Κυριακή 19 Σεπτεμβρίου 2021

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ_Πρόθεση παραίτησης προϊσταμένων

 

www.nipiagogoi.gr

19/9/2021

Συνάδελφοι-ισσες

 

Το Συντονιστικό Νηπιαγωγών προτίθεται ΑΜΕΣΑ να συλλέξει υπογραφές Προϊσταμένων Νηπιαγωγείων και να τις παραδώσει στη ΔΟΕ και στους Συλλόγους Π.Ε. ως ομαδική πρόθεση παραίτησης από τις διαδικασίες της αξιολόγησης. Η ενέργειά (ή το κάλεσμά) μας αποτελεί ταυτόχρονα ανοιχτή πρόσκληση προς όλους/ες τους/τις συναδέλφους/ισσες Προϊσταμένους/ες να συμμετέχουν. Θεωρούμε πως με την υπογραφή μας μπορούμε να συμβάλουμε όλοι στον αγώνα κατά της εφαρμογής της αξιολόγησης – χειραγώγησης, αλλά και του υπεραυξημένου φόρτου εργασίας, ρόλων, αρμοδιοτήτων και ευθυνών που αντιμετωπίζουμε στη σχολική καθημερινότητα.

Οι Προϊσταμένοι/ες Νηπιαγωγείων βιώνουν μια εξοντωτική πραγματικότητα, καθώς καλούνται καθημερινά να αντεπεξέλθουν σε πλείστα γραφειοκρατικά καθήκοντα (πολλές φορές κατά την ώρα της διδασκαλίας) που ουδεμία σχέση έχουν με το πρώτιστο εκπαιδευτικό τους καθήκον απέναντι στα παιδιά. Καθήκοντα που αφορούν

σε:

ü  Διαδικασίες προσλήψεων αναπληρωτών-παρουσιολόγια

ü  Πρωτόκολλα μνημονίων φυσικών καταστροφων και σεισμού

ü  Επιβεβαιώσεις – επικαιροποίηση στοιχείων στο καταγραφικό σύστημα Myschool (τώρα πια και καθημερινά)

ü  Συνεδριάσεις συλλόγων Διδασκόντων και Σχολικής Κοινότητας

ü  Καταγραφές πρακτικών, πρωτόκολλων και άλλων βιβλίων

ü  Έλεγχο των self και rapid test (μαθητών, εκπαιδευτικών, βοηθητικού προσωπικού)

ü  Αγορές υλικών (παιδαγωγικού, εξοπλισμού, καθαριότητας κλπ.)

ü  Συνεργασία με το Δήμο για τεχνικές εργασίες της κτιριακής υποδομής

ü  Έλεγχο υλικών που αποστέλλονται από τον Δήμο

ü  Πρωτόκολλα για τον Covid (π.χ. υπεύθυνος COVID, εξασφάλιση χώρου και εξοπλισμού αντιμετώπισης κρουσμάτων)

ü  Υπεύθυνο ενδοσχολικής βίας

ü  Τηλεφωνητές/τριες κατά τη διάρκεια του μαθήματος για τη διεκπεραίωση παντός τύπου εργασιών και υποχρεώσεων (για το Δήμο, τη Διεύθυνση, τις παιδαγωγικές δραστηριότητες, θέατρα, επισκέψεις κλπ.)

Ο «όγκος» των αρμοδιοτήτων στον οποίο πρέπει να ανταποκρίνονται καθημερινά είναι εξωπραγματικά επιφορτισμένος, που ένα επιπλέον ωράριο μάλλον δε θα αρκούσε για να διεκπεραιώνονται όλες αυτές οι λειτουργικές διαδικασίες της σχολικής μονάδας.

