ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.
Συλλόγου «ο Μακρυγιάννης» - http://arpamakrygianni.blogspot.gr/
2020_06_24
Κάτω τα χέρια από τα καλλιτεχνικά μαθήματα και τις κοινωνικές επιστήμες
Το ΥΠΑΙΘ ετοιμάζει διαθεσιμότητες – απολύσεις, μετακινήσεις εκπαιδευτικών
Κινητοποίηση την Πέμπτη 25/6 στις 7.30μ.μ. στο Σύνταγμα
Κινητοποίηση τη Δευτέρα 29/6 στο ΥΠΑΙΘ στις 11 π.μ.
Η κυβέρνηση της Ν.Δ. προχωρά ολοταχώς στην υλοποίηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου 4692/2020 που πρόσφατα ψήφισε. Με την προσφιλή αυταρχική τους τακτική και τη μέθοδο του «σοκ και δέος», το ΥΠΑΙΘ ανακοίνωσε νέα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίων και Λυκείων για τη νέα σχολική χρονιά.
Τα ωρολόγια προγράμματα που ανακοινώθηκαν εξαφανίζουν μαθήματα και ολόκληρους επιστημονικούς κλάδους, αποτελούν ευθεία βολή στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών καθώς τινάζουν στον αέρα οργανικές θέσεις, αφήνοντας πλήθος συναδέλφους της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με ελλειμματικό ή ακόμη και μηδενικό διδακτικό ωράριο και πλήττουν ακόμη περισσότερο τα μορφωτικά δικαιώματα
των μαθητών.Οι κλάδοι: Κοινωνικών, Οικονομικών, Πολιτικών και Νομικών Επιστημών και Καλλιτεχνικής παιδείας ουσιαστικά και τυπικά αφανίζονται από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση!
· Οι κοινωνικές επιστήμες εξαφανίζονται από τη Β΄ και Γ΄ ΓΕΛ και μειώνονται οι ώρες στην Α΄ Λυκείου. Στο Γυμνάσιο, το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας γίνεται μονόωρο και μόνο για την Α΄ Τάξη. Η προοπτική εξαφάνισης και κατάργησης του είναι πια παραπάνω από εμφανής! Για το ΥΠΑΙΘ, οι μαθητές δεν χρειάζεται να γνωρίζουν όσα τους αφορούν ως κοινωνικά και πολιτικά όντα!
· Όλα τα μαθήματα καλλιτεχνικής παιδείας καταργούνται απότο Λύκειο και μένουν ως μονόωρα στο Γυμνάσιο τα εικαστικά και η μουσική. Εξαφανίζουν ό,τι έχει να κάνει με την τέχνη και τον πολιτισμό. Εκτός από την καλλιέργεια, τη γνώση και την αισθητική που θα στερείται ο μαθητής του Λυκείου, στερείται και τη διδασκαλία των Καλλιτεχνικών Μαθημάτων, Ελεύθερο Σχέδιο και Γραμμικό Σχέδιο, που αφορούν εξεταζόμενα μαθήματα στις Πανελλήνιες Εξετάσεις και πλέον η μόνη πηγή διδασκαλίας τους θα είναι τα φροντιστήρια! Οι υποψήφιοι αυτών των σχολών θα οδηγηθούν αναγκαστικά στην παραπαιδεία και την ιδιωτική εκπαίδευση και οι γονείς τους θα πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη
Όλοι οι συνάδελφοι αυτών των ειδικοτήτων( π.χ. ΠΕ 8, ΠΕ78, ΠΕ80, 81,82, ΠΕ 4) θα βρεθούν στο επόμενο σχολικό έτος σε δεινή θέση ως προς τη συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου τους - που σε πολλές περιπτώσεις με τα νέα ωρολόγια προγράμματα γίνεται μηδενικό - αλλά και ως προς τη διατήρηση της οργανικής τους θέσης, για όσους διέθεταν τέτοια.
Το δημόσιο σχολείο και ειδικά το Λύκειο, χάνει ολοσχερώς τον όποιο παιδευτικό και παιδαγωγικό χαρακτήρα είχε, καθώς καταργούνται όλα τα μαθήματα της αισθητικής αγωγής και των κοινωνικών επιστημών που συμβάλλουν στην καλλιέργεια της προσωπικότητας, του αισθητικού κριτηρίου και της κοινωνικής συνείδησης.
Οι εκπαιδευτικοί και τα προηγούμενα χρόνια βρέθηκαν αντιμέτωποι με αρνητικές εργασιακές και μορφωτικές συνέπειες των αλλαγών στα ωρολόγια προγράμματα, που εφάρμοσαν προηγούμενες κυβερνήσεις, προκειμένου να τα προσαρμόσουν στους στόχους των «νέων σχολείων» τους.
