόβο και τον πανικό.

     Από πουθενά δεν προκύπτει υποχρέωση να ακολουθήσουμε τα υποδείγματα του ΙΕΠ ή να κάνουμε αναρτήσεις εργασιών, σχεδίων σε ιστοσελίδες σχολείων, αποθετήρια του ΙΕΠ κλπ. Η μόνη μας υποχρέωση είναι να καταγράψουμε σε ένα απλό πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων τους τίτλους των θεμάτων που θα μας απασχολήσουν, ανά τάξη, το οποίο το στέλνουμε στη Δ/νση της Α΄ Αθήνας.

     Όσον αφορά  το περιβόητο portfolio, καλό θα ήταν σε έναν φάκελο του μαθητή να συγκεντρωθεί το υλικό και η εργασία που έχει κάνει ώστε να του παραδοθεί στο τέλος του σχολικού έτους, γιατί είναι ο κόπος μιας ολόκληρης χρονιάς. Εννοείται ότι ο εκπαιδευτικός μπορεί να χρησιμοποιήσει το υλικό, όπως το υλικό των εργασιών όλων των μαθημάτων, για να ενημερώσει τους γονείς για την πορεία του μαθητή σε κάθε τρίμηνο. Τίποτε άλλο.

     Δεν έχουν καμία δουλειά μέσα στο σχολείο φορείς άσχετοι με τη δημόσια εκπαίδευση όπως ιδιωτικές εταιρείες, Μ.Κ.Ο, δήμοι, αστυνομία κ.λπ. Καλό είναι να εργαστούμε βιωματικά και ανακαλυπτικά με τα παιδιά μας, με απλά προγράμματα σύμφωνα με τις μορφωτικές τους ανάγκες για να τα βοηθήσουμε και να τα στηρίξουμε σε αυτή τη δύσκολη πανδημία.  Σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να επιτρέψουμε να συνδεθεί η δουλειά μας με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και την κατηγοριοποίηση των σχολείων σε σχολεία που κάνουν πολλά - μέτρια ή λίγα προγράμματα.

 

     Καλούμε τους Συντονιστές/τριες, σε πνεύμα συνεργασίας και παιδαγωγικής ελευθερίας, να μην ασκούν πιέσεις στους/στις συναδέλφους/ισσες για την εφαρμογή ανεφάρμοστων οδηγιών. Εννοείται ότι η αξιολόγηση για εμάς είναι αιτία πολέμου.

 

     Καλούμε τέλος το ΔΣ του Συλλόγου και τη ΔΟΕ να πάρουν απόφαση για πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη των συναδέλφων/ισσών σε σχέση με τα παραπάνω.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.