Κι ενώ η κατάσταση στα Νηπιαγωγεία είναι ιδιαίτερα ασφυκτική και εξοντωτική, πολύ περισσότερο μετά από τα επανειλημμένα lockdown και τις τραγικές συνέπειες που είχαν για όλη την εκπαιδευτική κοινότητα (μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς), το Υπουργείο Παιδείας κωφεύει. Νομοθετεί υλοποιώντας μια ακραίου τύπου νεοφιλελεύθερη εκπαιδευτική ατζέντα, η οποία αρχικά διεύρυνε τα κοινωνικά ελλείματα, αύξησε τις ανισότητες ακυρώνοντας τον βασικότερο στόχο της εκπαίδευσης για ίση πρόσβαση των παιδιών στη γνώση, αδιαφόρησε για τους βιολογικούς ρυθμούς των μικρών παιδιών, αύξησε  τον αριθμό των μαθητών από 22 σε 25 ανά τμήμα. Και σήμερα, δυο εβδομάδες μετά το άνοιγμα των σχολείων, δίνει εντολές για  ανεφάρμοστα ως προς τις συνθήκες λειτουργίας υγειονομικά πρωτόκολλα, απολύει COVID καθαριστές, εισάγει σειρά μαθημάτων στο νηπιαγωγείο (εργαστήρια δεξιοτήτων, Αγγλικά) σε συγκεκριμένο χρόνο και ώρα, καταπατάει τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών, κατηγοριοποιεί, καταγράφει και ζητάει φόρμες, ιστοσελίδες, καταγραφές, αποτιμήσεις των λειτουργιών της σχολικής μονάδας, κατά το προηγούμενο σχολικό έτος, με βάση τους  εννέα (9) άξονες (σε τετράβαθμη κλίμακα), σύμφωνα με το άρθρο 3 της ΥΑ με αρ. πρωτ. 6603/ΓΔ4/20-01-2021 (ΦΕΚ Β ́ 140/20-01-2021).

Καθημερινά βλέπουμε το Νηπιαγωγείο να μετατρέπεται από χώρο χαράς και δημιουργίας σε δομή αρχικής κατηγοριοποίησης παιδιών και σχολείων, όπου η μαγική του ατμόσφαιρα χωρίζεται σε διδακτικά αντικείμενα και φόρμες που αναρτώνται και η διαμόρφωση ενός νέου καθεστώτος έχει μπεί σε πλήρη εφαρμογή όπου όλα είναι μετρήσιμα σε κλίμακες. Το Νηπιαγωγείο αρχίζει να στερείται την οποιαδήποτε δημιουργία και η πίεση στους εκπαιδευτικούς αυξάνεται συνεχώς.

Τελευταίος σταθμός σε μια μακρά αλυσίδα μέτρων Υποβάθμισης του δημόσιου Νηπιαγωγείου και Σχολείου είναι η ενεργοποίηση και εφαρμογή της πολυδιαφημισμένης  «αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου». Σύμφωνα λοιπόν με την ενεργοποίηση από το ΥΠΑΙΘ του παραπάνω ΦΕΚ Β ́ 140/20-01-2021 με θέμα «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο» καλούμαστε ΑΜΕΣΑ να δώσουμε ως και το Φλεβάρη μια ακόμη νικηφόρα μάχη ενάντια στο διάλυση του Δημόσιου σχολείου.

 

 

ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ ΔΟΕ

Κοιν: Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Θέτουμε στη διάθεσή σας την πρόθεση παραίτησής μας από τη θέση του/της Προϊσταμένου/νης, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί στον αγώνα κατά της εφαρμογής της αξιολόγησης - χειραγώγησης (σύμφωνα με την υπ. αρ. πρωτ. 1856/ 15-9-2021 ανακοίνωσή σας), για τον καθορισμό της συλλογικής δράσης και στάσης μας απέναντι στα σχέδια του Υπουργείου Παιδείας για την αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση που κατηγοριοποιεί τα σχολεία και εκμαυλίζει το σκοπό του Νηπιαγωγείου.

Θέτουμε επίσης στη διάθεση σας την πρόθεση παραίτησης προκειμένου να αξιοποιηθεί ως μέσο πίεσης και ανακοπής της αυξανόμενης γραφειοκρατίας και αρμοδιοτήτων που αυξάνουν το φόρτο εργασίας μας και πολλαπλασιάζουν τις ευθύνες χωρίς μείωση ωραρίου και με επίδομα 150 ευρώ μεικτά το μήνα.

ΤΟΥΣ ΤΑ ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΜΕ ΔΗΛΩΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ/ΤΟΥ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΗΣ/ΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ ΤΗΣ ΔΟΕ

 

 Η συμπλήρωση μπορεί να γίνει και στην παρακάτω φόρμα:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScf6wQ-O_QLuDbDH1ao0J405Z1OVwclSk-I2lx782_zhWG1KQ/viewform?fbclid=IwAR1kUXI2W5aQvT7UMTqwC7QR73VRmx4QhRD98_Nvc7sUZIu1krm3crfKmYs&fbzx=4150782957948933143

 

 

 

Ονοματεπώνυμο

Υπηρετώ ως Προϊσταμένη/ος στο Νηπιαγωγείο

Διεύθυνση ΠΕ που ανήκει το Νηπιαγωγείο

Σύλλογος εκπαιδευτικών ΠΕ

E-MAIL

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.