Η κυβέρνηση της Ν.Δ. με επιθετικό και αυταρχικό τρόπο ξεκινά την εφαρμογή του αντιεκπαιδευτικού νόμου 4692/2020 αλλάζοντας τα ωρολόγια προγράμματα στα πλαίσια της αντιεκπαιδευτικής – αντιδραστικής πολιτικής της. Είναι φανερό πως τα ωρολόγια προγράμματα του Υπουργείου παιδείας :
· Υπακούουν στην αποτελεσματικότερη δημοσιονομική πειθαρχία με την ελαχιστοποίηση του κόστους της παρεχόμενης εκπαίδευσης, και τη μείωση εκπαιδευτικού προσωπικού. Στερούν αφενός από όλους εκπαιδευτικούς των παραπάνω ειδικοτήτων διδακτικές ώρες, αφετέρου από τους αναπληρωτές κι ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς των κλάδων τη δυνατότητα εργασίας, φέρνοντάς τους αντιμέτωπους με το φάσμα της ανεργίας. Χιλιάδες θέσεις εργασίας χάνονται, χιλιάδες οργανικές θέσεις τινάζονται στον αέρα, χιλιάδες συνάδελφοι σε καθεστώς εργασιακής αβεβαιότητας.
·
Υπονομεύουν τη
μονιμότητα στην εργασία. Το ΥΠΑΙΘδημιουργεί νέα «δεξαμενή» πλεοναζόντων
καθηγητών χωρίς ωράριο, μόνιμα μετακινούμενων σε 4 και 5 σχολεία, που δεν θα μπορούν πλέον
να πάρουν πουθενά και ποτέ οργανική θέση. Εξάλλου είναι ακόμη νωπές οι μνήμες των διαθεσιμοτήτων των συναδέλφων των
ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ το 2013 επί Αρβανιτόπουλου...που τότε έγιναν με κατάργηση
ειδικοτήτων….αλλά και των υποχρεωτικών μετατάξεων εκπαιδευτικών που
«περίσσευαν» από την δευτεροβάθμια στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
· Εναρμονίζονται με το αγοραίο εξεταστικοκεντρικό σχολείο της Κεραμέως, με λιγότερους μαθητές και εκπαιδευτικούς, λιγότερη γνώση και κυριαρχία των δεξιοτήτων, όπως καθορίζονται από τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε. Ό,τι δεν δημιουργεί και δεν κινείται στην σφαίρα των δεξιοτήτων, soft skills, ό,τι δεν εξετάζεται θεωρείται περιττό και δεν αξίζει να υπάρχει ως αντικείμενο διδασκαλίας στο δημόσιο σχολείο.
Αυτή είναι η επιλογή των «αρίστων» της κυβέρνησης της Ν.Δ.: ένα Λύκειο αποκομμένο από την κοινωνική πραγματικότητα, ένα λύκειο εξειδίκευσης, ένα λύκειο αποστεωμένο από τέχνες, σκέψη, γνώση ,ένα λύκειο που θα σπρώχνει τα παιδιά των φτωχότερων κοινωνικών στρωμάτων αποκλειστικά στην κατάρτιση.
Σ’ αυτές τις συνθήκες δε χωρά καμία τεχνητή αντιπαράθεση μεταξύ των εκπαιδευτικών διαφορετικών ειδικοτήτων, που καλλιεργεί συνειδητά η κυβέρνηση προκειμένου να μείνουν στο απυρόβλητο οι αντιδραστικές – αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις και μέτρα που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Σύσσωμος ο κλάδος των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να αντιδράσει άμεσα διεκδικώντας:
· Ανάκληση της κυβερνητικής απόφασης για τα ωρολόγια προγράμματα ΤΩΡΑ.
· Όχι στον εξοστρακισμό μαθημάτων και ειδικοτήτων.
· Να μη χαθεί καμία οργανική θέση. Καμία ειδικότητα και κανένας συνάδελφος δεν περισσεύει. Καμία απόλυση αναπληρωτή συναδέλφου μας – σύσταση τώρα οργανικών θέσεων για όλα τα διδακτικά αντικείμενα στη πρωτοβάθμια εκπαίδευση (κάλυψη των θέσεων με μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών).
· Πλήρη διασφάλιση των θέσεων όλων των συναδέλφων και των εργασιακών δικαιωμάτων τους.
· Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία.
· Μείωση των μαθητών στα τμήματα τώρα.
· Να καταργηθεί ο αντιεκπαιδευτικός νόμος Κεραμέως, 4692/2020
· Δημόσιο, δημοκρατικό και δωρεάν σχολείο των όλων και των ίσων, που θα χωρά όλη τη γνώση, όλα τα παιδιά, όλα τα μαθήματα, όλες τις ειδικότητες και όλους τους εκπαιδευτικούς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.